القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

روايه صغيرتي ...الجزء 23

 

روايه صغيرتي

(البارت الثالث والعشرين)⁦❤️⁩⁦❤️⁩


مريم وقد زادت حمرتها : الله الله عليك يا علي ايه الكلام الحلو دا بس احرجتني😯

_ تعرفي انك كل ما بتحمري كده بتزيدي جمال وجمال 

_ بس بقي يا علي يا بوووووي🙈

علي ضحك علي طفلته ضحكه رجوليه واخدها لحضنه ودفن وشه في رقبتها ومريم متمسكة بحضنه جامد وهمس في اذنها: امتي الأيام تعدي بقي واخد الحضن دا واحنا في بيتنا 

مريم مستمتعه بريحه علي اللي بتعشقها وبتحاول تبعده عنها وعلي قابض يده عليها بأحكام : متبعديش انا أدمنت حضنك دا والنهارده انتي حلالي مش هسيبك ابدا وبدأ يبوس فيها بعنف شديد 

مريم دموعها نزلت عشان وجعها ومش عارفه تبعده عنها 

علي حس بنفسه بعد بسرعه: بتعيطي ليه 

مريم بدموع: علي انت وجعتني 

_ دموعك دي متنزلش تاني فاهمه بطلي هبل بقي

تليفون علي رن وهو بيكلمها 

مريم بصتله باستغراب : مين بيكلمك دلوقتي 

_ علي مردش عليها ورد عالفون

الووو

تمام وصلت 

ماشي ادخل انا مستنيك 

مريم: مين 

علي: اعدلي هدومك وضبطي نفسك في العربيه

_ ليه

_ جايبلك مصور يصورنا 

_بتهزر

_ لا

_ دا بجد

_ مقدرش اعرف ان نفسك في حاجه ومعملهاش

_ بس الوقت متأخر جداً

_ حبيبتي كل حاجه تحت امرك انتي تشاوري بس مش طول عمرك نفسك تتصوري عالبحر وقت طلوع الشمس عنيا ليكي

مريم : علي انت جميل اوي انا بموت فيك وباسته💋

_ مريم بس الراجل وصل

النهار طلع وهما بيتصوروا ومريم فرحانه اوي

علي : مبسوطه 

مريم: عمري ما كنت فرحانه زي النهارده ربنا يخليك ليا يا حبيبي

_ طب يلا نروح بقي

_ ليه انا مش عاوزه اسيبك 

علي: ولا انا بس يلا قبل اللي في الفيلا ما يصحوا

علي ساق عربيته ومريم في حضنه لحد ما وصلوا علي دخلها اوضتها ودخل اوضته

تاني يوم علي صحي الظهر علي رنين تليفونه وكان لازم يسافر تركيا حالا صحي حضر شنطته وخبط علي اوضه مريم عشان يبلغها طبعا مريم نايمه مش حاسه بحاجه علي فتح الباب كانت مريم نايمه ببيچامه بيتي وشعرها علي مخدتها علي قعد علي طرف السرير وهو بيتأمل صغيرته وهي نائمه زي الملائكه مشي أيده علي وشها بأطراف أصابعه مريم فتحت عينيها

_ عااااا في ايه وبتغطي نفسها 

علي حط أيده علي شفايفها : شششششش اسكتي هتفضحينا 

_ اأ _ انت ايه اللي جابك هنا ولابس كده ليه فين الجلابيه

_ حبيبتي فوقيلي كده انا مسافر دلوقتي عندي شغل مهم حبيت اقولك قبل ما امشي عشان متقلقيش

مريم بزعل: طب وانا😭

_ حقك عليا والله انا كان نفسي اعملك حاجات كتير اليومين اللي انتي هتقعديهم هنا بس تتعوض يا حبيبتي وباسها من خدها وقاللها: صباح الفل علي عيونك يا اجمل ما شافت عيني

مريم: هتوحشني

_ انا معاكي علي طول يا حبيبتي خلي بالك من نفسك انا نازل اشوف عمي والجماعه صحوا ولا لا كملي نومك وانتي زي القمر كده وانتي نايمه

