القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

روايه صغيرتي ...الجزء 14

 

( البارت الرابع عشر)⁦❤️⁩⁦❤️⁩


تليفونه رن 

ايه دا عمي احمد

الووو

ازيك يا علي

الحمد لله يا عمي ازيك انت وعمتي 

الحمد لله يا بني واحشنا اوي اوي عاوزين نشوفك النهارده نتيجه مريم هتطلع كمان شويه وعاوزين نحتفل بيها 

مبروك يا عمي ٥'٩٩٪ يدخلوها طب مرتاحه ذي ما انت نفسك تدخلها😳

وانت عرفت منين🙄🙄🙈😂

هااا ا أ اه 😳اصل انا كنت بشوف نتيجه ناس غاليه عليا وافتكرت بنت عمتي قلت اشوف نتيجتها 😂

فعلا🤔

اه اه يا عمي ومعلش مش هقدر احتفل معاكم انا خارج مصر يا حبيبي

كده ماشي يا بني خلينا نشوفك 

أن شاء الله

ماماااااااا ظهرت ظهرت ٥'٩٩٪ هييييييي

مبروووك يا قلب ماما اتصلي ببابا فرحيه 

الباب فتح ودخل قبل ما تتصلي انا اهوووه 

مبروك يا حبيبتي طب أن شاء الله

أن شاء الله يا بابا أمنيتك ولازم احققهالك


اول يوم كليه


مريم لابسه بنطلون جينز عليه بيزك زهري وفرده شعرها الحرير ولابسه نظاره شمس

حاجه قمر كده⁦☺️⁩

مريم متوتره 

فااااااطمه انا خايفه اووي لا الكليه ليها هيبه غريبه كده ليه

فاطمه: مش طول عمرنا نفسنا ندخل طب ادينا دخلنا اهوه يا ستي 


مريم : طب يلا نروح بقي😂

ههههههههههه نروح فين يلا ندخل بقي اول محاضره في حياتنا هتبدا كمان ٥ دقائق

مريم : فاطمه انا عاوزه علي اوووي 😭 عوزاه يكون معايا النهارده حاسه أنه موجود معايا النهارده مش عارفه شامه ريحته ليه 

فاطمه: هه وعلي ايه بس اللي هيجيبه هنا هو ولا طايقك ولا طايق انك تكملي تعليمك وخلاص يا مريم نساكي ٣سنين وانتي متعرفيش عنه حاجه انسيه بقي يا مريم انسيه انتي لازم تكبري وتحققي حلمك

مريم هزت دماغها بحزن عندك حق يلا ندخل 

في قاعه المحاضرات

الدكتور شاب في التلاتينات عيونه خضرا طويل وابيض شبه الأجانب استغفر الله العظيم

اول ما دخل عينه اجيت علي مريم اعجب بيها من اول نظره 

فتح كشف الطلبه : الطالبه مريم احمد حمزاوي الحاصله علي ٥'٩٩٪ فين


مريم وشها احمر واتوردت خدودها : لا اكيد مش انا يا ربي😢

فين مريم يا جماعه تتفضل هنا عندي 

يا رب يا رب اتشقي يا ارض وابلعيني

طلعت ووشها كله احمر وقفت جمبه 

الدكتور في نفسه : يا محاسن الصدف سبحان من صورك

قوليلي يا انسه انتي دخلتي طب ليه

اااا حضرتك دي رغبه بابا من وانا طفله بابا دكتور صيدلي وطول عمره بيحفزني اني اكون دكتوره

رائع أن شاء الله تحققي امنيه بابا


في المايك : الانسه مريم هتكون المساعده بتاعتي دايما اي شيت أو ورق اي استفسار كلموها وهي هتبلغني 

