القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

روايه صغيرتي ...الجزء 21

 

روايه صغيرتي

( البارت الحادي والعشرين)⁦❤️⁩⁦❤️⁩


حياه : علي فين يا ولاد 

مريم صباح الخير يا طنط

علي صباح الخير يا ما

صباح النور على عيونكم _ رايحين فين

مفيش هاخد مريم افرجها عالخيل

ماشي بس خلي بالك منها

سليم جاي عليهم

علي في نفسه : استغفر الله العظيم اخدها واهرب يعني ولا اعمل ايه مش عارف استفرض بيها شويه😉😆😆

حياه: حبيبي يا بني مبروك يا ضنايا ربنا يتمملك على خير

_ الله يبارك فيكي يا ست الكل

مريم بدلع: مبروك يا سولي 

حياه: واه نسيتي اسمه ولا ايه اسمه سليم🤣

سليم ضحك لامه_ الله يبارك فيكي يا مريومتي😀 عقبالك انتي وهو بقي

علي بغيظ وبنظره غضب لسليم وخبط مريم في أيدها : مبروك يا خوي من تحت الضرس ربنا يتملك علي خير وترفع راسنا جهزتلك كل حاجه وليلتك هتكون زي الفل 

مريم اتحرجت وبصت عالارض

_ ربنا يخليك لينا يا خويا ⁦❤️⁩

علي : هروح مشوار وعاوزك في موضوع مهم في المكتب 

سليم: حاضر يا خوي وبخبث تحب اجي معاك 

علي برفع حاجب : لا روح شوف وراك ايه 

سليم بهزار وبيرفع أكتافه لفوق: حاطر يا بيبي😀😀

حياه بخضه : مش دي سحر اختكم بتعيط اكديه ليه وطلعت تجري عليها

علي راح عليها : في ايه مالك يا خيتي 

سحر ببكاء: اهئ اهئ الغبي اللي ا _ انت جوزتهولي

سليم: متنطقي فيه ايه ولا جسما بالله اروح اجتله

Flash back

في مكتب علي 

علي: اتفضل يا احمد خير

(احمد شاب العشرينات قريبهم من بعيد عنده شركه استيراد وتصدير وليه اراضي كتير وصاحب علي )

احمد: انا طالب القرب منك يا علي 

علي: في مين 

_ في اختك سحر انا شوفتها وهي طفله ومن اخر مره كنت عندك في الفيلا بديلك الورق شفتها وكلمت ابويا في الموضوع قاللي اشوف رأيك

علي: يسعدني يا احمد انك تكون جوز اختي بس لازم اخد رأيها الاول 

_ ماشي مستني ردك

في الفيلا

محمد وسليم والام والجده قاعدين علي دخل حكالهم اللي حصل ورحبوا بالعريس وراح يشوف راي أخته

تك تك تك

سحر فتحت اتفضل يا خوي

_ سحر عاوزك في موضوع

عنيا يا خوي جول

_ في عريس متجدملك

_ بس انا مش عاوز ه اتجوز دلوكت

علي بغضب: مش انتي اللي تجولي تتجوزي ميتا اني جاي ابلغك اني وافجت اني وأخواتك العريس راجل زين ومحترم ويبقي ابن الشيخ حمزه ومهندس جد الدنيا وعيعيشك عيشه زينه

سحر ببكاء: مهندس وانا حيالله خلصت اعدادي بالعافيه😢

علي حس باللي بتفكر فيه حاول يهدي نفسه: اخدها في حضنه: يا جلب اخوكي هو عارف وراضي وبعدين البنات مش للتعليم البت لبيتها وجوزها وعيالها انا مش هغصبك علي حاجه

بس انا مرتاحله وأهله ناس زينين

سحر بقله حيله: اللي تشوفوه ياخويا 

_ علي خيره الله الفرح الشهر الجاي

سحر في نفسها ؛شهر مستعجل اوي عشان تخلص مني

بخصوص عيله مريم هما عزموهم عالفرح بس مريم كانت عندها امتحانات ثانوية عامة وقتها ومعرفوش يحضروا بس اعتزروا 

End flash back

محمد جاي وشايف توتر مع اخواته وسحر بتعيط: في ايه مالكم واجفين اكديه ليه 🌚

حياه: جولي بجي يا بتي في ايه جلجتينا

سحر بدموع كالبحر: طلجني😭😭طلجني يا رجالتي 😭😭

علي بعصبية ومش شايف حاجه قدامه: كيف يعني انطجي

سحر بشر: عاوز تعرف ليه يا كبيري عشان اختك جاهله الباشمهندس مش شايفني جصاده معتبرني خدامه بس حاسس أنه عمره مهيكبر عشان اني مراته

علي بحده: مريم ادخلي انتي جوه 

سحر بشر: ايه مش عاوزها تسمع اني هجول ايه لا اطمن هي اذكي مني هي عمرها مهتضيع مستجبلها زي مانتا ضيعت مستقبلي

