القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

رواية مليكة الفهد .. جرئية +18 بقلم حبيبة مدحت

 

مليكة. مش هنزل الصعيد يا بابي يعني مش هنزل 

الاب. لا هتنزلي الصعيد جدك عايزني في شغل 

مليكة. روح انتا شوف شغلك وتعالي تاني مش لازم نروح معاك

الاب. هي كلمه مش مش هعيدها تاني هتنزلي انتي وهاتك معايه انا مقدرش اسيبك انتي واختك لوحدك هنا 

مليكة. هوف يا بابي انا معرفش حد هناك ثانيه انا بكرهم 

 الاب. جدك وعمك ومراتو وعنده بنت وولد وعمك التاني الله يرحمه سايب بنت وولد  

مليكة. اعمل الي يريحك بس لو مرتاحتش هناك هرجع تاني

نزلت مليكة من الفيلا راحت الي السيارة وذهبت وهي غاضبه الي(النايت كلاب)مع اصحابها 

الاب. ربنا يصلح حالك يبنتي لازم اعمل الي قالي عليه جدك

بقلم.(حبيبه مدحت)

الاب. نور يا نور

نور. نعم يا بابي

الاب. حضري الشنط عشان هنزل الصعيد 

نور. حاضر يا بابي

في مكان آخر وهو(الصعيد محافظه اسيوط)

الجد. لا هتتجوزها يعني هتتجوزها

الياس. انا مش هتجوزها ياجدي انا فهد الصعيد عايز تمشي كلامك عليا كيف الحريم 

الجد. انتا اولا من الغريب احسن من بتسهر في الكباريهات 

الياس. انا مالي ليها ابوها يحكم عليها اشمعنا انا

الجد. هوه مش قادر عليها اديني بقولك لو متجوازتش بت عمك هحرمك من الميراث والشراكات 

الياس. يعني انتا بتلوي دراعي بي كده

الجد. اه

الياس. وانا ميتلويش دراعي وساب جدو وراح الفيلا بتاعتو 

الجد. ولدك بيعصي كلامي يا محمد 

محمد. يابوي بردك مينفعش تجبره علي حاجه هو مش رايدها 

الجد. يعني ايه انتا هتقف حد ولدك وتمشي كلامكو عليا ولا ايه

محمد. يابوي اصبر يومين اكده وهيوافق لما يهدي انا متأكد

الجد. لما نشوف

(عند الياس)

دخل الي الفيلا (ملحوظه.الياس عايش لوحده بعيد عن اهله وجدو)ذهب الي غرفته رمي مفتاح السياره  بص في المرايه وقال انا فهد الصعيد الي بيتهزلي شنابات جدي يجبرني علي حتت بت ولا راحت ولا جات مسك كزازة البرفان وضربها في المراية كسرها حتت تخبيط شديد علي الباب 

الياس. مين

الخادمة. انا يا بيه

الياس بصوت غاضب. عايزه ايه

الخادمة.في صوت تكسير انتا كويس يا بيه 

الياس بعصبية.انتي مالك 

رهالت الخادمة تنهد الياس دخل اخد شاور وخرج ذهب الي غرفه الي بيخرج فيها عصبيته وهي الجم وهوه بيلعب بوكس بيفتكر كلام جده وان لازم يتجوز ابنه عمه وقف البوكس

قال.اكده يا جدي ماشي يبقي انتا الي جانيت علي موتها 

وذهب الي غرفته لاينام بعد ما الخادمة نظفتها .يتبع


لو في تفاعل هنزل الباقي دي اول روايه ليا ياريت تفاعلو في الكومنتات ولايك ولسه الجديد الي جاي هيكون تعريف الشخصيات  😍😍

البارت الثاني


في مطار مصر الدولي تهبط الطائره بسلام الي ارض الوطن

تنزل مليكة ونور ووالدها 

مليكة. احنا هنستني كتير 

الاب.لا جدك هيبعت عربيه 

ينتظرو شويه وتأتي إليهم السيارة ويذهبو 

(في الصعيد)

الجد.الياس مش هعيد كلامي 

الياس.بشرط

الجد.شرط ايه انتا كمان هتتشرط 

الياس.انك لو حصل اي ظروف متهددنيش بالمراث لان ده شقايه انا وتعبي وانتا عارف كويس اني تعبت عقبال ماوصلت للنجاح ده

