القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

روايه صغيرتي ...الجزء 8

 

روايه صغيرتي⁦❤️⁩

( البارت الثامن) 


وقفنا البارت اللي فات عند

علي بيبرق لمريم 

وبصوت عالي جدااااااا: اهلا اهلا لسه بدري يا بيه اتاخرت كده ليه 

سليم اتبرجل شويه من صوت علي وبص لمريم وقاللها ايه دا هو القمر بيطلع بدري ولا القمر سكن في بيتنا ومحدش قاللي ومد أيده لمريم يسلم عليها وراح باس اديها 

علي انتفض من مكانه وفي نفس اللحظه كانت مريم شدت أيدها واستجمعت قوتها وهوبا قلم محترم نزل علي وش سليم😂

علي فرح اووي في نفسه 

سليم واقف مصدوم 

علي بزعيق ايه اللي عملته دا انت فاكر نفسك لسه في امريكا ولا ايه انت في الصعيد فوج بجي انت نسيت اصولنا دي مريم بت عمتك مني 

(سليم ١٨ سنه أولي كليه هندسه قرر يكمل تعليمه في امريكا بعد إلحاح كبير منه علي وافق بس اشترط عليه أنه يشتغل وعلي هو اللي هيدفعله مصاريف كليته كلها ) 

سليم: انتي بقي مريم انا اسف والله بس--- 

وقبل ما يكمل كلامه كان علي اخد مريم من أيدها وضاغط عليها جامد وشددها وطالع بيها عالسلم جاررها وراه

مريم بتتوجع اااااه

الكل بيبص عليهم ومحدش قادر يتكلم كبير العيله بقي والكل بيخاف منه 

لحد ما وصل اوضتها 

مريم : علي ايدي هتكسر انا معملتش ح-------

وقبل متكمل الكلمه كان شاددها لحضنه كأنه عاوز يمسح اثار اي ايد اتمدت علي جسم صغيره

حضنها جامد لاول مره في حياته 

مريم الحضن دا كان بالنسبه لها نفس اخدته في عز خنقه بتموت دفنت وسهل كله في صدر علي العريض واشتمت رائحه أنفاسه وسمعت دقات قلبه وراحت في عالم تاني 

بعد فتره طويله علي حس بنفسه بدء يبعد مريم بحنيه عنه 

مريم 

مريم 

مسك وشها ورجعه لورا بالراحه 

مريم ردي عليا 

عنيهم اتلقت في عيون بعض 

مريم مش عاوزه تطلع من حضنه ومش عاوزه ترد عليه

مسكها من دقنها بالراحه وبص لعنيها 

مريم بتبص بهيام وعينها بتقول كلام كبير اوي عليها

علي مريم فوقي 

انت حضنك حلو اوي سيبني شويه يا علي 

علي بص في عنيها وبحركه لا اراديه بص لشفايفها والتهمها وداق عسلها وقعد  يلتهم ريقها حتي حس أن رئه مريم لازم تاخد هوا


علي فاق حس أن مريم حملها تقل عليه رجع بسرعه 

مريم مريم 

مريم فوقي 

مريم انتي كويسه يا حبيبتي فووووقي


مريم انا اسف 

الباب اتفتح فجاه مني لقيت بنتها واقعه عالارض وعلي بيفوقها 

صوتت الكل بيجري علي الاوضه

 حياه : في ايه يا علي انت عملت في البت ايه بزعيق شيلها حطها عالسرير بسرعه

سليم : انت ضربتها يا علي انا اسف والله انا السبب انا مكنتش اعرف يا علي أن دي مريم انا اسف

