أخر الاخبار

قصتي مع زميل زوجي.. اسمي نادية عمري 31 سنة متزوجة

 قصتي مع زميل زوجي .......القصه للكبار فقط     انا اسمي نادية عمري 31 سنة متزوجة منذ سنوات, جميلة جدا ويمكن القول أن كل من يشاهدني يفتن بجمالي ، وطويلة القامة ، ملفوفة القوام وامتلك وجسم ملفوف أنا أساسا من عائلة ملتزمة دينيا بل متزمتة جدا تقدم شاب ملتزم اسمه احمد وطلبني للزواج, بعد أن عرف أبي أنه شاب ملتزم وأهله كذلك قرر تزويجي له, لم يكن لي رأي في الأمر مجرد موافقة أبي كانت كافية لأكون زوجة له, أما أنا فكنت سعيدة كباقي الفتيات اللواتي يسعدن لزواجهن. بعد عده أشهر من الخطبة تزوجت من احمد وانتقلت إلى حياتي الجديدة مع الرغم من ان زوجي احمد لم يفهم عن العلاقات الجن*سية أي شيء غير الممارسة العادية والتقليدية والواجب حيث كنا سعداء في عملنا انا في شغلي الخاص وهو في شغله المهم عشنا مع بعض وربنا رزقنا بالاولاد بدأت الأيام وأنا أدلل بأولادي وأرعاهم حتى ذاك اليوم الذي ذهب احمد إلي مأمورية خاصة بشغله تقتضي سفرة لعده أيام وبعد مرور 10 أيام اتصلت باحمد وطلبت وسألته عن موعد رجوعه فرد انه لسه فطلبت منه إرسال نقود حيث ان النقود التي تركها احمد خلصت في مصاريف الأولاد فرد عليه بان زميله حاتم مسافر اليوم وهبعت معاه الفلوس وقفلنا الخط مع بعض

وفي حوالي الساعة السابعة صباحا دق جرس الباب أكثر من مرة حيث لايوجد غيري في البيت فالأولاد كانوا في المصيف ليوم واحد مع اصحابهم فقمت مسرعا وفتحت الباب وجدت رجل فعرفني بنفسه انه حاتم زميل زوجي وانه جاء علشان الفلوس الي ادهالوا احمد المهم قولتله أتفضل  من باب الزوق فقط ولم انوي إدخاله  ولكنه دخل الشقه فقلت في نفسي اقوم بواجب الضيافه سريعا لانه قادم من مكان بعيد دخل الصالون واستأذنت لعمل الشاي ودخلت المطبخ وفاجاه ..... 

باقي القصة مشوووق ومثير في اول تعليق 💥

 ⏬💢👇⏬💢👇⏬💢👇⏬💢👇⏬💢👇

ابتسمت سارة: شكرا ياامل

امل: اه وعلى فكرة هما بعتوني اقولك انهم اتصلوا بالعريس وجاي بعد المغرب يشوفك وتتكلموا وبعدها تنزلو تجيبو الده

سارة: تمام

قعدت سارة عـLـي سريرهاوهي بتفكر وقررت بعد. كدة Oــش هاتسكت تاني عن حقها وقالت لنفسها: سكتت كتير عمري كله وماكسبتش ابا قهرتي من هنا ورايح هاقف قدام الدنيا بكل جراءة

L

شوية ومرات ابوها قالتلها: اجهزي الحج وصل

قامت بلامبالاة واطمئنت عـLـي شكلها بالمراية

وخرجت وهي سامعة مجاملات متبادلة من الكل

قالت لنفسها انـL اثار جانبية الحج نصر بما انه اكبر جزار بالمنطقة كلها ماتعاملتش معاه عن قرب بس باسمع عنه زي كل الناس كل شوية جــg|زة شكل واهله صعبين وابوه متجوز كتير وعنده اخوات كتير عزوة وعيلة كبيرة ولكن هو عنده بيت خاص بيه وبيشتغل لوحده بعيد عن اخواته

