القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

الجزء الاول و الثاني والثالث 🔥🔥🔥جوزي ضربني وانا حامل وكان عايز يموتني +18

جوزى ضربني وانا حامل وكان عايز يموتني


رحت عملت تحاليل وسونار وكشفت وحماتي راحت تجيب


التحاليل وجتلي وكريم موجود


وبصتلو وقالت الف مبروك يا حبيبي مراتك حامل 😮


كريم كان واقف حسيت إنه هيقع من طوله وانا من صدمة الكلمه برقتلها وقربت منها وشخط ف وشها بتقولي اي انتي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­– الله مالكو يا ولاد في اي مالك يا كريم متنح


كريم وهو مش قادر يتكلم ماما انتي قولتي اي


– قولت مراتك حامل يا كريم


اتجننت ..


لا طبعا مستحيل ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­


– ليه يعني وبعدين هو انا جايبه التحليل من عندي


ده انا حتي لسه فاتحه الظرف دلوقتي


– التحاليل دي اكيد مش بتاعتي ممكن تكون نتيجة حد تاني


نتيجة ضحي مثلا


– ضحي ايه بس


اولا ضحي معملتش اختبار حمل

­

واللي متعرفهوش كمان أن ضحي عندها مشكله ف الخلفه


اومال قاعده كل ده مبتخلفش ليه اديلها تلت سنين


– يعني اي الكلام ده


لا المعمل ده مش أمين ف نتايجه انا هنزل بنفسي واروح أحلل تاني


ولا هطربقها فوق دماغهم

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

– والله مانا عارفه انتو مدايقين كده ليه


هه أما اقوم مبروك يا كريم وربنا يهدي سرك يابني


وقامت بكل هدوء ومشيت وسابتلي انا هدوء ما قبل العاصفه


قفلت الباب وراها وجريت عليه


– كريم كريم الكلام ده مش حقيقي اكيد في حاجه غلط


هو باصصلي وساكت بس البصه بتقول أنه بيجمع حاجه وأنه باصصلي بنظره مش حلوه

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

– كريم بتبصلي كده والله مفيش حاجه انا مش حامل حامل ازاي وانا محدش لمسني طب تعالي ننزل المعمل ده

واحلل تاني ولا نروح نشوف اي الحكايه وطاوعني

ونزلنا فعلا ع المعمل وانا داخله بعزم ما فيا

كانت البت اللي سحبتلي موجوده ومعاها واحده تانيه

فضلت ازعق ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­


انا عملت عندك تحليل حمل هنا والنتيجه طلعت إيجابي وده مستحيل يعني فهميني بقي الغلط عند مين


الست اللي كانت معاها اتكلمت وقالت …


طب حضرتك بس ممكن تفهميني ليه مستحيل


صرخت وقولتلها …


عشان انا بنت لسه متلمستش مكتوب كتابي بس


– يافندم عمرنا محصل عندنا غلط زي ده حضرتك متخيله اللي بتقوليه ده يودي فداهيه

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ – هو فعلا يودي فداهيه وطلعتلها التقرير


– بصي شوفي ده بوزيتيڤ إيجابي اهو


يعني اي يعني بصو لبعض


وقالتلي …


طيب دقيقه واحده يا فندم ودخلو جوه معرفش فين


وطلعتلي البنت اللي سحبت مني وطلبت مني تسحب تاني


وطبعا انا وافقت وقالتلي انها هتطلعلي التحليل بعد عشر دقايق


وفضلت قاعده انا وكريم اللي كان ساكت خالص

ودخلو ناس وخرجت البنت تسحب بردو وكان في شغل والمعمل باين انو شغال وليه زباين

­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

الناس مشيو وخرجت البنت والست اللي معاها ومعاهم التقرير والأختبار ولقيتها بصتلي وقالت …

تعالي يافندم شوفي


قمت بصيت ع الاختبار لقيتها بتقولي …


اهو يافندم الاختبار بتاعك شرطتين يعني حضرتك حامل


فضلت ازعق بهستريا …


ازااااي انتو هتجننوني


– والله يافندم التقرير اهو والاختبار اهو

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

مبقتش مستوعبه وعماله ازعق واطلب صاحب المعمل


وكريم ده كله قاعد بيتفرج وفجأة لقيته قام

ونتش الورقه مني وكرمشها بأيدو

وطلع خمسين جنيه من جيبو من غير ولا كلمه

ورما الورقه ع الأرض وسحبني من ايدي حتي مخدش الباقي وجرني وراه جر ف الشارع


– كريم فيه اي يا كريم


سبني انت بتجرني كده ليه بنبره حاده اوي …


­ ­ ­ ­ ­ ­مشي


– كريم ايدي اوعي

­

– امششي


– كريم انا مقدره اللي انت فيه بس خلينا طب نروح لمعمل تاني انا كمان هتجنن


فضل يجرني وراه ولا سامعني ووصلنا لحد البيت


وانا شايفه ضحي واقفه هيا وصباح ف البلكونه


وطلع كريم السلم بيا وهو جاررني وراه


وقبلتنا صباح ع السلم …


كريم يابني اي كنتو فين تعالي عوزاك


طلع من قدامها ولا كأنه شايفها

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ودخلنا الشقه وزقني جوه ورزع الباب وراه ورما المفاتيح وبصلي بغباء ونظرة شر