مريم بصوت مبحوح : ح_ حضرتك بس

بس ايه يا انسه

يعني اشمعني انا حضرتك 

عشان انتي الأولي عالدفعه 


عااااا تمام

اتفضلي

ابو شكلك 😔

خلصت المحاضره ومريم طالعه قرفانه يا ريتني ما دخلت يا بومه انتي 

فاطمه: مش قادره انسي منظرك يا لهوي😄😄😄😄

بتصحكي يا عره الصحاب 

😄😄😄😄

😏😏😏😏

تعالي ناكل بقي عشان انا جعانه

ماشي عالكافتيريا

فاطمه: ايه دا عبد الرحمن اهوه ومعاه صحابه مزز اوي😍

اول ماشافهم اجي فضالهم ترابيزه 

ايه عملتوا ايه

زفت مش كنت دخلت معايا طب لازم تدخل هندسه يعني يبقي ولا انت جنبي ولا علي كمان😢

ليه ايه اللي حصل 

حكوا اللي حصل 

متخافيش انتي هتكوني دكتوره لازم تجمدي شويه ومتخافيش انا جمبك لو في اي حاجه دقيقه واكون عندك وانتي يا اللي اسمك فاطمه عينك علي صحابي كده ليه

ههههههههههه اصلهم حلوين اوي يا ريتني دخلت هندسه😄😄

اتصاحبوا علي بنات جديده ملك وسلمي ورقيه بنات محترمه جدا ومتفوقين 

اول سنه عدت بامان مريم دايما طالعه من الاوائل ابوها وامها فرحانين بيها جدا 

مريم الصبح في الكليه وبالليل في الصيدليه مع والدها بتسلي وقتها 

احمد في الصيدليه دخل عليه واخد

السلام عليكم

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اؤمر

حضرتك انا دكتور الانسه مريم بدرسلها في الكليه

فعلا اتفضل يا دكتور استريح 

حضرتك انا عاوز اتقدم للانسه مريم انا دكتور جامعي وعندي شغلي الخاص وشركه والدي انا بديرها 

ماشي يا بني كل اللي بتقوله حلو بس لازم رأي العروسه

تمام يا عمي دا الكارت بتاعي يا ريت تشوف وتكلمني 

أن شاء الله

في بيت مريم: 

مني تعالي عاوزك جوا

خير يا احمد

اقعدي _مريم جايلها عريس 

مين علي

لا دكتور في الجامعه بيدرسلها

وعلي


علي انا استنيته ييجي يتقدملها بعد الثانوية العامة وهو مجاش ولحد دلوقتي مش عارف ما جاش ليه ومقدرش اساله في حاجه زي دي وارخص بنتي


اصل اصل هحكيلك عاللي حصل_______

يعني بنتك هي اللي رفضته عشان خاطري صحيح البنت حبيبه ابوها_ بس هي بتحبه انا لازم برضوا احاول اصالح بينهم انا واثق أن محدش هيحافظ علي بنتي واكون مطمنله غير علي


يا ريت يا احمد

انا هتصل بيه واقولله عالعريس واشوف رد فعله 

طب خد التليفون اهوه

الووو

ازيك يا علي يا بني

الحمد لله كيفك وكيفها عمتي

كويسين يا بني ايه موحشناكش ولا ايه بقاللك ٤سنين مشوفناكش 

أن شاء الله يا عمي ضغط الشغل غصب عني اول ما أنزل القاهره هجيلك علي طول 

لا انت لازم تنزل قريب بنت عمتك متقدملها عريس ولازم تجيب امك واخواتك وتيجي 

بنت عمتي مين 🤔

هو انا خلفت كام بنت يا علي مريم طبعا 

علي بزعيق مبروووك مبرروك يا عمي ومين عربس الغفله بقي قصدي العريس 😔

دكتورها في الجامعه يا بني اجي اتقدملها بس لسه مريم مردتش عليه

ليه هو كلم مريم قصدي يعني ماشي ماشي يا عمي لازم اقفل دلوقتي ولما تحددوا ميعاد كلمني 

