القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

روايه صغيرتي ...الجزء 20

 

روايه صغيرتي

(البارت العشرين)⁦❤️⁩⁦❤️⁩

⁦⁦💃🏻⁩⁦💃🏻


مريم زعلت: لولو انا مش قاصدي😢

علي بحده: اسمي علي🌚

مريم بدلع: لا لولو حبيبي وقلبي وجوزي قريب اوي أن شاء الله

علي بتريقه: هههه اه اه جوزك يلا يلا يا بنت عمتي

اووووف لما بتقلب بتكون وحش اووي

طب يلا بدل ما اوريلك قلبتي بجد واعملي حسابك عندك بكره سفر 🤔🤔🤔🤔

سغر؟؛

تروحي تحضري هدومك ومش لازم اقول لك تختاري هدوم واسعه 🌚

مريم باستغراب: ليه رايحين فين

هعدي عليكم الصبح عشان فرح سليم كمان يومين

اهااا بس ماما وبابا

-انا قايلهم ومجهزين نفسهم

_ماشي أن شاء الله تكون احسن من السفريه اللي فاتت

_ بإيدك تخليها حلوه ونتجوز معاهم وتريحينا من القرف دا 

_ 😍يا لولو يا حبيبي احنا في احسن ايام حياتنا لما نتجوز مش هنعيش ايام حلوه كده

_ مين قاللك وعد مني اخلي ايامك كلها معايا سعاده مش هخليكي في يوم تندمي ابدا ( الكلام اللي كل الرجاله بتقوله اسألوني انا😭😭) 🤣

مريم: انا بحبك اوووووووووووي وحضنته


الصبح 


يلا بقي يا بابا يلا يا ماما علي واقف تحت 

اصبري مستعجله اوي 


اه اووي انا هنزل انا وابقوا انزلوا براحتكم وطلعت تجري

علي كان واقف جنب عربيته 

مريم : صباح الخير وحشتني

علي : صباح الفل والياسمين والورد علي عيونك ايه الحلاوه دي

احم احم احرجتني 

_ طب اركبي مش عاوز حد يشوفك 

_ اركب فين 🙃

_ والله نفسي تركبي علي رجلي بس ابوكي موجود😉 اركبي ورايا

_ حاضر 

وصلوا بالسلامه الصعيد وطول الطريق مريم بتناكف في علي وأحمد ومني بيضحكوا عليهم 

في الفيلا

حياه: اهلا اهلا الدار نورت

احمد: منور بناسه يا ام علي

مني: منور بيكم يا مرات الغالي _ امي فين

الجده : اهلا يا ولادي اتوحشتكم جوي لساتكم فاكرين

احمد باس دماغها: منجدرش ننساكي ابدا ياما بس انتي عارفه ظروفنا 

مني: وحشتيني جوي ياما كيفك يا غاليه 

اني منيحه يا بتي كيفكم انتم مين دي مريم اسم عليكي يا بتي تعالي في حضني كيفك يا مريم بجيتي كيف البدر في تمامه 

حبيبتي يا نيته انتي وحشتيني اوي

الجده بصت لأحمد ومني: بنتكم صارت عروسه كيف متتجوزش للوكت عندنا اكديه جطر الزواج فاتها

مني: أن شاء الله ياما كله بأوانه 

علي داخل وسامع الحوار : اه جوليلها يا ستي 😔

سلم علي جدته وأمه 

احمد ومني طلعوا اوضتهم يرتاحوا ومريم طلعت الاوضه اللي جنب علي 

بعد فتره 

باب مريم خبط كانت نايمه من الطريق قامت فتحت كانت سلوي ومريم وعلي عيالها 

سلوي: وحشتيني يا مريم

_ وانتي كمان عامله ايه والقمرات دول عاملين ايه ونزلت بوس فيهم

_ كويسين يا خيتي كيفك انتي 

_ انا كويسه يا حبيبتي حلوين اوي عيالك

_ عقبال مشوف عيالكم يا رب قومي يلا عشان نتغدي 

حاضر بس هي سحر فين مش شوفتهاش : في بيتها شويه وهتيجي ومحمد ومراته هييجوا بكره

_ ماشي

علي مستغرب أن مريم منزلتش بيدور عليها بعنيه مش لقيها طلع يشوفها في اوضتها الباب كان مفتوح بيبص لقي مريم قاعده عالارض وبتلعب مع مريم وعلي زي الطفله خبط مريم بصت عليه 