– كريم في اي يا كريم بتبصلي كده ليه


– أويتك واتجوزتك وحبيتك وفضلت كبريائك وغرورك وكدبك علي نفسي


رضيت بضياع كرامتي فالارض عشان تتبسطي وفضل يقدم عليا


وانا ارجع بضهري لأنه مكنش طبيعي ابدا


– كريم والله مفيش حاجه انا صاغ سليم

­ ­ ­

­يا كريم اكيد في حاجه غلط طب خلينا نحلل ف حته تانيه ابوس ايدك فضل يقرب مني وهو مليان غضب

 الجزء الثاني 🔥🔥🔥


يا كريم اكيد في حاجه غلط طب خلينا نحلل ف حته تانيه ابوس ايدك


فضل يقرب مني وهو مليان غضب


وفجأة بصلي بحده وقالي ...


بكرهك ياغرام


وضربني بالقلم


- هغسل عاري وشرفي بأيدي


هقتلك وهقتلو يا غرام


ونزل فيا ضرب وانا عماله اصوط واعيط


كريم ضربني


ضربني بالبوكس ف بطني وعلي وشي وخنقني وفين يوجعك ولا اي استغاثه رضي يسمعها وهونت عليه


وسابني مرميه ع الأرض ووشي كله دم


وخرج ع الباب جري


انا يدوبك عرفت اقعد


اخدت جمب ع الأرض ودفست نفسي وفضلت اعيط


اي اللي حصل ده بس ياربي


وقمت بالقوه اللي باقيه مني ألم هدومي أو حتي من غير هدوم همشي


ولسه هفتح الباب لقيته ف وشي


بصلي بغضب ودخل ورزع الباب وراه ...


عاوزه تهربي مش كده


عاوزه تهربي زي ماهو هرب زي الجبان


ومسكني من رقبتي وهو بيقول ...


هرب وسابك لا وكمان حامل


سابك عشان انا هوريكي اسود ايام حياتك


لحد ماتموتي بالبطئ


ونزل تاني فيا ضرب


لحد ما فقدت الوعي تماما


بعدها بشويه فوقت


لقيت نفسي مرميه ف الاوضه


قومت اجر نفسي ناحية الباب


وحاولت افتحو بس هو قافل عليا بالمفتاح


فضلت اخبط ...


كريييم افتحلي الباب


كرييييم والله مظلومه يا كريم افتاااااح


فضلت كده كتير اخبط وانادي ومفيش اي صوت


فضلت قاعده ع الأرض وانا مش قادره اتحرك


وشويه ولقيته داخل


وحط قدامي رغيف عيش وازازة ميه


جريت عليه ...


كريم ابوس ايدك متعملش فيا كده ابوس ايدك يا كريم انا معملتش فيك حاجه وحشه وحياتك عندي


وحطيت ايدي علي كتفه


ضربني بالقلم وقعني ع الأرض وقال...


ايدك دي متتحطش عليا يا قذره


اطفحي زي الكلبه


لسه ليكي روقه


وفضلت ابكي بدل الدموع دم


اسبوع بحاله بيتفنن ازاي يعذبني


ويذلني كل كلمه بضرب ورافض تماما يسمع


وكان من الواضح أن باسم مظهرش وده اللي يأكد الحكايه عليا لانه فاكره هرب


مبقتش باكل غير لقم


واترمي ف الاوضه وانا جسمي مفتوح من كل حتة


فضلت ع الحال ده لدرجة مبقتش اقوم من ع الأرض


- قومي اعملي شاي


كنت مرميه مش قادره انطق


- قوووومي


حتي مش قادره ارد


مسكني من شعري وجرني


خلاص مبقاش فيا حتي قوه اني امنعه


فضلت يجرني وانا من غير اي دفاع مستسلمه


لما لقاني كده سابني قدام باب الاوضه.


وغبت عن الوعي


فوقت علي جردل ميه مرمي ف وشي


وفضلت أحاول اتكلم بس مش قادره ...


رمي ف خلقتي اكل


وغصب عليا اكل قدامه


وبعد ما خلصت


جرني لمكاني ف الأرض وسابني


ف نفس اليوم ده قومني وخلاني اخد دوش بس طبعا بكل خطوه قلم


واستحميت وفوقت شويه


وأما خرجت سمعت صوت زعيق جامد ع السلم


صوته وصوت باسم


جريت ع الباب افتح أو اسمع


بس مفيش فايده حابسني


حسيت بالباب بيتفتح ودخل ورزع الباب وراه


وباسم عمال يزعق وجري وراه وفضل يخبط جامد ع الباب ...