سلام

احمد ومني: ههههههههههه 😄😄😄

مش قلتلك لسه بيحبها شوفتي زعل ازاي دا كان هيضربني في التليفون 

😄😄😄😄

طب تفتكر هيعمل ايه

مش عارف

عند علي كان زي الثور الهائج خبط بايده عالمكتب وقع كل اللي عليه 

عاوزه تتجوزي يا مريم اه أن شاء الله دا لما تشوفي حلمه ودنك طالما اخترتي الدراسه ومخترتنيش انا يبقي تنسي انك في يوم من الايام تلبسي الابيض تنسي الجواز خالص عمرك ما هتتسمي علي اسم واحد غيري ابدا ابدا يا مريم هتفضلي كده ليا انا وبس ليا انا يا مريم عمر ما حد هيلمسك غيري انا _ انا يا مريم يا ضي عيني ومشي أيده علي شفايفه عمري ما نسيتك ولا هنساكي ابدا💔

علي: الووو انا موقفك تراقب مريم ازاي وانت متعرفش اللي بيحصل في كليتها

لا يا فندم اي صغيره او كبيره بتحصل بقولها لحضرتك 

في دكتور متقدم لها أنت كنت فين

حضرتك هي عمرها موقفت مع راجل خارج المدرج غير واحد اسمه عبد الرحمن وانا سالت عليه طلع اخوها في الرضاعه واي حاجه بتحصل في المدرج انا معرفهاش مش مسموح لحد خارج الكليه يدخل المدرج بس انا معين ناس زمايلها وعمرها مكلمت حد غير دكتور اللي كانت المساعده بتاعته وانا بلغت حضرتك

طيب اعرفلي كل حاجه عليه وخلص الموضوع بالزوق أو بالعافيه

عند مريم

احمد: عاوزين نفاتح مريم في موضوع العريس

وانت مش عارف ردها 

يبقي اخدت رأيها وخلاص اندهيلها

مريم يا مرييييييم تعالي بابا عاوزك

قلب مريم يا دوك اؤمرني يا حجوج😄

دوك وحجوج الاتنين مع بعض اقعدي 

خير يا رب

جايلك عريس

مش موافقة

هو ايه اللي مش موافقه

مريم بابا مش بيهزر اسمعي كلامه 

احمد: يا بنتي الدكتور حسن اللي بيدرسلك متقدملك دا انسان محترم وانا موافق

عاااااا حسن ايه دا كائن لزج دا طول السنه قارفني استحاله طبعا دا دا دا يا بابا عينه خضرا استحاله اتجوز واحد عينه خضرا 

ضحكوا عليها ليه يعني مالها عينه

عاااااا لا يا بابا لا يا ماما معلش سامحوني انا مش بفكر في الجواز دلوقتي ارفضوا ارفضوا وطلعت تجري علي اوضتها 🏃🏃🏃

احمد: والله عارف انها مش هتوافق

يا بو مريم انا عارفه بنتي هتطلع القطط الفطسانه فيه وهتضحك علينا بكلمتين وخلاص

ماشي انا المفروض اتصل بيه اقولله ردها

مقفول 

طب اتصل تاني

مقفول برضوا

خلاص بقي وقت تاني

في الصعيد

علي راجع من امريكا مش شايف قدامه داخل جري علي اوضته 

صوت لسه بدري يا لولو انا قاعدة مستنياك من بدري🤔🤔🤔😄

يا تري مين ⁦💃🏻⁩⁦💃🏻⁩⁦💃🏻⁩التفاعل قليل اووي يا جماعه انا والله بكتب حلقه كل يوم ومتعرفوش بتعب ازاي معلش لو مفيش تفاعل كويس البارت دا هيكون دا اخر بارت😢😢

لتكمله باقى الاجزاء القصه كامله

علق ب 20 كومنت ومشاركه الاجزاء ب 5جروبات ليصلكم الاجزاء الجديده فور التفاعل والمشاركه

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات





مجلة اضواء على الانستجرام تابعونا