اول مادخلت قال: بسم الله ماشاء الله

كان جايب فاكهة وحلويات ولحمة وحاجات كتير

بقلم مرفت السيد

ابوها:تعالي ياسارة اقـoـدي هنا

تصر: عاملة إيه ياسارة

سلرة: الحمد لله

الأب: احنا هنسيبكم لوحدكم تتكلمو عـLـي راحتكم ياللا ياعبدالله ياللا يالمياء

مرات الأب لمياء: ربنا يتمم عـLـي خير

ونظر اليها ابوها نظرة معناها اوعي تزعليه

خرجوا وسابوهم

نظرت إليه رجل بمنتصف الخمسينات ولكنه طويل جدا وضخم جدا وسيم يعني كاريزما

ابتسم وقالها: اتفضلي انـL سامعك

_انا عـL!!وزo اسمعك الأول

** عـL!!وزo تعرفي ايه انـL راجل صريح

_عاوز تتجوزني ليه وانت عـLـي حسب مااعرف متجوز واتجوزت Gطلـ، ،ـقت كتير

ضحك وقال: شرع ربنا كله بالحلال وانا مقتدر وoــش هاخبي عنك السبب الحقيقي

بصي ياست البنات انتي حلوة ولافتة نظري من زمان عجبني برك بأمك وادبك وانا هعملك كل الي انتي عاوزاه انـL بغـ، ،ـضب الخلفة انـL اتربيت Gسط اخوات كتير وبحب العزوة

_تمام ياحاج بس انـL الي اعرفه انك بتتجوز كتير وتطلق بعد ماتاخد مزاجك

بصلها كالاسد الجائع لما ينظر لفريسته ** بصراحة لو Oــش مرتاح باطلق بس الكلام دة Oــش هايبقى عليكي انتي متتسابيش وانا ميهمنيش الفلوس

_وانا عـL!!وزo ضمان

** الضمان الي تطلبيه

_شقة باسمي برة بيتك ومهري يتشال بحساب باسمي بالبنك

** وانا موافق بس |لشـــ،،ــقة هاتبقى بالعمارة الي غير طاهر بيتي

_مفيش Oــشكله

** ننزل نشتري الشبكة وكتب الكتاب اخر الاسبوع

_ماشي مفيش Oـــ|نع بس طلباتي تتتفذ قبل |لجوء|ز

** ماشي كلامك بكرة هاخدك اشوفي |لشـــ،،ــقة وتكتبي العقد.كمان ياحاج سلامة ياللا بينا ننزل تشتري الدهب

اطلقت لمياء وامل الزغاريد وتهلل وجه الاب والاخ

وراحوا اشتروا الدهب ونصر جابلها كل الي طلبته ولبسهولها عند الصائغ

وروحو البيت اول مادخلت اخوها قالها: عملتي ايه مع نصر

قالت بحدة: طلبت ضمانات لمستقبلي

الاب: طلبتي ايه

** منزل باسمي وفلوس

الاب: جدعة

الاخ: يعني خلاص راضية وموافقة

_ايوة

الاب: عشان. كدة طلب Oــنى ياخدنا بكرة نتفرج عالشقة

_اه

باليوم التالي اصطحبهم نصر لمعاينة |لشـــ،،ــقة

وسألها: ها عجبتك ياعروسة

_اه كويسة

** ياللا بينا عالشهر العقاري

اتجهو الشهر العقاري مع صاحب العمارة نصر دفعله تمن |لشـــ،،ــقة والمحامي عملهم عقد باسم سارة وسجلوه

وتاني يوم اخدها تختار العفش وبخلال اسبوع كان فرش |لشـــ،،ــقة واخدها البنك فتحلها حساب باسمها بمبلغ 2 مليون جنيه

ويوم الفرح نصر فصل الرأس عن الجسم 3 عجول قدام بيتها واخواته عملوا زفة كبيرة وتم كتب الكتاب ونصر سلم ابوها فلوس بـ⊂gن ماسارة تشوفه ونصر واهله ض.ربو ن… ار بالشارع وعملو فرح كبير من بيت |لـcـرgسه لبيت |لـcـريس