افتح يا كريم افتح متبقاش مجنون طب علي الله تهوب ناحيتها وانا قسما بالله هدفنك حي


شدني من شعري وكتم نفسي


ورماني ف الاوضه ونزل تاني فيا ضرب


وسابني وخرج لما فش غلو


ف نفس اليوم بليل


لقيته داخل الاوضه بس مش طبيعي


سحبني من ايدي


وقفل الباب وراه


ورماني ع السرير


فهمت ساعتها هو عاوز يعمل اي


فضلت اعيط لدرجة وطيت علي رجله يعتقني لوجه الله


بس مفيش فايده


ففضلت اصرخ


وهو لما لقاني كده اتعصب


ونزل فيا ضرب


واغمي عليا


محستش بالدنيا


ولما فوقت كانت المصيبه


لقيت نفسي مرميه ع السرير من غير هدوم وحواليا دم


مكنتش قادره اتحرك كأني اتشليت


ولقيته قاعد علي طرف السرير


وقالع التيشرت بس من فوق


وحاطط راسه بين ايدو وموطي


حاولت اتعدل واتعدلت


وفضلت اعيط وصوت عياطي يعلي وهو حتي مبصليش


سندت علي السرير وانا منهاره من العياط بحاول اقوم


وقفت وفضلت أسند ع الحيطه عشان أخرج من الاوضه


حسيت اني بنزف من كل حته


بصيت لقتني فعلا بنزف نزيف جامد اوي


بصتله وانا مفزوعه وقولت برعب ...


كريممم


بصلي وبعدها حسيت اني لساني تقل مبيتحركش


والدنيا لفت بيا ووقعت ع الأرض


وزغلله بس انا شايفاه قدامي


وغمضت عيني وانطفي اخر نور


يتبع


الكاتبه / مي علي


الفصل الثاني

محستش بالدنيا وراح النور من عيني ومبقتش شايفه غير طشاش

وفوقت وانا ف المستشفي مش قادره اتحرك وحاجه متعلقه ف ايدي متقلاها

وكانت عيني مزغلله

ابتديت افتح واحده واحده وانا هموت من التعب

متعلق ف أيدي كالونه وكيس دم

نزفت كتير أكيد

حاولت اقوم اقعد واسند ضهري

كان في كرسي ف الاوضه بصيت عليه لقيت كريم نايم

صعب عليا بس خلاص اللي يصعب عليك يفقرك

ودخلت ممرضه

واول مابصتلي ابتسمت وقالت :

- اخبارك أي النهارده شكلك أحسن

- اه الحمد لله كويسه

هو انا نزفت كتير

- ياااه ده انتي كنتي جايه غرقانه دم وكنتي خلاص بتخلصي ومحتاجه نقل دم

الأستاذ ده لحد دلوقتي واخدين منو كيسين دم

ومش راضي ياكل ولا يشرب ولا يتحرك من مكانه

- هو ممشيش ؟ بقاله اد اي ؟

- تلت تيام وهو قاعد بره مبيتحركش من مكانه وصعب علينا والله

- امممم ممكن تصحيه

راحت ناحيته :

يا أستاذ يا أستاذ

قام اتنفض وهو بيبص عليا

وبص للممرضه وهو مفزوع

قالت :

اهدي يا أستاذ معلش فزعتك

المدام فاقت اهي

هز راسه وهو بيبصلي

وحد نده عليها

فقالت :

هخرج ثواني وراجعه

وخرجت الممرضه

قام وقرب مني وهو باين عليه حزين وعلي وشه الأسي

وجه وقعد جمبي علي طرف السرير وبيمد أيدو يمسك أيدي وهو بيقول :

حمدالله ع السلامه

سحبت أيدي بسرعه وبصيت الناحيه التانيه

قال بصوت مبحوح :

انا عارف انك زعلانه وحقك بس خلينا نخرج من المستشفي انا مش متحمل وجودك هنا وانك بتتألمي

بصتله والدموع ف عيني وبصوت قوي قولت :

انا هنا بسببك ومش هنسي ابدا اللي عملتو فيا ولا حتي بعد سنين

فبلاش النظره اللي ف عنيك دي ووفر كلامك

- ارجوكي يا غرام

- ارجوك انت اتفضل مش عاوزه اشوفك

اتفضل اخرج يلا

فضل باصص وساكت

- اخرج بقولك

وقام وخرج من الأوضه

وفضل واقف برا

وانا خلصت كيس الدم وعملولي تحاليل بس كنت لسه تعبانه فقالو مش هيخرجوني دلوقتي

وف نفس اليوم جه عمي وباسم وسعد وضحي

بس صباح مجتش معاهم

دخل عمي وكان علي وشه نظرة لهفه:

الف سلامه عليكي يا غرام يا بنتي انشالله اللي يكرهك

ينقطع ايدو اللي عمل فيكي كده

وبص لكريم وقال :

نخرج بس من المستشفي وانا هربيك من أول وجديد

كريم بصله وهو حزين

باسم بغضب :