الجد بعد تفكير.ماشي 

الياس.يبقا تمام 

صوت عربية وصلت 

الجد.يبقا وصلو 

وصلت السيارة امام قصر الحج عمران الدمنهوري كبير البلد 

نزل محمد وراه مليكة تنزل لبسه جيبه اسود علي الركبه بلوزه حملات اللون البيج هيلز نفس اللون والشنطه تبص للقصر و الفخامه والجمال نور تلبس بنطلون جنز بوي فرند وتشرت نص كم وكوتشي ينتظرهم امام القصر لا استقبال ابنه الذي لم يراه من ٢١ عاما  

الجد.يا مرحب يا مرحب

محمد وهو يبقبل يد والده. كيفك يابوي توحشتك جوي سامحني يابوي 

الجد.مسامحك ياولدي ويبص علي نور ومليكة (نور ١٧سنة ٣ثانوي قصيرة شعر طويل بني عين اسود زي والدها )

الجد.بناتك دول

محمد.ايوه يابوي مليكة ونور قربو يا بنات سلمو علي جدكو

نور باابتسامة وباست ايده. ازيك يا جدو

قرب الجد من نور واخدها في حضنه قال

الجد.بناتك حلوين جوي يا محمد

مليكة بدون ابتسامة.ازي حضرتك 

(مليكة.٢٠ سنة تحب السهر تكره التحكم فيها شخصيتها قويا الي حد ما قدام الكل اما من الداخل ضعيفه جدا متوسطة الطول شعر بني اشقر  عنين عسلي فاتح قوام مشوق أو بمعني اصح جسم(كيرفي)لا تحب عائله والدها لسبب ما تحب اختها والدها وهما نقطه ضعفها بعد موت والدتها )

قرب الجد من مليكة اخدها في حضنه راحت مليكة حضنتو 

قرب أحمد من اخوه محمد وقال

احمد.اهلا بالغالي وحضنه(أحمد عمران الدمنهوري اخو محمد الاكبر ٥٤سنة)

محمد.كيفك ياخوي اتوحشتك قوي 

احمد.الحمد لله نحمد ربنا 

قرب أحمد من ونور ومليكة قال.انا عمكو أحمد واخدهم في حضنه 

قربت مرات أحمد. (فاطمة ٥٠ سنة طيبه جدا )

فاطمه.كيفك يا محمد 

محمد.كيفك يا مرت اخوي 

فاطمه نحمد الله قربت من البنات وقالت.بسم الله ماشاء الله بناتك بدر منور

فاطمه.اسمكو ايه انا ابقا مرات عمكو احمد

نور. انا نور

مليكة.سكتت شويه وقالت من غير نفس وانا مليكة

كل ده بيحصل تحت أنظار الياس الي بيتابع كل حركاتهم من اولها للآخر 

الجد ل شاهيناز(شاهيناز.بنت عم الياس ومليكة بباها متوفي وعندها أخ اسمه بلال شاهيناز بتحب الياس من زمان لاكن هوه مش بيحبها بيعتبرها اخته الصغيره عندها ٢٤ سنة وهي عارفه ان الياس هيتجوز مليكة عشان كده بتكرها وبتحقد عليها )

شاهيناز. من غير نفس ازيك يعمي 

محمد.ازيك يبتي

وسلمت علي نور دور مليكة

شاهيناز بتبص عليها من فوق لتحت ومتغاظه عشان احلا منها.ازيك 

مليكة اهلا 

جه بلال بالعربية من بره(بلال.٣٠ سنه يعتبر اخو الياس الاتنين روح واحده ونفس سن بعض) وقال.يا اهلا يا اهلا البلد نورت والله كيفك يا عمي وباس ايده 

محمد.بخير يا والدي 

(جت ايناس ابنه أحمد وأخت الياس ٢٢سنه بتحب بلال وهوه بيحبها بس مقالهاش وهي نفس النظام)

ايناس.وسلمت عليهم 

وجت اللحظه وهي دور الياس 

الجد.تعالي يا الياس يبني سلم علي عمك وبناته(الياس ٣٠ سنة طويل عنين رمادي ابيض اللون يلقب بافهد الصعيد لديه ارضي وشراكات مع ابوه وجده  يهابه الناس لانه عمده الصعيد )