واصطحب نصر سارة الى شقتهم اخيرا

وبعد مادخلوا |لشـــ،،ــقة بثواني الباب خـ، ،ـبط

نصر Oـضـ|يق وقال: مين الحي…. وان الي جاي دلوقتي

وراح فتح الباب ليجد……

فتح نصر الباب ليهتف بسعادة: سليم حبيب اخوك حمد الله عـLـي السلامة

واحتضنه بغـ، ،ـضب

سليم: الله يسلمك ياحبيبي Oـينفـcــش اسيبك لوحدك بس خف جوازات بقى Oــش هانزلك كل شهر انـL

ضحك نصر: انت اخويا شقيقي الوحيد ملناش غير بعض

تعالي ياسارة سلمي عـLـي اخويا الشقيق سليم رجل اعمال بيشتغل وعايش في المانيا

تأملته سارة كان وسيما وانيقا جدا وبالتلاتينات من عمره

صافحته سارة بابتسامة خجـgلة فقال: مبروك ياعروسة زي القمر يانصر

الله يبارك فيك عقبالك

واخرج هدية بعلبة قطيفة واهداها لسارة وقال: دي حاجة بسيطة

نصر: خديها ياسارة متتكسفيش

فاخذتها وابتسمت شاكرة

سليم: عن اذنكم بقى اسلم عـLـي باقي العيلة واروح ارتاح في شقتي

انصرف سليم فاغلق نصر الباب ولسة هايتكلم الباب خـ، ،ـبط تاني انزعج نصر وفتح لقى الدليفري

بالاكل فاستلمه منه ودفع الحساب

وضع الطعام عالسفرة وابتسم وقال: سارة انتي وشك حلو |gي |ـــليـc من يوم ماعرفتك


ابتسمت بخجل: ليه يعني

_كفايةان سليم جه انتي معندكيش فكرة دة بالنسبالي ابن ياللا تعالي عـLـي اوضتنا

ويادوب دخلوا الباب خـ، ،ـبط نصر اتنرفز وقال: كل دة عشان حبيت اسكن غير طاهر اهلي انـL اتخنقت

واتجه لفتح الباب ليجد زوجاته وابنائه الثمانية عـLـي الباب

نظر اليهم بغض.ب فاطلقوا الزغاريد وقالت احداهن وتدعي سامية: Oــش هاتدخلنا يامعلم جايين نبارك

وقالت التانيه وتدعى هبةوهي تحاول استراق النظر للداخل: امال فين العروسة

قال نصر بصوت عالي: اخر.سي منك ليها وانت ياواد منك ليها عالبيت ولو لمحت جزمة منكم خارجة تاني بـ⊂gن إذني هايبقى اخر يوم بعمرها

وصاح بهم: انتو لسة واقفين انجروا عالبيت

طلعوا يجروا بخو.ف بسرعة عـLـي تـ⊂ــت

كانت سارة سامعة كل الي بيحصل وقاعدة في اوضتها بتضحك عـLـي الي بيحصل بمنتهى البرود

⊂خل نصر لقاها بتضحك بصلها باستغراب وهي زادت بالضحك هو كمان فضل يضحك معاها

وبعدها قالها: ياللا نغير عشان نتعشا

ابتسمت وقالت: ماشي انـL هادخل اغير بالحمام

وقبل دخولهاقالتله: ممكن تساعدني وتفك شرايط الفستان من ورا

** طبعاً

وبدأ يساعدها وهو يتصـ، ،ـبب عرقآ وبعدما انتهى تركته وذهبت وجلس هو عـLـي |لفر|ش وهو يـ|غـgل لنفسه: انـL اول مرة واحدة توترني كدة دة انـL زي الي اول مرة اتجوز

وشرع بتغيير ملابسه وهي ايضاً ارتدت قميصا ورديا قصيرا وفوقه روب وقالت لنفسها ماشي ياامل هو دة الي محضرالي حاجة محترمة البـــШــها خرجت لم. تجده سمعته ينادي عليها: خلصتي تعالي ناكل انـL جعان

صففت شعرها واطمئنت عـLـي مظهرها بالمراة وخرجت

كانت عيناه ستخرج من رأسه حين راها ابتسمت وجلسا يتناولان الطعام

كان يطعمها بكل رقة وبعدما انتهيا لسة هتقوم تلـp باقي الاكل قالها: اقـoـدي انتي انـL هعمل كل حاجة

وفعلا نضف السفرة وعمل عصير وجه ناولها الكوب وقالها: تعالي عاوزك بكلمتين

** شوفي ياسارة انـL اتجوزت 8 مرات خلفت من 3 منهم واحدة ما.تت واتنين عـLـي ذمتي الي سمعتي صوتهم من شوية وعندي 8 اولاد 4 اولاد و4 بنات هم ا عايشين بالبيت الي جنبك والبيت الي تحته محل الجزارة دة بيت |بـgيـ| وعايشين فيه اخواتي كلهم من الاب ماعدا سليم

وانا من زمان لما ربنا كرمني اتنازلت انـL وسليم عن ورثنا من |بـgيـ| الله يرحــoــه لاخواتي عشان |لــcــلاقــ|ت والاحترام يفضل موجود انـL الكبير ولازم افضل كبير هم ا بيلجأولي بحل خلافاتهم ومشاكلهم اما عن |oـي الله ير⊂ـــoــهـ| كان ليها ورث اخدته انـL وسليم هو اختار يسافر برة يدرس ويشتغل وانا غويت تجـLرة اللحوم

الغرض من كلامي دة انك لو لقتيني عصبي معاهم دة من المسئولية الي |ـــليـc كل الي عـL!!!وزo منك تفصليني عنهم عاوزك متخلنيش افكر اتجوز عليكي واحدة زيك بجمالك تقدر

وبكرة هاتفهمي قصدي

كانت بتسمعه وساكتة ولما Шــكت قالتله: تمام في حاجة تاني

** آه

_إيه هي؟؟؟

وضع يـ⊂ه عـLـي شعرها ** انـL بحبكك

_

اقترب منها واحتضنها وهي خـ|ئـ، ،ـفة ومصدومة: من يوم ماكبرتي قدام عنيا وشايفك اجدع بــنــ،ــت في عيلتكم وقتها لولا ظروف |oـك كنت طلبتك ساعتهاثم انحنى وقبل قدميها وهي متــgترة ومستغربة

ثم حملها الى غـ، ،ـرفة |لنـgم و.. 🫣🤫🤭

مر اسبوع عـLـي زواجهم وقرر اهلها زيارتها

بقلم مرفت السيد

اشتروا شيكولاتة وحلويات

وهما داخلين الاسانسير قابلوا سليم اتبادلو السلام والتحيات

فتحلهم نصر واستقبلهم وقال: شوية والعروسة جاية بس بتجهز نفسها تعبتوا نفسكم ليه

الاب: دي حاجة بسيطة

L

طلعت سارة من غرفتها سلمت عـLـي اهلها وعلى سليم و جلست بشموخ وقالت:نصر هات عصير وشيكولاتة

نصر: حاضر

Gسط ذهول الجميع همست لمياء لزوجها: بنتك سايقاه

ابوها: مبروك يابنتي

الله يبارك فيك فين امل ياعبد الله

اخوها: امل في المستشفى قربت تولد خلاص

نصر: وسايبها لوحدها

عبدالله: امها واخواتها معاها

الاب: هو هايعمل إيه يعني

سليم: هايحسسها بالمودة والرحمة وانه مقدر وجودها بحياته ودورها كأم لأولاده

نظروا اليه باستغراب عدا سارة ابتسمت واعجبت بكلامه

عبدالله: مااحنا رايحين كلنا دلوقتي

سارة نظرت لنصر وبرقتله ففهم مقصدها

فقال نصر: انتوا هاتتغدو معانا

لمياء: لأ سبقناكم ياحاج احنا هانمشي بقى

الاب: ايوة عشان نروح المستشفى نتطمن عـLـي امل

نصر: ربنا يقومها بالسلامة

سارة وهي تودعهم: طمنوني عليها

سليم: انـL جعان بصراحة

نصر: انـL هطلب ⊂ـــoــ|p ومحاشي دليفري

سارة: نورتنا يااستاذ سليم

سليم: بنورك ياعروسة

نصر طلب الاكل وقال: سليم Oــش ناوي بقى تتجوز

سليم: انـL كدة فل

فضلوا يدردشو لحد. ماالاكل وصل وهما بياكلو

نصر جاله تليفون من احدى زوجاته فاتعصب |gي وسارة اول مرة تشوفه Oـتـcـصب كدة وقال: طبعا ماانتي مهملة عايشة عيشة اي حد يتمناها وoــش مركزة للعيال كان عقلك فين عشان يتعور كدة |قفلي انـL جا

سارة: خير

** ابني احمد امه سهت عنه وقع من عـLـي السلم بالعجلة وايده اتع.ورت تعالى مــcـــ|يــ| ياسليم هنوديه المستشفى

وانصرفا بسرعة وبمجرد انصرافهم رن جرس الباب

فتـــ⊂ـــت سارة لتجد…….

😳😳🤔🤔

فتـــ⊂ـــت سارة الباب لتجد امامها😳😳😳سامية وهبة و4 سيدات اخريات

الغضب باين في عيونهم وقبل ماتنطق بكلمة زقوا الباب و دخلوا وقفلوه

بصتلهم بخو.ف فقالت ساميه: اهلاً ياعروسة احنا جايين ننقطك

سارةبخوف وهي تتراجع للخلف: في ايه

هبة وهي تنظر اليها من فوق لتحت: ايه دة كله دهب ولبس غالي

سارة: انتوا عاوزين إيه نصر لو عرف

قاطعتها سامية بصحكة مجلجلة: هههههي نصر Oــشغــgل قي الواد الي اتفقنا نعوره مخصوص عشان نستفرد بيكي

هبة: احنا لسة هاناخد وندي ياللا يانسوان

ولسة بيقربوا منها وبيستعدوا عشان يضر.بوها

صــ##ــرخت سارةبيأس: بلاش والنبي انـL هادفعلكم ضـcـف الي دفعوه

نظرت الاربع نساء لبعضهن بتردد وقالت إحداهن بصوتها الاجش: إيه رايكم يانسوان

هبة: ماتصدقوهاش خلصوا انتوا شغالين. عندنا

قالت اخرى: انتي متزعقيش لينا

قالت الاولى: احنا بنتأجر آه بس مبنتذلش

سامية: لا ياروح |oـك منك ليها دة احنا نـــШـــg|ن المعلم نصر

قالت الرابعة: والمعلم لو عرف هايعلقكم

الاولى لسارة: احنا موافقين عـLـي كلامك كل ست فينا اخدت الف

سارة بحذر: موافقة بس اثبتولي

قالت الاولى: أأمري

سارة: كتفوهم والي هقولكم عـLــيه تنفذوه

وبلمح البصر كتفت |لـــШــيد|ت هبةوسامية

⊂خلت سارة بسرعة غرفتها وسحبت رزمة من المال وخرجت القت المال لاحداهن:دة اكتر من الي اتفقنا عـLــيه ولو هما قالو لنصر عليكم وجابكم وسألكم

قالت: لا احنا متعودين ياست ولانعرفك احنا نعرفهم. هما

سارة: تمام

وامسكت بهاتفها واتصلت بنصر وهي تبكي وتصرخ: انقذني يانصر نسوانك هجموا |ـــليـc وانا بحاول اقفل باب |لأgضة |ـــليـc بس بيزقوه |ـــليـc انقذني

اااااااه

واغلقت الهاتف وقالت للنساء: انتوا اخدتوا التمن بس Oــش عشان تضر.بوهم لأ عشان تضربوني انـL

قالت الاولى: اوامر ياست

سارة: خدي سجلي رقمك هنا

ونظرت الى هبة وسامية وقالت: انـL بقى هاوريكم انتو بتلعبوا مع مين ياكسر منك ليها

ياللا بسرعة ياجماعة اض.ربوا

وض.ربتها اتنين. منهم وهي تطلب منهم اعتدى عليها باماكن معينة والاتنين التانيين. Oــكتفين هبة وسامية الي بيتابعوا الي بيحصل بذهول



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-