حسابك معايا انا

ان ما قطعتلك أيدك مبقاش أنا يا واطي

انك تعمل فيها كده حسابك معايا عسير

كريم بغضب :

اتكلم علي أدك وانت السبب ف كل البلاوي اللي احنا فيها

ربنا ياخدك يا أخي

- انا اللي قولتلك تشك فيها

يا بجاحتك ولا بتقول بتحبها

انت كنت عاوز بس تاخدها عشان غيران مني

طول عمرك وعينك ع الحاجه اللي انا بحبها

- متلم نفسك انت بتتكلم علي مراتي

- صدقني بعد اللي انت عملتو هتطلقها بالذوق بالعافيه هتطلقها

- طب اسكت بقي احسن والله مهتخرج من هنا وهروح فيك ف داهيه

عمي شخط فيهم :

حلو اوي وانتو قاعدين تقلو قدبكو علي بعض وانا قاعد وتهددو بعض

كريم :

خليه يبعد عني

باسم :

حااااااضر بس لحد منخرج من هنا ونطمن علي غرام

كل ده وانا قاعده اتفرج عليهم

خلاص مبقاش يهمني كريم ولا باسم ولا أي حد

انا غلطت فعلا اما افتكرت ان البيت ده هيخرج منه حد نضيف

وخرجت من المستشفي

واحنا داخلين البيت انا وهو

مطلعتش معاه

وقفت وقولت :

مش هطلع فوق انا هدخل بيت جدي

للكاتبه مي علي

كريم :

غرام لا انتي هتطلعي شقتك

- مبقتش شقتي

انا هدخل شقة جدي اقعد فيها مؤقتا لحد ما ربنا يسهل

- طب هدخل معاكي

- لأ اطلع شقتك

عن أذنك هات المفتاح من فوق

- غرام والنبي متعملي فيا كده

- هات المفتاح بقولك أحسن والله أبات ف الشارع وميهمني

طلع فعلا جابلي المفتاح

ودخلت ومعرفتش امنعه يدخل فضل واقف ويشد ف أيدي ويبوسها ويبكي

- غرام أبوس أيدك سمحيني

غرام قدري موقفي

- ابعد ايدك القذره عني

انت هتبقي ف حياتي زي الكلب لحد ماتغور ف داهيه

مش ده كان كلامك ليا مش ده اللي قولتو

- غرام والله مكنت ف وعيي

انا اتجننت انا كنت هقتل باسم

بس فضل يصرخ انو محصلش وانو

- وحتي بعد ماقال كده مصدقتش

ضيعتني وضيعت كل حاجه حلوه كنت شيلهالك

انا بكرهك يا كريم بكرهك

- غرام متقوليهاش لو سمحتي

- طلقني لو عندك ذرة نخوه أو رجوله طلقني

انا مش هعيش معاك وحد الله بين وبينك

فضل يعيط زي العيال

بس جوايا مرار من اللي عملو فيا

شخطت فيه :

برااااااااااااااا

وفضلت أزوقه لحد ما طلعته من الباب وهو عمال يعيط وطردته بره وقفلت الباب

ودخلت وفضلت أعيط ع السرير

لحد ماهديت وابتديت أفكر

أول الخيط ان صباح هيا اللي عملت الموضوع ده فيا أو ضحي أو الاتنين مستبعدش مهما عجينه واحده

بس الأكيد انهم كانو عارفين ان اننا وكريم عايشين مع بعض زي ألاخوات

أكيد عرفو مهو مش معقول هيعملو كده وهما عارفين اني متجوزاه

مهي أي واحده بتحمل

للكاتبه مي علي

قررت أني لازم اروح للبت بتاعت المعمل

وهجيب قرارها وهعمل بلاغ بكل حاجه لو متكلمتش

وده اللي خطته فعلا

بس كنت تعبانه ومش قادره اتحرك

وعدت أيام وانا بتعافي وكريم ف محاولات كتير انه يصالحني

وكل يوم يتخانق هو وباسم

والخناقه تهدي

لحد ما مسكو ف بعض وكريم رفع علي باسم السكينه وصوتهم كان عالي

وفعلا كانو هيموتو بعض

وصباح واقفه تصرخ

فطلعت وفضلت أشد ف كريم

واتعورت ف أيدي بسببه

ساعتها بس سابو بعض

وطلع عمي ساعتها ولأول مره أشوفه كده

نظرة غضب كأنه مش عمي اللي طول حياته ف لامبالاه وبياخد أوامره من صباح

أول ما صباح شاافته جريت عليه :

إلحق ولادك يا أحمد هيموتو بعض

للكاتبه مي علي

زقها وهو بيقول :

دلوقتي خدتي بالك ان ولادك هيقتلو بعض

دلوقتي حسيتي بالكره اللي ف قلوبهم

مانتي السبب

بصتله ومتفاجئه :