_ خلي بالك من نفسك يا علي

حاضر يا قلب علي

علي نزل ومعاه شنطته وقال للجميع صباح الخير

الكل : صباح النور

احمد: علي فين يا بني كده 

_ مسافر يا عمي عندي شغل مهم جدا

_ طب لو نازل القاهره خدنا معاك بقي 

_ لا يا عمي انا مسافر تركيا هخلي عربيه توصلكم وقت ما تحبوا

_شكرا يا بني

الجده: مع السلامه يا بني ربنا يفتح لك ابواب الرزق يا رب

حياه: خلي بالك من نفسك يا بني

مني: ترجع بالسلامه يا جوز بنتي

علي: هتوحشوني اسيبكم بقي سلام عليكم

تاني يوم مريم وعيلتها نزلوا القاهره

مريم: الووو يا علي مش بترد عليه ليه من امبارح

_ حقك عليا يا قلبي بس مشغول جدا من ساعه موصلت هنا

_ ربنا يعينك يا حبيبي انت  بتعمل ايه في تركيا بقي

_بفتتح فرع للشركه هنا

_ واااو طب انا عاوزه اشوفها 

_ أن شاء الله يا حبيبتي اول لما نتجوز هلففك العالم هخدك معايا في كل بلد هروحها 

_ بجد 

_ طبعا يا حبيبتي ارضي عننا انتي بس

_ هانت يا لولو الدراسه هتبدأ بكره 

_ اه هانت لسه سنه ونص صح

_ احم امممم

_ امممم ماشي يا مريم معلش اقفلي دلوقتي وهكلمك تاني

_ اووووف انا مش عارفه اتكلم معاك شويه 

_ معلش يا حبيبتي بحبك

_ وانا كمان

_ باي

في الجامعه

ملك: الندله اللي اتخطبت اجيت اهي وتروح تحتضنها

مريم : انا ندله والله كل حاجه جت صدفه 

فاطمه: لا يا مريم انا زعلانه اوي انا المفروض اكون اول واحد ه تقف معاكي

مريم: فاطمه افهميني انا والله كنت رايحه فرح سليم اخو علي ولقيت علي خطبني وشويه لقيت كتب كتابي بيتكتب وانا مصدومه مش فاهمه حاجه

فاطمه: ماشي يا ستي مبروك عليك

ملك وسلمي ورقيه: مبروك يا مريم لما نشوف في الفرح هتعزمينا ولا ايه

_ بالله عليكم هزعل منكم والله بلاش الكلام دا انتم اخواتي مش صحابي  عقبالكم كلكم بس يكون راجل كده زي علي لو أن مفيش زيه ابدا هيييييييح

فاطمه: عاوزه اقول لكم علي حاجه بس محدش يشتم

مريم: خير يارب اتجوزتي ولا ايه

البنات : ههههههههههه

فاطمه: اص اصل انا اتقرت فتحتي امبارح

مريم والبنات:🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

_ والله ما كنت عارفه حاجه

😳😳😄😄😄😄

مريم : مبروك يا بطه

ملك: هي فره ولا ايه

رقيه : مبروك يا بطه

سلمي: انا فرحانه اوي عاوزين نلبس سواريهات يا بنات

البنات : ههههههههههه

مريم : احكي احكي عرفتيه ازاي

_ معرفهوش دا صاحب بابا شافني رايحه لبابا الشغل عجبته قال لبابا أنه عاوزني لابنه 

امبارح اجي شافني بس بصراحه مرتحتش وبابا غصب عليا وقرأ الفاتحه

ملك : مش مرتحاله ليه

فاطمه: لما قعدت معاه قاللي أنه مغصوب هو كمان 🤣 قلت امارس مهنتي بقي عرفت أنه عنده حاله نفسيه حاولت اقرره عرفت أنه كان خاطب واحده وكان بيحبها اوي وقبل الجواز باسبوع عملا حادثة وماتت 

البنات : اووووبس يا ساتر

فاطمه: عرفت أنه بيتعالج وعنده حاله نفسيه صعبه والدكتور قالله لازم يتجوز عشان ينسي 

مريم: وهو حكالك كل دا 

فاطمه: اه عاوز يطفشني بس علي مين انا بقي بما اني عاوزه اتخصص طب نفسي قلت لازم اعالجه وبعدين اسيبه مش فارقه

 رقيه : وهتقدري تعملي كده

فاطمه: هحاول 

مريم : ربنا يستر ويقدملك اللي في الخير

البنات: يا رب

عبد الرحمن شاف مريم راح عليها 

مريم: الله الباشمهندس جاي طب ليه

عبد الرحمن: جاي اهزأ حد هنا

_ اهئ اه‍ئ اهئ: ليه كده بس يا بودا دانا بحبك

_ في حد يكتب كتابه من غير اخوه

_ اممممم حقك عليا والله بص المحاضره هتبدأ دلوقتي بالليل هجيلك عشان اشوف طنط ونقعد احكيلكوا اللي حصل

_ اما نشوف

_ يلا باي

 بالليل

الووو يا علي

_ قلب علي

_ انا زعلانه منك اووي 

_ اه قلبي وجعني 

_ مالك مالك بعد الشر عنك

_ زعلانه مني دانا اموت

_ علي متقولش كده

_ زعلانه ليه بس

_ القعده عجبتك هناك حتي مش بتكلمني يا علي انا بحتاجلك اوي اوعي تكون عارف واحده هناك وقاعد معاها

_ مينفعش حد يملي عيني غيرك انتي دعوه بدعيها كل يوم لرب العالمين

_ انا بحبك اوي يا علي

_ وانا بموت فيكي

بعد شهر 

في الكليه 

عبد الرحمن: مريم انا مروح تعالي اوصلك 

_ لا انا جايه بعربيتي النهارده تعالي اوصلك 

ماشي

فاطمه : طب استنوا شويه يوسف خطيبي جاب ياخدني عشان مكنش لوحدي واقفه كده

مريم : ماشي يلا اتصلي بيه

_ بيكنسل عليا اهوه وصل

فاطمه: هو بيبص لك كده ليه يا مريم انتي تعرفيه

_ لا

_ يوسف بيبص لمريم بحب: بسمه حبيتي وحشتيني انتي كويسه وفتح دراعه عشان يحضنها

_______"""__________""""_________

😍😍

لايك وفولو وتعليق وشير عندك

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات





مجلة اضواء على الانستجرام تابعونا