علي بصوت حاااد: بس بقي اكتموا حد يجيب حاجه نفوجها بيها

مريم بدأت تفوق 

مني : قومي يا حبيبتي انا هاخدك ونسافر هو ضربك يا قلب امك قومي يا حبيبتي

مريم بدوخه : انا كويسه هو مضربنيش هو ب-----

علي ضربها بالقلم بالراحه فوقي يا مريم فووووقي😉

مضربنيش يا ماما هو ب-ب--- بس زعقلي ومحستش بنفسي بعدها 

سليم اتا اسف يا مرات اخويا والله حقك عليا 

مريم : اه انا عاوزه ابقي مرات اخوك دلوقتي هيييييييح😂

مني: قومي ياللي تتشكي بدل ماقومك بالشبشب 

علي : انتي كويسه 

لا 

طب اوديكي للدكتور 

لا 

اومال عاوزه ايه

تعالي اقولك

علي وطي رأسه 

في ودنه عاوزه افضل في حضنك

مني وحياه : هو في ايه؟؟؛

علي بحده: مفيش مفيش حاجه هي عاوزه ترتاح يلا كلنا نطلع برا 

علي دخل اوضته بيهرب من عينيها افتكر حضنها قعد يبلع ريقه اللي كان طعم شهد مريم فيه 

ياابووووي يا مريم في لحظه كسرتيني بعد ماكنت خلاص هندمك عليا 

انا محتاجك اوي يا حبيبتي نفسي تبقي مراتي بقي نفسي تكوني دايما في حضني 

انا كنت محتاج لحضنك دا اوي يا مريم 

علي فوووق انت نسيت هي قالتلك ايه لا يا علي انت حلفت تندمها 

علي متضعفش

حط أيده علي شفايفه يخرب بيتك يا مريم الشهد اللي في شفايفك عشقته من اول لحسه 

يا بوووووي دوبني دوووب⁦❤️⁩


مريم حضنه نفسها وبتمشي أيدها علي شفايفها : ايه اللي انا عملته دا انا ازاي اخليه يعمل كده دا واحد. مغرور بس حضنه حلو اوي وبوسته بوسته طعمها حلو اوي انا عاوزه منها تاني لا انا عاوزه كتييير😆

دخلت مني متعصبه: مريم هو علي عملك ايه

بارتباك زعقلي يا ماما جامد 

بس كده معملش حاجه تانيه 

هيعمل ايه يعني😊

مريم متصعيش انا مش هسمح بحاجه غلط تحصل

حاجه زي ايه مش فاهمه

ماما انا تعبانه عاوزه ارتاح اسكتي بقي

ماشي يا بنت بطني

تاني يوم مريم صحيت لبست بنطلون جينز وبادي احمر وكوتشي ابيض وعملت شعرها قطتين كانت شبه الأطفال اوي ونزلت

صباح الخير يا سلوي

صباح الفل

انتوا بتعملوا ايه 

بنجهز للحنه بكره يا خيتي

الله بجد

طب مشوفتيش ماما

اه عمتي برا في الجنينه ومعاها عمتي رضوانه وعمتي سوسو وجدتي وزين وأحمد ولادهم

ايه دا بجد طيب انا طلعالهم

سلوي : هتطلعي اكديه؟!😂

اه مالي 

علي لو شافك هيحصل مشاكل

هو علي فين انا مش شيفاه


علي نزل من الفجر علي شغله وزمانه جاي 

ماشي يا سلوي

مريم فتحت الباب ورائحه لهم لقيت علي في وشها 

علي فين بلبسك دا وماسك أيدها جامد

رايحه اسلم على حالاتي😏

سيب أيدي بقي

وسط الرجاله🙄

والله انا أقدر احافظ على نفسي وسط مليون راجل وانت شوفت بنفسك 🌚 وإذا كان عاللي حصل منك امبارح فدي غلطه ومش مني انا من كبير الصعيد يا بن خالي

حجك عليا يا يا بت عمتي وبيزغر لها ورفع حاجبه😏 انا غلطان حجك عليا ميصحش اللي عملته انتي كيف خيتي برضك 

خيتك؟!

