القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

روايه صغيرتي ...الجزء 6

 

( روايه صغيرتي)

البارت السادس⁦❤️⁩

وقفنا البارت اللي فات عند

الله ريحته طالعه برا العربيه يخرب بيت ام برفانك اللي مجنني 

مريم لسه هتقعد 

بصوت عالي جدااااااا: ايه دا ايه دا ايه الهبل دا ؟!🙄

شخص في حاجه يا هانم؟!😜

انت مين وفين علي 🙄؟!

علي بيه باعتني لحضراتكم عشان اوصلكم

ازاي دا ريحته ماليه العربيه،؟! 

فعلا يا هانم هو وصلني ونزل 

في سرها يا بن ال*** ماشي يا علي أهي اهي اهي

امها بتضحك عليها🤣

بعد فتره مريم زهقت قعدت تغني 

ماما غني معايا 

لا غني انتي انا بحب صوتك اوي

قعدت تغني اكتر من ساعه مفصلتش 

في مكتب علي 

يا ربي هما اتاخروا كده ليه انا متفق معاه اول ميوصلوا يكلمني

اعمل ايه اعمل ايه

خلاص هتصل اطمن من السواق

تليفون السواق رن ومريم بتغني 

الووو 

متقولش أن انا اللي بكلمك

تحت امرك يا بيه

انت اتاخرت ليه

حضرتك عارف ان المكان بعيد وانا ماشي علي مهلي

انا مقدرش ا ئتمن حد غيرك عليهم يا عم محمد خلي بالك منهم 

سمع صوت مريم بتغني

هي مريم بتغني 

ايوه يا باشا انا صدعت من الصبح

معلش يا عم محمد بستاذنك سيب الفون مفتوح وخليه قريب منها وسوق انت

مريم بتغني 

عيني عليك يا قلبي الله يكون في عونك شايل كتير ياقلبي ولسه الضحكه بعيونك

عيني عليك يا قلبي الله يكون في عونك شايل كتير ياقلبي ولسه الضحكه بعيونك

ياما قلتلك تنساه دا نصيبك مش هواه 

مسمعتش مني ليه مسمعتش مني ليه

وعيطت وودت وشها عالشباك 

علي سمعها عينه بكت وقفل وقعد يفتكر ضحكها ودلعها وبكاها وكل حاجه فيها 

وصلوا بالسلامه

الكل رحب بيهم 

الكل استغرب من جمال مريم وحبوها جدا 

ام علي: تعالي يا مريم ابوسك يا مرات ابني يا غاليه

مريم : هههه مرات مين بس يا طنط انا مبفكرش في الموضوع ده

ليه بس دانتي ست البنات

أن شاء الله

وفي سرها ربنا يسمع منك يا حجه وامشي من هنا وانا مرات ابنك اللي مجنني دا

تعالي يا مريم اعرفك علي اخواتك

دي سحر العروسه ودي سلوي ومحمد وسليم لما ييجوا هعرفك عليهم 

فرحت جدا بيهم واخدوها ورولها اوضتها

ومني قاعده مع امها واخواتها تحت 

مريم وسحر وسلوي قعدوا يتكلموا كتير بحب 

سحر: انتي احلى بكتير من الكلام اللي على كان بيقوله عليكي 

بجد بجد كان بيقول ايه عليا قولي عشان خاطر ي

سحر: هو كان مبيحبش يحكي عنك كتير بس لما كانت بتيجي سيرتك بيقول دي القمر مش في جمالها بس مكانش بيرضي يتحدت عنيكي كتير كان بيخاف يحب كيفكم

كان بيجول مفيش راجل حيجدر يحبكم زي ماني بحبها وبحافظ عليها 

مريم طب هو فين هو مش هييجي بقي

سلوي: هو كان المفروض جاي النهارده بس عنده شغل هيجي يوم الفرح 

مريم بحزن : يوم الفرح😭😭

طب ممكن تتصلي بيه اسمع صوته بس 

عنيا حاضر يا خيتي_ الووو

كيفك يا حبيبي

منيح يا جلب اخوكي كيفك انتي

اني منيحه هتيجي ميتا 

يوم الفرح محتاجه اي حاجه انتي ولا العروسه

لا يا جلبي اني بطمن عليك اه عمتك وصلت 

اه عرفت خالوا بالكم منيعا

سلوي بغمزه : هي بس ولا مريم كمان 🤣

كلاتهم يا جلب اخوكي

خلوا بالكم من مريم بت عمتك وصاحبوها هي ملهاش حد واوعي اوعي تسيبوها وحديها أو تسيبوها تطلع من البيت وانا متابعها لحظه بلحظه

حاضر يا جلب اختك

اطمن سلام

مريم دموعها نزلت ومسحتها بسرعه واتنهدت وفرحت من كلامه وأنها سمعت صوته اخيرا 

سابوها عشان ترتاح

مريم سرحت يعني ايه متابعني لحظه بلحظه يعني ممكن يكون مراقبني😍

ههههه طيب حلو اوي انا بقي هنزلك الصعيد غصب عنك يا لولو بس هفكر الاول في حاجه تخليك تيجي غصب عنك 

مريم بتفكير ايه ايه ايه؟؟!😜

لما اقوم اتفرج عالفيلا القمر اللي احنا فيها دي 

والست اللي اسمها ماما دي من ساعه ماجينا وانا مش عارفه هي فين 

أما اقوم اتفرج عالاوضه القصر بتاعتي دي🤣

وااااااو تحفه وكمان فيها تلاجه😄ايه دا ايه دا ايه دا الايس كريم اللي بحبه وكل دي شيكولاته الله حبيبي يا علي،😍😍💋

Flash back

علي ومريم خارجين مع بعض

لولي انا نفسي في حاجه بس خايفه منك

اولا مبحبش الدلع دا 

ثانيا انتي تؤمري اللي تشاوري عليه يجيلك من غير ولا كلمه

يا بوووووووووووووي كلامك بيدوبني دوب يا ود عمي 💋

علي: هههههههه ماشي يا ام لسانين عاوزه ايه

عاوزه ايس كريم وشيكولاته 

بس كده انا قلت هتطلبي خاتم الماظ ولا حاجه

توء توء توء شوفت انا طيوبه ازاي يلا بقي 

يلا ايه بالضبط

يلا هاتلي

اه بحسب عاوزه حاجه هموت وأعمالها

ههه لا لا انا عاوزه دول بس يا قليل الادب

براحتك بس هتندمي

جابلها حاجات كتير وقعدت تأكل بغباء 

وفجاه جسمها كله احمر وسخنت 

طلع يجري بيها علي مستشفي 

عاوز دكتوره بسرعه

اتفضل حضرتك دكتور محمد موجود

بصوت الأسد قلت دكتوره 

تمام تمام

عندها حساسيه من الشيكولاتة ولازم تاخد علاج حالا 

Back

بس لقيتها انا اكل الشيكولاته دي كلها واتعب وييجي بسرعه عشان يطمن عليا وانا مرداش أنه يصالحني 

وهو يصالحني غصب عني بقي💋💋

واحشني اووووي

يا تري ايه اللي هيحصل ؟؟! 😍😍😍😍

اكمل ولا زهقتوا لو ملاقيتش تفاعل مش هنزل تاني انا والله بتعب اوووي 😭😭😭

لو البارت دا جاب ١٠٠٠ كومنت هنزل بالسابع حالا

لتكمله باقى الاجزاء القصه كامله

علق ب 20 كومنت ومشاركه الاجزاء ب 5جروبات ليصلكم الاجزاء الجديده فور التفاعل والمشاركه

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات





مجلة اضواء على الانستجرام تابعونا