الياس يقبل يد عمه. ازاي حضرتك يا عمي الصعيد نورت 

محمد بيحضنه .نورت بااهلها يابني 

بص الياس لانور اخدها في حضنه اهلا بيكي يبت عمي بص علي مليكة من فوق لتحت

قال.ايه الي انتي لابسه ده

مليكة بقرف.وانتا مالك وانتا مين اصلا عشان تقولي البس ايه وملبسش ايه

بصلها والشرر يتطاير من عنيه.وه عم بتقولي اكده لعمده الصعيد ده انتي ليلتك سوده

مليكة. انتا الي ليلتك سوده علي دماغك

الياس بغضب.انتي ناقصه ربايه وانا هربيكي 

جرها من ايدها بعصبية داخل القصر والكل وراه وشاهيناز فرحانه 

والجد ومحمد واحمد وراه

محمد اهدي يبني هي مش قصدها كده انا هخليها تتأسف ليك

الياس.تتربي الاول وذهب الي غرفه تحت السلم معتمه وادخلها وقفل الباب

الجد.الياس افتح الباب 

الياس.لا يجدي لما تعرف الأدب والأصول

الجد.افتح وهي هتتأسف

الياس بعصبية.لما نشوف فتح الباب محمد جري علي مليكة هوه ونور 

محمد.برضه حد يعمل اكده 

مليكة.انا معملتش حاجة 

محمد.اعتذري من الياس يا مليكة 

مليكة.لا انا مغلطش عشان اعتزر هوه الي غلط وهوه الي يعتذر 

الياس بعصبية.شفتو وانا بقا هخليكي تعتذري بمزاجي وقفل الباب تاني وهي تخبط وتقول افتح الباب 

الجد مينفعش الي بتعمله ده

الياس بزعيق. خلص الكلام  يتبع.


انا كنت هكتب النهارده بس الشخصيات بس زوت حجات النهارده ده البارت التاني بشكركو علي التفاعل متنسوش التفاعل عشان انزل التالت والكومنتات 🥰🥰❤ يتبع.

البارت التالت

(مليكة الفهد) .بقلم. حبيبه مدحت 


الجد. الياس عايزك في المكتب وانتا وابوك وعمك


الجد.هنيه يا هنيه


هنيه.امر جنابك يا بيه 


الجد.خدي نور هانم في الاوضه ترتاح


هنيه.تعالي يا نور هانم


نور بعياط.بابي انا خايفه علي مليكة 


الجد بيحضنها.متخافيش يا قلب جدك روحي مع هنيه واختك هتطلع النهارده روحي ارتاحي  مشيت نور من هنيه


ذهب الجد الي المكتب وخلفه أحمد ومحمد والياس ذهب الياس علي الكنبه جنب المكتب وجلس محمد واحمد إمام الجد


الجد.انتا عارف يا محمد انا سامحتك بشرط


محمد بيبلع ريقه.طبعا يا بوي وانا موافق المهم تسامحني 


(فلاش بلاك)

احمد.يابوي مش هتسامح اخوي محمد 

الجد.لا عشان كسر كلامي 


أحمد.يابوي الي فات مات مراتو خلاص ماتت والموضوع خلص دلوقتي اخوي معاه بنتين مينفعش يتربو بعيد اكده كفايه عايزين نرجعو زي زمان


الجد بااستعباط.انتا بتكلم اخوك من ورايه 


احمد بتوتر.يابوي ده اخوي مقدرش اقطعو بردك


الجد.هسامحو بشرط اجوز ولدك الياس من مليكة اوعي تفكر اني معرفش عن اخوك حاجه انا بتابعو وعارف كل اخباره اول با أول ان عنده مليكة ٢٠سنة ونور ١٧ ٣ ثانوي ومراتو ماتت وهي بتولد نور وان بنته مليكة بتسهر في الكبارية مع صحابها الصبح 


احمد.يعني انتا هتسامح اخوي 


الجد.لو وافق يجوز بته من ولدك موافق


احمد.انا هقوله يابوي 


الجد.ماشي


رن أحمد علي محمد وقاله إلي حصل (بس مقلهوش ان ابوك بيراقبك )


محمد.انا مقدرش اجبارها علي حاجه انا عارف ان إلي هي بتعملو في نفسها غلط بس مش هقدر اقولها كده 


احمد.انتا متقولهاش ان انتا هتنزل عشان الجواز قولها عشان شغل 


محمد.هشوف واقولك 


احمد.مفيش هشوف دي فرصتك الوحيده مع ابوك يا اه يا لا عشان متندمش في الاخر 


محمد.خالاص يومين وانزل 


(انتهي الفلاش باك)


الجد.تمام علي بركه الله   


الياس.بس متنساش عندي الشرط بتاعي وبتاعك 


الجد.وانا عند وعدي تتجوز بت عمك بدل السهر في الكبارية للصبح والتاني هديك ميراثك 


محمد بيبلع ريقه.وانتاعرفت ازاي يابوي


الجد ضرب بالعصاه الارض.اوعي تفكر ان عشان انتا مشيت مش هعرف عنك حاجة انا اعرف عنك كل حاجة صغيرة وكبيرة