اه خيتك لا يا علي انا مش خيتك انا حبيبتك عمري ما كنت اختك ولا هكون انت حبيبي من يوم ما عرفتك من اول مره شفتني وانا طفله وانت بقيت ابويا واخويا وجوزي وحبيبي وكل حاجه ليا

علي غصب عنه طبطب عليها واخدها في حضنه للحظه واحده فقط


مشي أيده علي وشها يمسح دموعها 

طب اهدي انتي عارفه دموعك بتعمل فيا ايه

اهدي بدل ما احضنك والكل يشوفنا 

بعياط متسبنيش انا اسفه عالكلام اللي قلتهولك

حقك عليا سامحني 

علي بمشاكسه يعني عاوزه تتجوزيني 

اممممم

حالا 

حالا 

وانا كمان عاوزك اوي قصدي عاوزك تكوني مراتي اوي

مريم بضحك طب امتي🤣😍

قريب قريب اوي بس كملي ١٨ سنه بس

اووووف لسه هصبر كل دا

عارفه انا فرحان اوي انك هنيه في بيتي ونفسي تفضلي طول عمرك اهنيه بس الله يسامحه ابوكي بجي لو كان وافج عالخطوبه 

معلش يا حبيبي استحمل شويه وبعدين انا مبقلعش الخاتم من ايدي واعتبرت أننا مخطوبين استحمل شويه بابا نفسه يشوفني دكتوره دا كل اللي بيتمناه في حياته 

علي وشه احمر وقالها بغضب تاني_ تاني يا مريم انا قلت مفيش تعليم هسيبك تخلصي ثانوي بس واتجوزك ثانوي ثانوي بس يا مريم 

لو هموت يا مريم مش هتكملي تعليمك لو هموت

مريم بصدمه بصوت عااالي: لا لا يا علي انا هكمل تعليمي مش عند فيك بس عشان ارضي ابويا ابويا يا علي اللي تعب عشاني اللي مبينامش عشان يوفرلي كل حاجه

لا يا علي دي امنيه ابويا ولازم احققهاله

لا يا علي

علي: يبقي كده خلصت يا صغيرتي خلصت حبك هشيله من قلبي للابد من النهارده لا من دلوجت انتي خيتي خيتي وبس وانا تحت امرك في اي حاجه تعوزيها لحد ما ترجعي لابوكي وياريت تحترمي انك في بيتي مش عاوزه اي غلطه منك


مني اجيت  بصت لمريم : في ايه يا مريم في ايه يا علي 

علي مفيش يا حبيبتي

عماتي فين 

جايين ورايا واحمد وزين عاوزينك

مريم منطقتش ولا كلمه

خالتها أجوا سلموا عليها : ماشاء الله بقيتي جمر يا بتي 

مريم بدموع : ربنا يخليكم 

علي لقي احمد وزين جايين بص لمريم: مريم اطلعي فوق قبل ما ييجوا 

لسه هتطلع 

احم احم كيفك يا ود خالي كان علي وقف قدام مريم جسمه كله بجلبيته مداري مريم كآن مفيش حد وراه 

اهلا بالرجاله اتفضلوا علي اوضه الجلوس دخلوا هما وعلي بص لمريم اتفضلي اطلعي يا خيتي 😜

مريم : لا انا هقعد مع عماتي وعاوزه اسلم علي زين وأحمد واتعرف عليهم🙄

_____"_"_"_"_"'"'" 

وبدأت حكايه القط والفار توقعاتكم بقي 🤣⁦❤️⁩⁦❤️⁩

لو البارت دا جاب ١٠٠٠ كومنت هنزل بالبارت الجديد حالا

بحبكم⁦❤️⁩⁦❤️⁩💋.

لتكمله باقى الاجزاء القصه كامله

علق ب 20 كومنت ومشاركه الاجزاء ب 5جروبات ليصلكم الاجزاء الجديده فور التفاعل والمشاركه

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات


مذكرات ساقطة للكاتب محمد مالك : W3Schools





#عرض_إعلاني ✅للإعلان عبر مجلة اضواء ب50 دولار مع إعلان ممول لمدة 3 أيام و100 دولار مع تصميم + إعلان ممول لمدة أسبوع تستمر الحملة حتى تاريخ 30-10-2021 وتشمل: ✔️ إعلانات محلات وشركات تجارية ✔️ إعلان مستلزمات ✔️ إعلان لدورات تدريبية ✔️ إعلان مؤسسات ✔️ أي إعلانات أخرى