القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

رواية عالم آخر . اقوى روايات الاثارة والرعب.. الجزء 5 والاخييييير

رواية عالم آخر . اقوى روايات الاثارة والرعب.. الجزء الخامس والاخييييير

كمال لحد الساعه 9 تليفونة مقفول ومش بيرد على تليفون البيت قلت لبابا خلى الولاد عندك هروح البيت اشوف كمال ماله انا قلقت جدددددددا وجاى بدماغى 100 سيناريو
بابا رفض بالاول ينزلنى بس انا اصريت وسبته ونزلت
اول ما نزلت كلمت خالد اخويا....
هو مكنش يعرف اى حاجة من اول الموضوع اصلا لحد انهاردة الصبح مكنش فيه موضوع يتحكى اصلا
المهم كلمت خالد...
ليلى...الوووووو خاااالد الحقنى .......
خالد ....مالك يا ليلى فى اية يا بنتى انا مش فاهم منك حاجة اهدى كدة وفهمينى
..ليلى...معلش يا خالد حصلنى بسرعه على بيتى محتجاك ضرورى سيب كل حاجة فى ايدك وتعالا بسرعه بالله عليك
خالد .... طيب اقفلى سلام
ركبت تكسى وطيران ع البيت وطول الطريق جة فبالى كل حاجة جت فى بالكم تكون حصلت مع كمال واوحشها بالنسبالى انة مصدقنين ك العادة واهمل كلامى زى ماهو هاملنى بكل تفاصيل حياتى ويكون نفض ليا او خرج مع صحابه ك العااااادة
افكاااار وافكااااااار وافكاااااااااار لحد موصلت
النور قاطع بالعمارة اضطريت اطلع على السلم ....
طببعا انا طالعه اجرى عماله اتخيل حد يطلعلى بوشى
حد يشدنى .. حد بيجرى ورايا
اول ما وصلت الدور بتاعى لقيت قطط كتييييير واقفه قدام باب الشقة واول ماشفونى قعدوا ينونو باصوات مرعبه حساهم ناس بتصرخ مش قطط
جيت افكر انزل اجرى لقيت السلم ورايا اتملى قطط
وينونو بصوت مرعب قعدت اصرخ اصرخ
باب شقة سهام اتفتح وطلع منه نار وصوت ناس بتصرخ
والقطط تدخل وتطلع عادى من النار
ومرة وحدة
ظهرت سهام من وسط النار
صوووووووووووت صووووووت وفضلت اصوت مش عارفة اطلع ولا انزل
سمعتنى ام كريم جارتى وندهت عليا مرة وحدة النور جة والقطط اختفت وباب شقة سهام اتقفل
طلعتلى ام كريم وجوزها وقعت بالارض
سندونى طلعنا شقتى
فتحتهى وهما معايا
كان ابو كريم رافض نهااااائى انهم يجو
بس ام كريم اصرت واتحايلت عليه
فتحت باب الشقة ....
لقيتها مكركبة اووووووووى مع ان الصبح لما جريت وسبتها مكانتش كدة
اتفجعت اكتر ودخلت ادور على كمال لقيته مغمى عليه باوضة النوم
ومعاه شنطة فيها طقم ليا .....
بباللحظة دى جة خالد ....... سالنى فى اى
انا الى جاى عليا اندة ع كمال وازقه واحاول افوقة واعيط ومش قادرة اخد نفسى
كمال مات... مااااااات...ماااااات والطم
انا السبب انا السبب
ام كريم حكت لخالد ملخص الى حصل الصبح
شدنى بعدنى عن كمال
وقرب منة .....
وبعد شوية قالى كمال عايش وكويس ماتقاقيش
سندة هو وابو كريم وطلعوة على السرير
ورشوا على وشة ماية وبرفان
فاق كمال وقعد يصوت يصوت
نااااااار عفاريت قططط
ويصرخ ويكرر الكلام
كانو هيموتونى
سهام عفرييييييت سهاام شيطااااان هيموتونى ويصرخ ويعيط
كانت اول مرة بحياتى اشوف كمال بيعيط وضعيف وبالحاله دى
حاولنا نهدية
وحكينا لخالد كل الموضوع وابو كريم حكاله قصة سهام وبناتها
استوعب خالد الموقف جدااااا لا حد من صحابه مرة بتجربة زى دى قبل كدة
كلم صاحبة دة وحكاله الى فهمة فصاحبه اداله عنوان واحد وطلب منة يروحلة ضرورى