محمد واطه راسه وقال.انا اسف يا بوي انا اتكلمت معاها كتير بس هي عناديا ومش بتسمع الكلام وانتا لما قولت تتجوز الياس لفتره انا وافقت عشان ترجع من الي هي فيه


(الي حصل زمان أو لغايت دلوقتي في بعض الاماكن أو العائلات ان محمد حب ماما مليكة وهي من القاهرة الجد رفض انو محمد  يتجوزها عشان بنات البندر مش متربين محمد كان بيحبها اوي الجد قال هحرمك من الميراث محمد ساب البلد وراح القاهرة واتجوزها وبدأء من الصفر لغايت لما سفر امريكا ومامت مليكة خلفت مليكة وبعد كده نور وماتت وهي بتولد نور محمد متجوزش بعديها لان حب عمره وقال لمليكة كل الحصل عشان كده بتكره اهل والدها  واتصحابت علي بنات مش كويسه)


الجد.لما نشوف كتب الكتاب يوم الخميس

الياس.ليه ليه بدري اكده وبعد اكده مش هنلحق نعمل حاجه دول يومين 


الجد.انا قولت ده كتب كتاب مش داخله وانشاء الله هنلحق


الجد بص لمحمد.وانتا يا محمد قدامك يوم تفهم فيه بتك الكلام ده ومتقولهاش ان الجوازه دي هتقعد علي طول متجبش سيره فتره دي


محمد بتوتر.حاضر يابوي 


الجد.وانتا يا الياس روح افتح لبت عمك الباب مينفعش مرات عمده الصعيد تتهان قدام الخدم 


الياس.حاضر يا جدي بس انا كنت عايز اقعدها عشان تحترم نفسها


الجد.لا كفايه دي لسه متعرفش حاجه هنا متعرفش انك هتتجوزها  ذهب الياس 


الجد لمحمد.وانتا ناوي تعيش هنا ولا هترجع هناك تاني 


محمد.لا يا بوي انا قبل ما اجي صفيت كل حاجه هناك وهشتري بيت هنا جمبك وفي شركه صغيره كده هافتحها واقدم لنور في المدرسه هنا 


الجد.مش ابن عمران الدمنهوري كبير الصعيد يشتري شركه صغيره ويعيش لوحديه 


الجد.احمد


احمد.نعم يا بوي


الجد.نصيب اخوك في الشركه معانه ادهوله وانتا يا محمد قدم لنور في المدرسة ثانوي وهتعيش معانه 


محمد.لا يابوي انا هعيش لوحدي مش هقدر اشوفها ممكن اضعف 


الجد.براحتك


محمد.هروح ارتاح شويه وبعد كده بكره اشوف البيت واقدم لنور


احمد.خدني معاك يا خوي


(عند الياس)

ذهب اليها فتح الباب لقاها قاعده في الارض


الياس.اخر مره تقلي ادبك عليا عشان انتي لسه متعرفيش فهد الصعيد 


مليكة وهي بتقوم قالت.طظ 


فهد بعصبية.هنيه يا هنيه 


هنيه.نعم يا الياس بيه 


الياس.يبص علي مليكة بقرف خدي مليكة هانم الاوضه بتاعتها 


هنيه.حاضر يا بيه واخدت مليكة ومليكة تبصله بقرف 


الياس لنفسه.شكلك هتتعبيني معاكي يا مليكة 


طلعت مليكة غرفتها بتبص باانبهار وجمال الغرفه واسعه واساسه ابيض دخلت الحمام تاخد  شاور ونامت لان تعبانه من السفر واليوم كان مرهق. يتبع


  

 اسفه علي التأخير بس والله انا في ثانوي عام وعندي دروس وبحاول اوفق بين الاتنين معلش استحملوني 

يلا تفاعل عشان انزل الرابع الصبح ولو في اخطاء اكتبلولي لاني مش براجع بس بشوف التعليقات كلها 🥰🥰🥰😚

البارت.الرابع

بقلم.حبيبة مدحت


(في الصباح)

في غرفه الطعام 


الجد.محمد


محمد.نعم يابوي


الجد.قولت لمليكة عشان نجهز الحاجه


محمد بتوتر.لسه يابوي


مليكة باستغراب.في ايه يا بابي 


محمد بص لجد قال.في عريس متقدملك وانا وافقت وابوكي كمان 


مليكة بعصبيه.وانا مش موافقة ومش هتجوز من هنا اصلا


الجد.هي كلمه واحده هتتجوزيه يعني هتتجوزيه وانا من ساعت ما انتي جيتي وانا ماتكلمتش معاكي كلمه واحد


