القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

رواية كارثة في بيتي الجزء 8

 كارثه_فى_بيتى


البارت الثامن


رضا :خلاص لاقيت حل


ليلى : ايه هو


رضا : نخلص منه



ليلى : امممممم افكر


رضا : بسرعه


ليلى : حاضر

________________-

عند كيارا فالشغل


صاحب الشغل : بسرعه يا كيارا عشان الزبائن


كيارا : حا1ضر


صاحب : وخلاص واغسلى الاطباق


كيارا : حاضر سيدى


_______________

نهله على النيل


احمد : ازيك يا مشاكسه


نهله : وانت مالك يا غبى


احمد : بطمن بلاش _____ ,وينظر لنهله بعيونها وتخجل نهله ويحمر وجهها


احمد : ايه ده انتى بتكسفى


نهله :اشششش غبى


________________

فى الشركه


هاجر : ايان ايه اللى جابك فالجو ده انت مش شايف الهواء شديد ازاى بره


ايان : حبت اطمن عليكم _وينظر لرضا بغرور


رضا : اطمنطول مانت بره حياتنا احنا بخير


ايان : اذا سنرى عندما ادخلها هتكون ازاى


ويرحل ايان من الشركه


______________

كيارا فى طريقها للمنزل وتكلم نفسها

كيارا " اووه انا هموت منالتعب شغل وجامعه وكمان المغرور وطلبته

حتما ساموت ؟اوووووه لالالالا بل مغرور وابو عضلات ؟شكلى وحش كتير انا بالنسبه له كائن ضئيل الحجم وصغير

اووووووووووه وعيونه فعلا هو اجمل رجال العالم

لالالالالا كيارا لا تعجبى به فهو يعشق البنات وكل يوم مع واحده

فهو لا يعجب بك ابدا


وتصل كيارا اى جنينه البيت ويكون ايان يجلس بجنينه البيت وكيارا لا تراه ولكنه راها فوجدها

يبدو عليهاالتعب وكان قد اغمى عليها ولكنه لحق بها قبل ان تسقط بالارض

وكنت راسها على صدره

ومن شده الهواء فكان شعرها يطير على وجهه

وشعر ايان بملمس شعرها الناعم على وجهه وبعد عده دقائق خرج من الرومانسيه وحملها لداخل ووضعها على سريره

وظل ينظر لها وخرج


تستقيظ كيارا صباحا وتصدم عندما تجد نفسها بغرفه ايان وتخرج ولا تجد ايان بالمنزل

وتحضر فطورها

_______________

ايان فى البار

يجلس بجانب فتاه ويغازل ويشرب اكثر

وبعد ان انتهاء من الشرب ساندته الفتاه حتى المنزل

فتحت كيارا الباب ووجدت ايان ودراعه على كتف الفتاه ويدخلها معه


كيارا :على فين


ايان : على غرفتى


كيارا : اتفضل وانتى اطلعى من بيتى حالا


الفتاه : اووووووه


كيارا بغضب : مسمعتش اطلع بره


الفتاه : اوكى ______وتذهب تجاه الباب وتقف وتجد ايان وكيارا يتبادلان النظرات

ويقطعهم صوت الفتاه

الفتاه : احرصى على زوجك وحبيبك يا مدام


كيارا وايان بصدمه من كلامها


كيارا : انتى لسه هنا

الفتاه : لا مشيت ههههه___وتمشى


كيارا تنظر لايان نظرة احتقار وتذهب


وايان يستقل غرفته وسريره ويتنام ويتذكر شكل

كيارا عندما سقطت بحضنه وشعرها يطير واخد قلبه يدق


_______________

فى الجامعه

سلمى : اممم انا هروح اجيب حاجه نشربها


جاك : خدينى معاكى


وتذهب سلمى وجاك

ويبقى ايان وكيارا ونهله واحمد


ويجلس ايان بغرور و برود وينظر على كيارا ويتذكر عندما رات

عضلاته وجسده وعندما سقطت بحضنه وعندما نفخ الدقيق عليها

ويظل شارد ويقطعه صوت نهله واحمد بيتخانقوا كالعاده وتذهب نهله ويذهب احمد وراءها ليضيقها اكثر

ويظل ايان وكيارا

تنظر كيارا بكشكولها وينظر لها ايان

كيارا :توقف عن النظر اليا


ايان : لا لم انظر اليك انا انظر لفتاهجميله تجلس خلفك


كيارا بحزن ونظرها فكشكولها : اوك

ايان يكلم نفسه " غبى بتكدب عليها وهى اغبى منك لو بصت وراها لم تجد اى فتاه "

كيارا لما يجى الجميع اخبرهم انى ساذهب للبيت


_________________


يعود ايان للبيت


ويبحث عن كياراولكنه لم يجدها

ويدخل لغرفته ويغير ملابسه ويذهب لغرفه كيارا وتجد البوم صورلها وهى صغيرة


ويصدم عندما يرى .........

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات