القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

روايه صغيرتي ...الجزء 3

 

(روايه صغيرتي)

البارت الثالث⁦❤️

وقفنا البارت اللي فات عند مريم خبطت ولسه هتتكلم لقيت الباب اتقفل وحد زقها ورا الباب من لبختها كل اللي في اديها وقع

علي ساند أيده الاتنين عالباب ومريم جوا أيده وعنيهم في عين بعض ووشه في وش مريم

قلب مريم هيقف من الفرحه وقلب علي تكاد دقاته يسمعها الجيران

قرب منها جامد وتحدث في أذنها بصوت واطي : كنتي فين يا صغيرتي 😡

مريم مصدقتش نفسها مش عارفه تتكلم ولا ترد وشها أصبح كورده جوري حمراء يتدفق منه الدم نفسها تحضنه بس تستحي🙈😉

لسه هتتكلم الباب خبط علي بعد بسرعه ومريم قعدت تضحك عليه ورجع قعد عالكنبه مريم فتحت الباب كان عبد الرحمن 😊

مرمر حبيبتي كل سنه وانتي طيبه هديه عيد ميلادك جبتهالك النهارده قبل ما سي علي بتاعك ييجي بكره ولسه هيكمل لقي بوكس في وشه من حيث لا يدري 🤣

وقع عالارض 

مريم صوتت امها اجيت تجري : في ايه يا ولاد في ايه يا بودا مالك وقومته من عالارض

😭

علي وشه طالع منه ناااااااار🔥🔥: انا مش جلتلك مليون مره متكلمش مريم ياااض انت مخابرش اني ممكن اعمل فيك ايييه👿

علي الجانب الآخر مريم ميته علي نفسها من الضحك وعلي بيغلي ونفسه يموتها ضرب 

ام مريم: يا علي يا بني قلتلك مليون مره بودا دا يبقي اخو مريم في الرضاعة انا مرضعاهم مع بعض وهما من يوم متولدوا وهما مع بعض يا حبيبي وكل حاجه بيعملوها مع بعض وكل دروسهم مع بعض

علي: وانا جلتلك مليون مره برضك أنه مش اخوها وحتي لو اخوها وانتي ولداه ميكلمهاش يا خلج واخد الهديه ورماها في وشه وقفل الباب 🏃🏃🏃

مريم وقعت عالارض من الموقف وامها بتغمزلها عشان تسكت وهي ماصدقت

علي مسكها من اديها جامد وقالها: انتي مبتسمعيش كلامي ليه يا بت عمتي💔

مريم بضحك: يا لولو والله بودا دا اخويا ولسه هتكمل مسكها من فكها بعزم ما فيه وشها جاب الوان : جلتلك مليون مره اني مسميش لولو _ لولو ديه تجوليها للكلب بتاعك مش ليا اني

مريم دموعها نزلت من الوجع

ام مريم: علي سيب مريم كده ميصحش

علي لاحظ وشال أيده بسرعه ومسح وشها بكفوفه الاتنين 

وطبعا علي كراجل مصري صعيدي اصيل ميعرفش يعتزر مهما حصل

مريم طلعت تجري على اوضتها وقلبها وجعها اوي 

علي حزن جامد ومكانش عارف يعمل ايه

ام مريم: قعدت جمبه يا علي انت بتعمل كده ليه زعلتها عشان حاجه بسيطه وعكننت عليها انت بتيجي يوم واحد في السنه مينفعش تعكنن عليها كده

علي : يا عمتي جلتلك اني بس اللي اكون اخوها وأبوها وجوزها مش حد تاني

مش عاوز اي راجل يشوفها غيري مش عاوز اي راجل عنيه تيجي عليها افهميني يا عمتي

ام مريم طبطبت عليه خلاص يا بني قوم صالحها قبل ماعمك احمد ييجي ويزعل منك

علي بفرحه: عيوني😉🤣

علي جايب لمريم السنه دي فستان زهري يشبه فستان سندريلا ومعاه حجاب وجزمه سيلفر

استأذن من عمته أنه يدخل لمريم_ ادخل يا لولو قصدي يا علي 🤣بس بسرعه عمك جاي في الطريق

علي بصلها : حاضر يا جلبي

خبط علي علي اوضه مريم 

مريم عارفه أنه اكيد علي وبتعيط 

خبط تاني ودخل لقاها نايمه زي الملاك وبتعيط ومش عاوزه ترد عليه بعد جنبها علي طرف السرير 

احم احم مريومتي __صغيرتي __حب جلبي يا بوووووووووووووي😜

مريم مهما كانت زعلانه مجرد ما علي بيقول كلمه يا بوووووي بتضحك 

مريم ضحكت غصب عنها

علي طب بوصيلي مجدرش علي زعلك علي  اني اموووت 

كل دمعه بتنزل منك بتكون سكينه في قلبي 

مريم وكعاده كل البنات بيضحك عليها بكلمه بصتله وكان نفسها تحضنه ماهو الصدر الحنين بالنسبالها