مليكة بكره.انا اصلا مبحبكش ومش ناسيه إلي عملته زمان عشان مامي


قلم نزل علي وش مليكة الكل بص بصدمه لمليكة الي وقعت من شده القلم والياس الي واقف قدامها نعم فا الياس الي ضرب مليكة 


الياس بعصبية.انا سكتلك تقلي ادبك عليا انما جدي لا سامعه 


مليكة فاقت من القلم وبصت الي الياس بغضب 


مليكة بغضب.انا اتهنت كتير في البيت ده يلا يا بابي انا مش هقعد هنا ثانيه كمان وماشيه مليكة الي غرفتها وقفها الياس 


الياس.علي فين 


مليكة من غير تبص عليه.مالكش دعوه 


الياس.امال مين ليه دعوه 


مليكة.انتا مالك ومالي روح شوفلك حد غيري 


الياس.واشوف ليه وانتي موجودة وبعد كده مش جدي قالك في عريس متقدملك 


مليكة بعصبية. وانا مش موافقة وهسافر دلوقتي 


الياس ببرود.مش لما تعرفي العريس الي متقدملك الأول 


مليكة.وانا اعرف ليه وانا اصلا مش موافقة وبعد كده لحق يعرفني ويشوفني ازاي وانا اصلا جايه هنا بالعربيه قدام القصر


الياس ببرود.لان هوه هنا في القصر


مليكة.ومين ده إنشاء الله 


الياس بسخريه منها.وانا مش مالي عينك ولا ايه


مليكة بصدمه.انتا بتقول ايه لا طبعا انتا اكيد مجنون ايه الي بيقوله ده يا بابي 


محمد.كل كلامه صح يبتي وانا موافق 


مليكة.اه قول كده يعني انتا جيبني هنا وضحكت عليا وتقولي شغل ماشي انا بقا مسافره تاني مش هقعد هنا ثانيه


الجد.مفيش سفر وكتب كتابك علي واد عمك بكره


مليكة.طظ في كلامكو مش هيمشي عليا 


الياس.انا بتكلم باللسان مش عايز امد ايدي عليكي 


مليكة بضحك.هههه لا راجل مين الي لسه ضاربني قلم 


الياس.انا راجل غصب عنك والقلم ده عشان غلطي في جدك 


مليكة. انا مغلطش في حد انا كنت بقول الي حصل زمان بابي انا هسافر 

(ومشت الي غرفتها لان هي اصلا الشنط لسه متفتحتش سحبتها ونزلت)


محمد.مليكة رايحه فين 


مليكة.اصل اتهان واتحبس لا وكمان عايزين يجوزوني المتخلف ده واقعد 


الياس.متتعديش حدودك معايه انتي لسه متعرفنيش 


مليكة.انا ولا اعرفك ولا تعرفني انا همشي من هنا دلوقتي ومشيت ناحيه الباب


الجد.اقفي عندك انتي مش هتمشي كلامك علينا قلت بكره كتب الكتاب يعني بكره 


مليكة.ابقا هات واحده غيري تنفعو طول ما هوه عايز يتجوز وجايه تمشي عند الباب


الياس بصوت عالي.اقفي عندك رايحه للصايع بتاعك بقولك كتب الكتاب هيتكتب 


مليكة بعصبية. وانا مش هتجوزك


الياس.ماشي جدي شيع حد يجيب المأذون دلوقتي ونشوف كلمه مين هتمشي وانا هتصرف معاكي سحبها من ايدها الي الغرفه بتاعتها وقفل عليها الباب من بره ونزل 


الجد.لازم نجيب المأذون ويكتب دلوقتي احنا مش قادرين عليها 


محمد.الي تشوفه يابوي 


الجد.عثمان يا عثمان 


عثمان.نعم جنابك


الجد.شيع للمأذون بسرعه 


عثمان.حاضر وذهب 


نزل الياس


الياس.انا حبستها فوق لغايت ما يجي المأذون


الجد. ماشي


عند مليكة عماله تعيط وتقول.ليه يا بابي تعمل معايه كده

رنت علي حد في الموبايل.الو الحقني يا اسر بابي هيجوزني


اسر.ايه ازي


مليكة.ضحك عليا وقالي هنزل الصعيد عشان شغل اتريه عشان يجوزني


اسر.وانتي هتعملي ايه


مليكة.مش عارفه خايفه


اسر.اهربي وتعالي


مليكة.انا كنت مسافره بس حبسوني في الاوضه 


اسر.وانا ايه المطلوب مني


مليكة.تعالي يا اسر خدني


اسر بضحك.ههههه لا طبعا مش هاجي عشانك


مليكة.اسر انا وانتا بنحب بعض وانتا اكيد مش هتسبني اتجوز غيرك


اسر.لاطبعا انا مش بحبك انا كنت واخدك استغلال عشان الفلوس الي مع ابوكي ومعاكي


مليكة.انتا حيوان وخاين اسر قفل السكه


 مليكة انهارت في العياط


وشويه و المأذون جه وكتب الكتاب وقال الجمله الشهيرة 


(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)

وزغاريط شغاله من ام الياس واخته والخدم


مليكة فاقت من الي هي فيه علي صوت الزغاريط وقامت فضلت تخبط علي الباب جامد 


مليكة.افتحو الباب ده


الياس.فتح الباب


مليكة.ايه الي بيحصل هنا 


الياس بغيظ. مبروك يا عروسة بقيتي مرات فهد الصعيد


مليكة.ايه الكلام ده اوعي كده نزلت تحت ايه الكلام ده صح 


الجد.ايوه يبتي كتبنا كتابك علي واد عمك بقيتي حرم فهد الصعيد


مليكة.مقدرتش تستحمل كل ده أغمي عليها من كتر الصدامات من اسر وبعد كده الياس بقه جوزها 


محمد.بتي


الجد.مليكة


الياس.جري عليها بسرعه وشالها وطلع الجناح بتاعه  يتبع.


اذهب إلى الجزء الخامس

رواية مليكة الفهد البارت الخامس 5 بقلم حبيبة مدحت

رواية مليكة الفهد الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة مدحت

ر

فاطمه.انا هروح اعملها اكل لما تقوم تاكل يال يا ايناس وانتي ي نور تعالي معايه كده كده مش هتصحي دلوقتي

ايناس ونور حاضر وذهبو معاها

دخل الياس

الجد.مين هيقعد معاها

محمد.انا يابوي هبقي جنب بتي

الياس.ال يا عمي انا هقعد معاها

الجد بخبث.وانتا هتقعد معاها ازاي وانتا مش هتعرف تاخد بالك منها وكمان هي لسه مضيتش علي ورقه الجواز

الياس.جدي هي بقت مراتي خالص واقفه علي امضيتها هخليها تمضي وانا هعرف اتبيلها

الجد.تمام ي ولدي يال يا محمد سيبهم مع بعض

مشي الجد ومحمد وذهب الياس الي مليكة الي نايمه علي السرير

قعد جمبها علي الكرسي ينظر لها

مليكة.وهي بتخترف

ليه سبتني يا اسر انا بحبك

بص الياس ليها بصدمه

ملكية. ال انا مش بحب الياس بكره مش عايزه اتجوزو انا عيزاك انتا يا اسر يا اسر الحقني هموت

صوتها علي ليه يا بابا انا مش عايزه الياس وصرخت انا بكرهك يا الياس

)مليكة بتحلم ان الياس بيخنقها جامد وأسر واقف بيضحك عليها جامد

وجدها بيقول.احسن خليه يربيكي يا فاجرا

مليكة.يا اسر الحقني

اسر بيضحك بشر.ال انا عايز فلوسك بس

مليكة.ليه يا اسر ده انا بحبك

اسر.ال يال موتي

مليكة بصوت عالي.ليه يا بابي انا مش عايزه الياس وصرخت والياس بيخنقها جامد صرخت بكرهك يا الياس

قرب منها الياس هزها

قامت مليكة مخضوضه

قرب منها.اهدي ده كابوس

مليكة.بصراخ ابعد عني يا بابي

الياس بزعيق.قولت اهدي خالص ده زفت كابوس

هديت شويه مليكة تبص علي الغرفه بستغراب. انا فين وايه الي حصل

الياس.انتي في الجناح بتاعي والي حصل انك بعد كتب الكتاب اغمي عليكي وانا جبتك هنا

مليكة.قامت مفزوعة بعد ما افتكرت كل الي حصل انا الزم امشي من هنا

الياس بسخريه.عايزه تروحي لحبيبب القلب بعد ما سابك عشان فلوسك

مليكة بصدمه وانتا عرفت ازاي

الياس.انا اعرف كل حاجه عنك

مليكة.كل ده بسببك انا بكرهك ومش عيزاك

الياس.يعني انا الي عايزك وال دايب في دبا ديبك اوي

مليكة.اما انتا مش عايزني اتجوزتني ليه

الياس.ميخصكيش

مليكة. رايحه ناحيه الباب وفتحت الباب ونازله

الياس.رايحه فين

مليكة. رايحه اوضع حل للبيحصل ده ونزلت تحت

محمد.مليكة بتي وراح يحضنها

مليكة.بعدت عنه

محمد بحزن.ليه يبتي انا عملتلك ايه

مليكة.عملت ايه قول معملتش ايه لما انتا تجبرني علي حاجه انا مش عيزاها يبقي ده رد بسيط عليك

الجد.مليكة احترمي ابوكي ايه قله الربايه دي

مليكة.ولما انتو تجبروني علي واحد انا مش عيزاه اعمل ايه يعني افرح وال أسقف

الجد.كلمه واحده الياس دلوقتي بقي جوزك وليه الحكم عليكي

مليكة.يستحيل انا هطلق منه استحاله ده يبقي جوزك

فاطمه.قاطعه الكالم عشان شافت شد مع بعض اهدي يبتي تعالي كلي انتي مأ اكلتيش من ساعه لما جيتي

وبعد كده نشوف الموضوع ده

مليكة.مين ليه نفس يأكل بعد كل ده انا عايزة أطلق وامشي من هنا

الياس.من علي السلم لما تشوفي حلمه ودنك

مليكة.هرفع عليك قضيه خلع في المحكمة

الياس.بغضب.وانا هوريكي هعمل ايه بقه

شدها من ايدها وماشي بيها ناحيه الباب

الجد.الياس انتا رايح فين

الياس.هي دلوقتي مراتي ومحدش ليه دعوة بيا اعمل الي انا عايزه

محمد.يبني قولي بس رايح بيها فين

الياس.هخدها بيت جوزها يعمي

وخدها وجرها من ايدها ومليكة بتصرخ با اسم بباها..

إذهب الى الجزء السادس :

رواية مليكة الفهد الفصل السادس 6 بقلم حبيبة مدحت

رواية مليكة الفهد الفصل السادس 6

وصلنا لما الياس جر مليكة وهي بتصرخ با اسم بباها ونور

نور.جريت علي باباها الحق مليكة يا بابي منه ده وحش هيموتها

الجد.اخدها في حضنه متخافيش عليها مش هيعمل ليها حاجه يال روحي نامي بكره وراكي مدرسه

نور.ابعد عني انتا وحش واختي مش بتحبك

الجد بحزن.ليه يا بتي كده ده انا بحبك

نور.عشان مليكة بتخاف منك وانتا مش عايز تدافع عنها

الجد.ال متخافيش و وعد الياس مش هيعمل حاجة لمليكة

نور.انتا وعدتني

الجد.وانا عند وعدي يال روحي نامي تصبحي علي خير

نور.وانت من اهله وباست ايده وطلعت

محمد.الي بنعمله صح يا بوي

الجد.ايوه الزم تتعلم األصول بعد كده الياس بيقولي ان هي بتحب واحد من هناك وهوه مش بيحبها وكان بيضحك

عليها عشان الفلوس والشغل

محمد.انا صعبان عليا شكلها وهي ماشيه وعايزاني احوشها وكمان تفكيرها الي غلط

الجد.الياس هيحل كل حاجه وانا واثق وهوه قد المسؤلية

)في الخارج عند الياس(

طلع وهوه ماسك ايد مليكة جامد

مليكة.اوعي كده انتا مش بتجر حمار

الياس.شدها جامد لغايت العربيه فتح الباب ودخلها جوه ولف وركب الناحيه التانيه وساق العربيه اقسي سرعه

مليكة.براحه ي غبي هنموت

الياس.زود بنزين وكان هيعمل حادثه

مليكة. انتا حمار اديك كنا هنموت بجد

الياس مش راضي يرد عليها

وصل الياس الي الفيال باعته ومخلصش من شتيمه مليكة ليه

مليكة.انتا جيبني هنا ليه

الياس ببرود.هتعيشي هنا

مليكة. وانتا مين قالك اني هعيش مع واحد غبي زيك انا هرجع لبابي وهنمشي من هنا

جرها الياس داخل الفيال

الياس الخادمه.تاخدي بعضك انتي والي هنا وتمشو ومتجوش غير لما اقولك

الخادمةبرعب من نبره صوته.حاضر يا بيه ومشيت بسرعة هي وبقيت الخدم

الياس. جر مليكة عند المطبخ.شايفه ده تدخلي تعملي اكل عقبال ما اوصل مشوار

مليكة.اوعي كده انتا فاكر نفسك مين

الياس.الي حصل هناك انا ساكت عليه عشان جدي وعمي الكن هنا محدش هيقدر يرحمك مني ولسانك تلميه