انا السبب يا احمد ؟

- اه انتي السبب ف كل بلوه دخلت البيت ده

من زماااان اوي

انتي السبب ف تحريضي علي أبويا لدرجة مات وهو زعلان مني

انتي السبب ف خسارتي لأخواتي

انتي السبب ف كرهنا لبعض

فكراني مش عارف انك كنتي بتحبيه وكان نفسك هو اللي يتجوزك

فكراني مش عارف انك نزلتيله البيت وطردك زي الكلبه بره

ومقدرتيش تسكتي ازاي طبعا يرفصك برجله

تقومي توقعينا ف بعض وتلفقيله بلوه

ساعتها كنت هعمل اي لازم اعمل نفسي مش عارف

هقول ايه مراتي بتحب أخويا وبتجري وراه وبتعرض نفسها عليه

ولا أقول اني كنت طرطور ولابس عمه

حبي ليكي عماني وفوقت متأخر أوي

دلوقتي بس خدتي بالك ان عيالك هيموتو بعض هههههههههه الزمن بيعيد نفسو ياختي

وبردك

انتي السبب

- ههه انا السبب

بعد كل ده انا السبب

اخدتك دلدول ماشي ف ديل أبوك وملكش كلمه برياله

خليتك راجل ونضفتك بعد ما كنت جلنف عرفتك أزاي تفكر وتاخد حقك ويبقي عندك بدل الجنيه ألف

جبتلك عزوه رجاله يسدو عين الشمس

روحت اتجوزت عليا وقولت ماشي وماله

جيت عليا وقرفتنني ف عيشتي كل اما اجي ابصلك ولا تقرب مني اقرف وابقي هموت

ومع ذلك استحملت عشان عيالك عشان أخليك حاجه و عش

للكاتبه مي علي

قاطعها ومسكها جامد وقال :

عملتي كل ده عشان نفسك مش عشان حد

عشان النقص اللي عندك يابنت الناقص

عشان ازاي فلانه احسن منك

تروحي لمشيخ تعملي عمل لناس نيتك تخربي بيوتهم عشان النقص اللي عندك

تقعدي وتخططي مليون خطه ف دماغك تخربي بيها بيوت وتقومي بيها ناس علي ناس عشان مصلحتك

حتي أخواتك كرهوكي وقفلو بيبانهم ف وشك

- مش محتاجه لحد

هنا بيتي وكل حاجه ملكي

- ههههههههههه امك ف العشه

- لاياحبيبي أمك انت

انت ناسي التوكيل العام اللي عملتهولي من سنه

- وقتها كنت فوقت ومعدتش بريل زي زمان

وخلاص لغيت التوكيل

اومال كنت جايب المحامي ليه

فضلتي سنين تدحلبي زي الحيه عاوزه تورثيني بالحيا

عاوزه فلوس وبيوت وعماير يابنت المقشف

تاخدي شقه وتعب أبويا وأخواتي وتعبي

مسكت ف رقبته :

يعني اييييييييييي

نفض أيدها وزقها ع الأرض :

يعني انتي طالق بالتلاته يا صباح وأكراما لعيالي بس هسيبك قاعده ف البيت ده لحد ما تجيلك غوره تاخدك

قامت من الأرض وهترفع أيدها عاوزه تمسك فيه

راح رازعها بالقلم :

اتفوووو عليكي وعلي أي حرمه تشبهك

علي اللي يربي حيه ف بيته توقع بينو وبين أخواته

علي أي حرمه تمشي جوزها علي كيفها واي راجل يمشي ورا حرمه زباله زيك

إلهي ربنا كان خدني يوم ما وقعت فيكي

وشخط فينا كلنا :

كل واحد يروح علي شقته مشفش حد هنا

سيبوها لوحدها لحد ما ربنا يجحمها

يلاااااااااااا

انا خرجت وكريم ورايا وضحي

وهيا طبعا مسكتتش

وفضلت تهبهب

انا نزلت علي شقة جدي

مش عارفه أفرح ولا أزعل

للكاتبه مي علي

شويه ولقيت عمي نازل وواخد شنطه معاه

وكريم نازل وراه

وعمال يمسك فيه يمنعه يمشي

بس عمي مرضيش يرجع ومشي

معرفش راح فين

بس سمعته قال انو راجع

انو بس محتاج وقت يقعد لوحدو

وقال خلو بالكو من بعض

والبيت كله بقي متوتر

مش طايقه أشوف حد

وكريم كل اما أشوفه اشتمه

وهو مش راضي يطلقني

بس صحتي اتحسنت

قررت بقي أروح للمعمل وأعرف الحكايه

كان لازم أروح قويه عشان متستهفأنيش

للكاتبه مي علي

لبست وخرجت

لقيت كريم ف وشي :

رايحه فين

- ملكش دعوه

- غرااام رايحه فين بقولك

ومسك أيدي جامد

- ايه هتضربني كمان مره ولا حاجه

اتفضل اهو وبردو مش هقولك

هدي وبصلي بحنيه :