المهم خالد نزل بساعتها وطلب من ابو كريم وام كريم والبواب يفضلو موجودين لحد م يجى
بخلال نص ساعه وصل خالد ومعاه شيخ
حكيناله كل الى حصل .....
الشيخ بالاول كان رافض يساعدنا نهاااااائى وقال حجج كتير منها ان دة موضوع نفسى ومرة مش مستاهل
ضغطنا عليه جدااا يشوفلنا حل ويفهمنا فى اى
قال انا مقدرش اعمل حاجة غير انى اقولكم لاااازم تسيبوا البيت
ولحد ما تقدروا تمشوا شغلوا قرأن
ساله خالد يعنى اى يا عم الشيخ انت جاى تساعدنا وتحل المشكلة ولا ترعبنا
هو فى اى دة معتز صاحبى مشكر فيك جدا لما حليتله موضوع اخته
قاله اخته ايييييييه
الى انتوا فيييييع دة لعنة لازم تمشوا ولو انا ساعدت فيها انا هتأذى
انا اسف مش هقدر مش هقدر مش هقدر ولسه جاى الشيخ يمشى
باب الشقة اتقفل والنور قطع
والمطبخ ولع نااااااار وظهرت سهام هى وبنتين وشهم محروق وقعدوا يصرخوا بلاش تأذونا تانى وصريخ وصويت ونار واصوات قطط
واحنا طبعا قعدنا نصرخ وحاولنا نهرب بابا الشقة اختفى
الشبابيك اختفت
مافيش مكان للهروب وسط الصراخ والاصوات المرعبة
لقيت صوتى مرة وحدة تخن جدااااااا
وقعدت اضحك بصوت مش صوتى واعمل حاجات مجبورة عليها
اضحك بشكل مرعب واقولهم هقتلكم كلكم قبل متأذونى
خافو جدا منى
جريت بشكل سريع ومرعب نحية الشيخ الى بدأء اسمع صوت من جواه انه ناوى يعملها .......
وقبل مقرب عشان اقتله
بدأ يقرا اية الكرسى ....
اتهبدت بالارض
انا حاسه بكل حاجة بس معنديش سيطرة على نفسى
قعدت اشتال واتهبد بالارض بشكل قوى ومرعب
واخربش وشى
والشيخ يعلى صوتة ويقرا قرأن
وكل ميقول اتشال واتهبد وحسة كانى مربوطة بالارض
على صوتة وطلب من كل الناس يكرروا كلامه بصوت عالى
على الصوت على الصووووووت
وانا وداااااانى حسيتها هتنفجر
هموت ..... وعماله اخبط دماغى بالارض واخربش وشى
... انا حاسه بكل حاجة
همة مش راحمنى
انا عماله أأذى نفسى
فى حاجة مسيطرة عليا
مش انا الى بعمل كل دة
نفسى اقولهم عشان ويبطلوا
مش قادرة استحمل
وفى اللحظة دى
اغمى عليا من كتر الوجع
والجاى كلة همة حكهولى بعد اسبوع من اليوم دة.....
قعد يطلب الشيخ من روح سهام تطلع منى
رفضت فضل يعذب روحها جوايا....
وبعد 4 سعات
صرخت واتشالت واتهبدت بالارض
فضل يسالنى اساله مردتش عليه
قال الموضوع خلص
مكونتش حابب اشترك فيه
لو حصلى حاجة مش مسامحكم
ساله خالد هو كان فى اى .....
قاله دى روح سهام رافضه تموت
وهتفضل تاذى اى حد يسكن بالشقتين دول وممكن العمارة وممكن الشارع كلة لازم تمشوا
نقلونى على المستشفى
جالى كسر فى دراعى وارتجاج بالمخ
بعد اسبوع اتحسنت كان خلال الفترة دى كمال شاف شقة تانية
نقلنا الحمد لله
فضلت سنة كاملة مخليه بابا وماما عايشين معانا
الحمد لله كابوس وعدى
وبدأت احاول ارجع لحياتى تانى
كمال بدأ يهتم بيا واتعلم الدرس لو كان اهتم من الاول مكنش حصل كده
بعد سنة بالزبط من اليوم الاسود دة نزلت العيال المدرسة
وكمال راح الشغل
على الساعه 10 الصبح الباب خبطب
حسبته البواب حضرت الزبال
وفتحت الباب
لقيت سهام وبناتها بوشى
بنفس المنظر المرعب
وش محروق
شعر منكوش
ومعاهم هدية
وقالولى مبروووووووك على الشقة الجديدة







هل اعجبك الموضوع :

تعليقات