علي كان عنده نفس الشعور بس مسك نفسه

علي : مريم متزعليش وقرب منها ومشي أيده علي شعرها الطويل الناعم 

علي: قومي نطلع بره عشان كده مش هينفع

مريم : لا مش هطلع انا مخصماك 

علي: طب اصالحك 💋

وقرب منها مريم خافت قالتله لا وطلعت تجري 

علي قالها طب مش عاوزه قبل متطلعي تشوفي انا جايب ايه

مريم،بصراحه انا هموت واعرف بس برستيجي وكده🤣

علي : بر ايه بتجولي ايه اتحشمي يا بنيه👿

مريم ضحكت بصوت عالي حرك مشاعره جدا وقالت: يا بووووووووي⁦❤️⁩

علي بيمسك نفسه عنها بالعافيه وراح مطلع الفستان والطرحه والجونه

مريم انبهرت اول ما شافتهم وشهقت وقالتله : واااااااااو اش اش

انا بحبك اوووووووووووي وحضنته غصب عنها وطلعت تجري راحت لمامتها ووشها احمر زي الدم

مامااااااااااا⁦🎙️⁩

انتي فين 

ام مريم طلعت مخضوضه في ايه يا هبله

طلعت تجري عليها شوفي يا ماما علي جابلي ايه وفرجتها 

علي لسه في الاوضه بيجمع قواه اخد نفس عميق وقام وشه احمر طلع بره قعد عالكنبه وكله شوق لمريم 

مني: ليه يا بني جايب كل ده كده كتير

علي : كتير علي مين يا عمتي علي مريم انا اديلها عنيا وافديها بروحي 

مريم اتكسفت واخدت الفستان علشان تدخل تقيسه بس وقفت في نص الطريق

انت جايب طرحه ليه صحيح انا مش محجبه 

علي ايوه يا صغيرتي انتي المفروض كبرتي لازم تتحجبي بقي 

مريم وشها جاب الوان وردت عليه بغيظ وقالتله انا قلتلك قبل كده انا مش هلبسه غير بقتناع مش بأمر منك انت

علي بص بغضب 😡 شايفه يا عمتي بتتحدت معايا كيف 

ام مريم قالتله عندها حق يا علي لو مش مقتنعه بيه مينفعش تلبسه

علي بص بغضب 😡 ولسه هيرد الباب خبط وكان ابو مريم السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ردوا السلام وسلم علي علي 

مريم دخلت مع مامتها تحضر الغدا وقعدوا في قعده عائليه يتغدوا علي عنيه منزلتش من علي مريم ومريم كذلك 

علي عمي انا بستاذنك النهارده انا عازمكم علي العشا برا 

احمد : معلش يا بني انا بنام بدري انت عارف مش هقدر 

مريم بفرحه،يا بابا احنا مش بنخرج معلش يا بابا النهارده نخرج مع علي بلييييز 😊

مني ،خلاص يا احمد معلش 

احمد وافق 

مريم بفرحه: هييييييي وحضنت باباها 

علي حط وشه في الطبق وبيتمني في نفسه أن الحضن دا يكون ليه هو

اجي الليل

علي همس لمريم في ودنها من غير محد يلاحظ عاوزك تكوني ملكتي النهارده 

مريم اتكسفت ووشها جاب الوان وقامت دخلت الاوضه تلبس

الكل جهز وعلي كان لابس بدله سوداء تجنن 

علي اتفاجئ بمريم وأقسم في سره أنه شاف حوريه من حوريات الجنه 

ابو مريم: ما شاء الله انتم الاتنين تشبهوا الثمرات

مريم كانت لبسه الفستان اللي علي جايبه وسايبه شعرها ولبسه تاج 

وصلوا مطعم غالي جدا اول لما شافوه قالوا لعلي ايه المكان دا دا غالي اووي 

مريم كانت مصدومه ومش عارفه ارد 

الساعه اجيت ١٢

النور في المكان كله اتقفل 

مريم بخضه صوتت: علي مسك ايدها جامد وهمس في اذنها 

انا معاكي ⁦❤️⁩

اطمنت وبعد لحظات النور اجي وكانت المفاجأة________

ايه رايكم يا ريت تشجعوني ووروني الكومنتات ولافلفولي بقي🤣⁦❤️⁩⁦❤️⁩💋

لتكمله باقى الاجزاء القصه كامله

علق ب 20 كومنت ومشاركه الاجزاء ب 5جروبات ليصلكم الاجزاء الجديده فور التفاعل والمشاركه

           💜💜💜

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات


مذكرات ساقطة للكاتب محمد مالك : W3Schools





#عرض_إعلاني ✅للإعلان عبر مجلة اضواء ب50 دولار مع إعلان ممول لمدة 3 أيام و100 دولار مع تصميم + إعلان ممول لمدة أسبوع تستمر الحملة حتى تاريخ 30-10-2021 وتشمل: ✔️ إعلانات محلات وشركات تجارية ✔️ إعلان مستلزمات ✔️ إعلان لدورات تدريبية ✔️ إعلان مؤسسات ✔️ أي إعلانات أخرى