طب بس رايحه فين قوليلي وانا هسيبك

- لأ ولأ يعني لأ

- طب خلاص هاجي معاكي

- بردو لأ

- غرااام انتي مراتي فاهمه يعني حقي أعرف راحه فين وامتي وليه

- هههه مراتك ده كان زمان

انت بالنسبالي خلاص مت يا كريم مت

وكلها مسألة وقت وأخلص منكو ومن بيتكو وقرفكو

ووسع كده بقي عديني اوووف

وسبته وخرجت

وانا عارفه انه هيجي ورايا

وروحت المعمل

ولقيت البت قاعده ع المكتب لوحدها

اول ما شافتني وشها قلب واتنفضت

- اييا حلوه مالك اتخضيتي ليه

الا قوليلي فين المدام اللي كانت معاكي المره اللي فاتت ؟

- مد مدام كوثر

مش بتيجي انهارده

- اممم طب كويس عشان نتكلم علي رواقه

تحبي نتكلم هنا ولا ف القسم

- قسم ؟ قسم ليه يا مدام

للكاتبه مي علي

- منا بقيت مدام فعلا والبركه فيكو

بأختصار يا حلوه انا معايا اللي يثبت اني كنت بنت

وكمان الست اللي جت اتفقت معاكي اتشدت عشان انا بلغت وقدمت التقرير للقسم

وهيا هتتكلم اكيد لأنها معكوشه ف القسم وعملين معاها أحلي واجب

فتتكلمي انتي معايا وتقولي أي اللي حصل وانا هقول انك ملكيش دعوه ولا تحبي

تشرفي ف القسم وتتفضحي

- لا والنبي قسم لأ ابوس أيدك

طب عاوزه تعرفي اي وانا هقولك

- كل حاجه جاتلك أمتي وعملت اي وطلبت ده ليه

- طب وانا أيش دراني انك مش هتسلميني بعد ما اقولك

او تكوني بتسجلي

- ادي الموبايل اهو مفيش تسجيل

انطقي

فضلت ساكته

- لا شكلك هتتعبيني انتي تشرفي ف القسم ويقرروكي بمعرفتهم سلامو عليكو

- استني بس استني هقولك الكلام أخذ وعطي

- طيب ها احكي انا سامعه

بصتلي وقالت ......يتبع اعمل متابعه لصفحتي الشخصيه ليصلك باقي القصة المنشورات بتوصل المتابعين وبس



لن يصل الجزء الثالث الا لمن قام بمتابعه صفحتي الشخصيه


الجزء الثالث جوزي ضربني وانا حامل وكان عايز يموتني


روحت للبنت بتاعة المعمل

وهددتها وكنت شديده قدامها

وحكتلي كل حاجه وقالت ...

والله العظيم انا معملتش حاجه انا مليش ذنب

- اومال مين اللي عمل كده

- انا هفهمك

انا الست اللي شوفتيها معايا دي تبقي خالتي اخت امي

وهيا اللي مشغلاني هنا معاها ف المعمل

انا بشتغل سكرتيره للمعمل والعياده

وهي جاتلي هيا والست اللي استلمت التحاليل

وقالتلي أن في موضوع أنها قصداها ف خير وأنها معرفه قديمه

- الست اللي جت استلمت التحاليل هيا اللي جت لخالتك وخالتك قالت إنها معرفه قديمه

- ايوه

وحكتلها قصه كده مدخلتش دماغي وفضلت تجيب كلمه من الشرق وكلمه من الغرب

بس الحقيقه اللي قالتها ان انتي اتجوزتيه غصب عنها وهيا عاوزه تتطفشك من البيت وكده

- وبعدين

- عرضت خمس تلاف جنيه مقابل خدمه

وهي اننا نزور التحليل بتاعك

طبعا كان مستحيل بس هيا فضلت تقنعنا وزودت الفلوس حبه وبقم سبع تلاف

خالتي قالتلها ولو جت وعملت مشكله قالتلها أنها متأكده انك هتيجي تاني انتي وجوزك وهيا هتديكي التحاليل وهو موجود ولما تيجي لازم احنا الاتنين نكون بنتكلم بثقه عشان متشكيش ونعرض عليكي نعملك التحليل تاني

بس انتي وفرتي علينا ده وانتي اللي طلبتي

للكاتبه مي علي

- طب ماشي انا معاكي

التقرير ممكن يتزور عادي طباعه وكده إنما بقي الاختبار ده عملتوه ازاي

- هيا قالتلنا وقتها انك عشان تصدقي أو مش انتي عشان جوزك يصدق لازم يبقي ف اختبار حمل

قولنالها هنجيبو منين قالت اي اختبار قديم لحاله مثلا

أو ندور علي واحده حامل

طبعا الكلام يخوف ومسؤليه وزفت

ف اختي الكبيره حامل

وكانت طالبه تعمل تحاليل وكده بس انا كنت منفضه

ف اليوم ده انا روحتلها بنفسي وجبت منها عينه

وحفظتها

لحد مانتي جيتي وفصلتها وعملت بيها الأختبار وكل ده اقسم بالله كان صدفه

هيا اللي كانت بتفكر مش احنا

- واديتكو الفلوس طبعا

- اديتنا خمسه بس وقالت الباقي لما تطير من البيت وفوقيها الحلاوه

قولنلها ممكن يقتلها وهنروح ف سين وجيم قالت لا كبيرو هيطلقها وانها هتمنعو يتهور اكتر من كده