_ مريم بتعملي ايه

_ يلعب 

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

طب يلا عشان نتغدي معايا 

حاضر هنزل 

دقيقه والاقيكي ورايا 

متزوقش بس😍

طب يلا 

بالليل

كلهم متجمعين في جو عائلي جميل 

علي بعت لمريم رساله: لو زهقتي البسي اسدالك واطلعي الجنينه

مريم طلعت تجري على اوضتها لبست اسدالها وطلعت عالجنينه من غير ما حد يشوفها 

علي بضحك: لا مطيعه 🙂

_ جدا الله😉 انت فين من الصبح بدور عليك

_ معلش كان ورايا مشاوير كتير النهارده خدي

_ ايه دا الله الشيكولاته اللي بحبها امممم

ههههه في دكتوره عيله كده😍

_ مريم بدلع ايوه في انا قدامك اهووه💋

علي بخوف: مريم واحده بس مش لازم افكرك مش وقت تعب خالص

حاضر

ادخلي بقي ساعه وبصيلي من بلكونه اوضتك 

مريم: ماشي منتاخرش عليا 

الكل نام على ومريم فضلوا يتكلموا طول الليل لحد ما الفجر اذن 

علي: يلا ادخلي صلي الفجر كان نفسي اصلي بيكي بس هانت أن شاء الله والساعه ١٠ بالدقيقة تكوني لابسه وجاهزه هاخدك افرجك عالفرسه بتاعتي واخليكي تشمي هوا نضيف مش زي اللي في بلدكم 

مريم بضحك: ايه دا عندك فرسه بجد

اوماااال يلا ادخلي بقي

_حاضر _ تصبح على خير

_ وانتي من اهلي وفي حضني 

مريم صحت الصبح لبست ترنج خروج رمادي  وطرحه بيضا وكوتشي ابيض وجهزت نفسها الساعه ١٠ بالضبط 

علي خبط علي باب اوضتها 

تن تن تن 

مريم طلعت تجري فتحت 

علي بابتسامه: صباح الفل علي عيونك الفيروزي دي 

مريم بمشاكسه: صباح النور يا ابو جلابيه

_ ايه مش عاجبك

_لا عاجبني اوووي اوووي اوووي 

_احم طب يلا ملبستيش ليه

_ لابسه اهوه يلا 

علي بغضب:احنا مش ارتاحنا من لبس البناطيل ايه هترجعيلها تاني ولا ايه،🌚

لا يا علي بلبس بناطيل بس علي حاجات طويله زي كده 

علي بغضب: بتقولي ايه دا من امتي الكلام ده

_ من ساعه متحجبت بس يمكن انت اللي مشوفتنيش بيها

_ مشوفتكيش ولا انتي اللي قاصده اني مشوفكيش

_ لا يا علي انت دايما بتشوفني صدفه اكيد مش بكون عارفه انك جاي

_ماشي يا بت عمتي يمكن بس مشوفكيش بيها تاني اعملي حسابك انسي لبس البناطيل خالص

مريم بصوت واطي اصطبحنا 😶

_ بتقولي ايه علي صوتك

_ مبقولش 

طب يلا هنزل اقول لابوكي تكوني خلصتي 

_ حاضر

غيرت ولبست فستان طويل ونزلت 

صباح الخير عليكم

الكل صباح النور

علي بيبصلها بحب وغمزلها من غير ما حد ياخد باله وهي ضحكت

احمد: مريم ابن خالك هياخدك يفرجك علي الخيل عاوزه تروحي

_ ماشي يا بابا هروح(قال يعني مش عارفه) 


اجيت ريتال تجري :لولو وحشتني

مريم : طب وانا ،💔😢

مريومه وانتي كمان وحشتني

علي : القمر اجي امتي 

_ لسه واصلين

محمد واسماء : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الكل رد عليهم : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

علي: حمد الله عالسلامه

محمد : الله يسلمك اخوك فين 

_ لسه موصلش هقوم انا بقي يلا يا مريم محمد بحده وهو أسلوبه كده: علي فين 

علي: هاخد مريم الاسطبل اوريلها الخيل

محمد بغضب : كيف يعني 

علي برق عينيه بحده خلاه يسكت خالص

ريتال: انا عاوزه اجي معاكم 

علي في سره : هلاقيها منك ولا من ابوكي

لا يا توتا مش هينفع اخاف عليكي يا قلبي 

_ لا متخافش انا هاجي 

مريم وعلي الصغيرين : خالووووو خرجنا معاك

علي بزهق: خبط عالتربيزه حاضر عنيا ليكم بس هروح مع مريم مشوار بسرعه واجيلكم علي طول وغمز لمريم تسبقه علي برا 

مريم بصوت واطي لاحمد: بعد اذنك يا بابا انا طالعه علي قاللي استناه برا

احمد: امتي مقالش حاجه🤣

مريم بخجل: لا قال يا بابا 

ماشي يا مريم بس خلي بالك من نفسك

حاضر وطلعت الجنينه 

علي اخد عيال اخواته وطلع بيهم اوضته جابلهم حلويات كان جايبها لمريم وهرب منهم ونزل بسرعه لمريم

_ يلا يا قلبي ورايا

حياه : علي فين يا ولاد 

مريم صباح الخير يا طنط

علي صباح الخير يا ما

صباح النور على عيونكم _ رايحين فين

مفيش هاخد مريم افرجها عالخيل

ماشي بس خلي بالك منها

سليم جاي عليهم

علي في نفسه : استغفر الله العظيم اخدها واهرب يعني ولا اعمل ايه مش عارف استفرض بيها شويه😉😆😆😆😆😊😊 ⁦❤️⁩⁦❤️

___________"'______''_______

لتكمله باقى الاجزاء القصه كامله

علق ب 20 كومنت لاافاات كتير وعايز اشوف مشاركات كتير عل كل جزء ياريت

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات





مجلة اضواء على الانستجرام تابعونا