سامعه

طلع غرفته اخد شاور وخرج الي غرفه )الدريسنج(لبس بدله لون كحلي وقميص ابيض وجزمه ونزل

مليكة اول ما شفته فضلت متنحه شويه بعد كده فاقت

الياس. خلصتي تنيح

مليكة.ايه

الياس.انا خارج مشوار ارجع تكوني خلصتي

خرج ركب سيارته التانيه ومشي وهوه غاضب من مليكة وضرب الدريكسيون وقال.مش هتجيبها لبر ابدا الزم اقص

ريشك الي منفوش

وذهب الي الشركه بتاعته من سلسله الشراكات الي في الشرق األوسط ناجحه)استثمار عقاري(

دخل الشركه بهبته المعتاده ينظر له كل المواظفين بخوف عشان شكله غاضب

وقف عند األسانسير

دخل مكتبه

الياس. هند نادي بالل وهاتي الملفات الي هتتمضي

هند بدلع. حاضر يا الياس باشا

شويه ودخل بالل )بالل ابن عم الياس واخو شاهيناز الحربايه(

بالل. ايه يا الياس قالو عايزني

الياس.اقعد مالك

بالل.ماليش

الياس.شكلك مش عاجبني

بالل.ال مفيش بس الي مستغربه الي انتا عملته مع مليكة

الياس بغضب.سيبها ده انا هربيها بس تصبر عليا

بالل.الياس انتا اكتر من اخويا وانتا عارف كده

الياس.في ايه ي بالل

بالل.براحه عليه مليكة اعذرها هي كانت عايشه بره متعرفش حاجة هنا وال األصول وهي عايشه في بلد متفتحه

وكمان مش هتنسي الي جدو عمله زمان مع مرات عمك

الياس.بس لسانها الزم يتلم انا كنت بسافر بره وايه يعني الي حصل

بالل.عشان انتا عارف اصولك الكن هي مزلتش وال مره هنا

بالل قام.انا كده عملت الي عليا عشان متعملش حاجة وتندم عليها مشي بالل

وقعد الياس يفكر فى كالمه

)عند مليكة(

كانت قاعده في الصالون بعد ما الياس مشي

مليكة.اكل ايه الي اعمله ده باين عليه مجنون باين عليه

هوف انا زهقت فينك ي بابي تيجي تخدني من هنا

انا ادخل المطبخ اشوف اي حاجة اكلها جت تقوم داغت سندت علي الكنبه

مليكة.انا مش قادره امشي حاولت تاني ومشيت لغايت المطبخ

مليكه.با انبهار من شكل المطبخ فتحت التالجه لقت الخضار وفاكهة كل حاجه موجودة

مليكة.اعمل ايه دلوقتي ده مجنون ممكن يموتني وانا مش بعرف اعمل اكل اصال وجعانه اكلت تفاحه وطلعت

بره

مليكة.اروح اتفرج عليه التلفزيون شغلته وقعدت تاني

)عند الياس(

الياس في التليفون.بالل تعالي في مكتبي

بالل.حاضر

الياس.لهند هاتي ورق المناقصة

هند بدلع. اوامرك يا الياس باشا

الياس.بقرف هند اتعدلي

هند.مالي يا باشا ومشيت

دخل بالل.في ايه ي الياس

الياس.الزفت شريف عايز ياخد المناقصة مننا

بالل. ازاي ده

الياس.بينزل في األسعار عشان ياخد المستثمرين في صفه

بالل.اصبر عليه ده الزم يتربي وانا هظبطه

الياس.ال استني دلوقتي عشان العيون عليه لو حصل حاجة احنا اول ناس هنتسأل عشان هوه المنافس بتاعنه

بالل.هنعمل ايه يعني

الياس.سيبه بكره في اجتماع وانا هتصرف معاه وقام

بالل.رايح فين

الياس.رايح اشوف المصيبه الي جدك بالني بيها

بالل.اهدي ي الياس شويه ومتنساش ان دي بت عمك قبل متكون مراتك

الياس.انا ماشي

بالل.مفيش فايده ربنا يهديك

خرج من الشركه وهوه يسوق بيفكر يعمل ايه مع مليكة.

اذهب الى الجزءالسابع:




هل اعجبك الموضوع :

تعليقات


مذكرات ساقطة للكاتب محمد مالك : W3Schools




مجلة اضواء على الانستجرام تابعونا