والله ده اللي حصل

- طب بقولك اي

الست التالته اللي جت معانا اول مره سحبتي مني

كانت موجوده معاها ولا لا

- الصراحه لا هيا جاتلنا لوحدها

- تمام

اسمعي بقي انتي لا شوفتيني ولا انا شوفتك ومتقلقيش من حاجه ده لمصلحتك حتي خالتك متعرفيهاش

وانا مش هاجي جمبكو اتفقنا

- كتر الف خيرك والله انا اسفه

- مش المهم تعتذري المهم. تتقي الله ف شغلك عشان كان ممكن اموت فيها وانتو تروحو ف داهيه

- توبه والله توبه

- انا هقوم وزي مقولتلك

يلا سلامو عليكو

- مع السلامه

وخرجت وانا دماغي هتنفجر

بقي كده يا صباح الكلبه

طب والله العظيم لا اكون دبحاكي بإيديا دول

وخرجت من باب المعمل للشارع

ومشيت

فجأه لقيت كريم قدامي

- كان فيها حاجه لو كنتي قولتيلي انك جايه هنا

- وفيها حاجه لو طلقتني وحليت عن دماغي

- طب امشي اما اروحك وياريت تشيلي الفكره دي من دماغك ها عشان مش هتحصل

مشيت جمبو وفجأه لقيته شد دراعي وقال ...

تعالي أما اعزمك علي كشري تعالي ندخل ناكل جوه ونتكلم

للكاتبه مي علي

- لا مش عاوزه مش قادره اكل

- يلا بس

- قولت لا

- خلاص يبقي هروحك واجبلك كشري ناكله بقي ف البيت

سكت ومردتش عليه

وفعلا روحني

وسابني قدام باب البيت

وخرج

دخلت ع الشقه

وفضلت قاعده وشويه وجه

وفضل يتحايل عليا بس أخد منه الاكل

وبعد مرار اخدته منو وركنتو مكلتش

وحس أنه فعلا خلاص اتقفلت منه فسابني وخرج وهو زعلان

وقفل الباب وراه

اول ما خرج اخدت الكشري وقعدت أكل

هل انا بحبه لسه

طب ممكن اسامحه

للكاتبه مي علي

لا مش لازم اسامحه ع الأقل دلوقتي

هو اصلا هيكرهني بعد اللي هعملو ف اهلو

هوريكي ايام سوده يا صباح

عدي تلت ايام وانا مبخرجش من باب الشقه

والدنيا تضرب تقلب بره

وتاني يوم

صحيت بدري

وسمعت صوت صباح وضحي تقريبا راجعين من بره وطالعين

فضلت واقفه لحد ما الباب اتقفل

ف الوقت ده مبيبقاش في حد ف البيت

لا سعد ولا كريم ولا حتي باسم

وعمي ومراته اجرو مطرح قريب من المستشفي عشان شهد اللي لسه مفاقتش ومتأكده أنهم عملوا فيها حاجه

سعد وضحي

للكاتبه مي علي

معرفش اي اللي حصلي بس مبقاش يهمني يعرفو ولا لا

كنت ناويه ادبح صباح واللي يحصل يحصل

سحبت سكينه وخبيتها معايا

وفتحت الباب وطلعت

وانا فاكره ان كل واحده ف شقتها

طلعت عند شقة صباح عشان أوجهها وادبحها بأديا علي اللي عملتو فيا

ولسه هخبط

سمعت صوتها هيا وضحي بيتكلمو بس

قربت عند الباب وسمعت

ضحي بتقولها ....

اهي ممتتش ياختي ولا حتي طلقها وبقي بيجري وراها عشان تسمحو

مش كنا اديناها حقنة هوا ف المستشفي وخلصنا

لا كريم بعد ولا المحلات والأراضي جم ولا انتقمنا

اومال كل ده عملناه ليه

صباح ...

بسبع ترواح البت دي

اعمل اي بس اكتفها واخنقها بأيديا

للكاتبه مي علي

ضحي ...