علي : مريم جلتلك ادخلي جوووووه🌚

مريم بدموع دخلت 

محمد ضرب سحر بالقلم علي وشها : ازاي تكلمي اخوكي الكبير اكديه انتي محدش عرف يربيكي ولا ايه

حياه صوتت

علي شد محمد: انت ازاي تمد ايدك على اختك اسكت انت خالص

سليم: بص لسحر عاجبك اللي بيوحصل انطجي بجي

علي اخد سحر في حضنه وسحر انتفضت خافت ليضربها هو كمان شدها لحضنه جامد : اهدي يا حبيبتي ومشي أيده علي دماغها اهدي احنا معاكي وهنجيبلك حجك تالت ومتلت

حياه: استهدي بالله وقوليلنا ايه اللي حوصل سحر بعياط : كل يوم كل يوم اهانه وضرب وجلت جيمه مره عشان محملتش ومره عشان مبفهمش ومره من غير سبب 

محمد : كيف يعني متجوزه مجنون

علي بعصبية لمحمد : اسكت انت🔥

سحر: ض..ضربني يا خوي ضربني عشان نفسي راحت للبطاطس المحمره حمرت شويه وملاجتش مناديل خدت كام ورجه من مكتبه اطلع عليهم البطاطس كانوا فاضيين والله يا خواتي لما رجع فضل يزعج ويشتم جلتله انهم فاضيين قاللي انتي واحده جاهله مبتفهميش ونزل ضرب فيا

جلتله كفايه هكلم اخواتي اجوللهم 

جالي روحيلهم وانتي طالج

سليم : ابن *****والله ماسيبه 

علي : شششش خلاص اطلعي انتي وانا هجيبلك حجك وهخليه يبوس رجليكي جبل ايديكي

سحر بحزن :بعد ايه انتم اللي ضيعتوا مستجبلي لو كنتم خلتوني اكمل تعليمي كان زمان معايا شهادة احطها في عنيه بس انت مش عاوز حد يتعلم كيفك يا علي اخواتك دول وجفولك وكملوا تعليمهم واتجوزوا اللي بيحبوهم  بس انا واختك ملناش حج نتعلم

علي بحزن وماسك دماغه ووشه احمر زي النار: اني يا سحر بعد كل اللي عملته لكم انا معتبركم عيالي مش خواتي وربنا يشهد مكملتش تعليمي عشان اصرف عليكم عشان متحتاجوش لحد ابوكي مات وهو سائل لكم ارض صغيره وشركه ضعيفه ممكن اي وقت تقع بس انا الحمد لله بعد ربنا كبرت الشركه والأرض بقت نص البلد مريم جالتهالي جبلك انت عشان مش متعلم مش عاوز حد يتعلم بس انا ____________هنعرف بعدين😉

سحر بحزن : حجك عليا يا خويا اني اسفه 

- متتأسفيش وخدها في حضنه اطلعي استريحي النهارده عشان تبقي قمر في الفرح بكره خديها ياما وانت يا سليم شوف هتعمل ايه وانت يا محمد تعالي معايا 

علي كان اخد محمد وراحوا لجوز سحر 

عند مريم: طلعت اوضتها وكلام سحر في دماغها ومنزلتش طول اليوم

علي راح لجوز سحر هو ومحمد واتكلموا معاه واعتزرلهم بس هما رافضين وحالفين ليدفعوه التمن غالي اووي

عدي اليوم وعلي مرجعش الفيلا ومريم بتتصل بيه كتير فونه مقفول 

مريم صحت الصبح دخلت تاخد شاور طلعت لقت فستان وعليه و رقه مكتوب عليها هتكوني قمر فيه وحشتيني اوي 

ابتسمت وفتحته كان فستان سهره بديل سمكه طول اوف وايت وطرحه اوف وايت 

بالليل

مريم من اخر مره شافت علي مش عارفه توصله

مريم لبست الفستان وحطت ميكب خفيف ولبست تاج فوق الطرحه ونزلت شويه شعر اوصه يعني كانت قمر اووي 

مسكت ايد والدها ونزلت معاه راحوا القاعه مع اهل الڤيلا 

في القاعه: 

احمد: العريس اتاخر اوي

حياه: عشان بيجيب عروسته من القاهره كان عاملها زفه هناك الاول وبعدين هييجوا علي هنا وبعدين هياخدها علي شرم الشيخ هده عليه يا حبيبي ربنا يفرحه

مني : اخيرا وصلوا اهم

دخلت العروسه ماسكه في ايد العريس والكل بيسقف لهم

مريم بتدور علي حبيبها يعنيها مش شيفاه فضلت تتصل بيه مش بيرد قلقت عليه اوي 

في نفسها : يا رب خير معقول في حاجه حصلت له يا رب طمني 

فجأه النور قطع في القاعه كلها 

والجو أصبح غير مطمئن بالمره 

مريم ماسكه في ايد باباها بشده عاااااااانا

باباااا

ماماااااااا عااااااا😭😭😭😭😭😭😭

_________"""__________""""________

لااف كتير وكومنتات وشير عندك ونت معدي كده

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات





مجلة اضواء على الانستجرام تابعونا