مرات عمي انتي وعدتيني تخلصيني منها وترجعيلي باسم والمحل والأرض

شوفي صرفه غير دي

احنا خلاص البيت بيتطربق فوق راسنا

عمي ومشي بعد ماطلقك ومسبش حاجه

وباسم ومتعلق بالزفته اللي تحت اللهي متوعي تخرج

ده غير شهد اللي ممكن تفوق ف اي لحظه

وتتكلم باللي شافتو

- وطي حسك يابت

- اه مانتي خاسس عليكي اي انا اللي هروح ف داهيه مش انتي

قتلت اختي بأيدي

- كنتي هتستنيها لما تفضحك وتشوفك مع جوزها

- الضربه اللي ادهالها سعد كانت شديده اوي عليها اديلها كتير ف الغيبوبه

لو كانت فاقت كانت هتبقي مصيبه

- لا كانت هتمسكها عليكي زله هيا فارق معاها اي

- لا انا امسك زلل اه يتمسك عليا زلل لا

- جدعه المهم عملتي اي مع سعد عرفتي تاخدي منه الورقه

- لا ابن الأروبه شايلها

نفض شهد ف كل حاجه وكل حاجه بقت بتاعتو

شفط نصيبها كلو ف كرشو

جاي من الشارع يورث ع الفاضي

للكاتبه مي علي

- اومال كل ده بتهببي اي

انا الواد ده اقتله ولا انه ياخد مليم من الورث ده ولا يبقي زيو زي عيالي

- طب هنعمل اي

- توقعيه يابت ادحلبي كده وحطيلو العقده ف المنشار وقوليلو اثبتلي انك بتحبني يكتبلك الحاجه اللي اخدها من شهد عشان ميفضحهاش

- والله عملت كده ومفيش فايده انا خايفه أحسن باسم يعرف اني بخونه يا مرات عمي

- متخفيش طول منا وراكي

وبعدين محنا بنعمل كل ده عشانه يعني

عشانا كلنا

- طب وبعد ما نرجع حقنا ويبقي كلو لعيالك

وباسم فضل زي مهو معايا بطريقته الزفت دي

هتعملي اي ياختي ساعتها

- اومال احنا عاوزين نخلص من البت اللي تحت ليه

عشان يخلالك البيت مع باسم وحاجتكو تكبر

وكده يبقي الورث كله مخرجش من بيتي

كريم وباسم اللي هيقوشو

ولا الحوجه لأبوهم الكلب ده

للكاتبه مي علي

- طب لو عمي رجع اي اللي هيحصل

- لا ده حسابو معايا بعدين

المهم دلوقتي تحاولي تجيبي الورقه منه بالذوق بالعافيه انشالله تسرقيها

ولو معرفتيش

يبقي مفيش غير أننا نقتلو

- ياخبر اسود

ده احنا هنلبسها لبس

- لا يابت ديته يخرج من هنا ويروح للشمامين صحابو بيقعدو ف أماكن مفيهاش صريخ ابن يومين

واحد ابن حلال كده يديلو طلقه ولا يغزو بسكينه وخلصت

تبان سرقه تبان قتل المهم نخلص منه

بس تلاقي الورقه

لازم التنازل ده انتي سامعه

- خلاص ماشي

- يلا اتكلي علي شقتك

عشان صدعتيني

وعاوزه اخد دوش يلاااا

- طب انا طالعه

لو عوزتي حاجه ابقي اندهي عليا

طبعا لما سمعتها بتقول اسمعي شقتك

للكاتبه مي علي

جريت جري ع السلم

ونزلت ع الدور اللي تحت ولزقت ف الحيطه

لزق

لحد ما طلعت وقفلت بابها وراها

نزلت جري

وانا بنهج

الله يخربيتك يا صباح يا بنت الابلسه

يعني عارفه أن ضحي بتخون باسم مع سعد

وبيخططو يقتلوه

وتقتلني

عشان الورث كله والبيت باللي فيه يبقي ليها ولعيالها حتي نصيب شهد

للدرجه دي

تموت اختها وأخو جوزها

بس لا العيب مش عليها العيب علي راس الحيه اللي ممشياها زي ماتكون عملالها غسيل دماغ

حسابك تقل اوي معايا يا صباح

اقول لمين بس يارب

اعمل اي

اوقعهم ف بعض ازاي بس

اقول لكريم

تؤ لا يا غرام انتي اتجننتي ولا اي

ده ابنها مهما كان

فكري يا غرام فكري

شويه والباب خبط

للكاتبه مي علي

كنت لسه واقفه مكاني

بلعت ريقي بالعافيه

فتحت الباب لقيته باسم

- ازيك يا غرام

- باسم

- اي مالك وشك اصفر ليه

- مفيش حاجه

- طب مفيش اتفضل

- اه اتفضل

دخل وقعد

- لقيتك مش باينه بقالك كتير قولت اسأل عليكي

- معلش كنت تعبانه

- لا سلامتك يا غرام الف سلامه

- اعملك شاي ولا حاجه

- يااااه اول مره تضيفيني عندك

ماشي مفيش مشكله

دخلت فعلا ولعت ع الشاي

ولقمت

سمعاه بيتكلم

فزعقت وقولت ...

بتقول اي

ثواني اصب الشاي واجي

ومسكت البراد بصب الشاي

لقيته داخل المطبخ وبيقولي ...

بقولك انهارده شوفت واحده ف منطقتكو القديمه

تشبه امك تمام .... فاضل جزئين متابعه لو سمحتم تفاعل كويس عشان اكمل


هناك شكوي متكررة من عدم وصول باقي الأجزاء


وذلك👈👈علق ب 20 ملصق ليصلك اشعار بالجزء الرابع👌


ملحوظه مهم جدا


هل اعجبك الموضوع :

تعليقات