القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

رواية كارثة في بيتي الجزء 5

 كارثه_فى_بيتى


البارت 5


كيارا :موافقه بس لى طلب عندك


ايان ببرود : ايه


كيارا : محدش يعرف فصحابى


ايان : ماشى ...... انا همشى دلوقتى وهجى من بكرة


يمشى ايان وكيارا فصدمه ازاى هتعيش مع ولد في بيت واحد

وظلت تبكى وتكلم نفسها :ازاى ده كل ده عشان يتميه ومعنديش بيت وكمان فلوس شغلى على قد الجامعه يارب ساعدنى دى كارثه

وتذكرت ان بيتها يوجد بعيد عن الناس


___________

عند ايان فالبيت


الخادمه : سيدى اين ستذهب


ايان : معرفش


الخادمه : اووووووووه..سابقىاخبرك بماهو جديد


ايان : شكرا


ويضع بعض اغراضه فحقيبه وينزل ويتقابل بهاجرورضا


رضا بفرحه : على فين كويس انك هتمشى


ايان : لاتقلق هتلاقينى قدامك فاى وقت

ويرحل


_____________

يذهب ايان عند كيارا

ايان: هاتلى الفطار


كيارا : انا مش خدامتك لتامرنى واذا كنت ستبقى هنا فلازم تعمل لنفسك


ايان : انتى نسيتى شرطى


كيارا : لا بس ورايا جامعه دلوقتى اعمل لفنسك ..........وتخرج كيارا


ايان : هلاقى حل اخليكى تعملى بيه اللى انا عاوزه كله


_____

فالجامعه


سلمى :"اوووه انتىجيتى تعالى اعرفك

احمد جاك


نهله : هو يوم باين من اول


كيارا : تشرفنا


نهله : شرف يعر


احمد : سمعتك


نهله :انت فاكرنى هخ............وتاخذها كيارا


كيارا : خلاص بقا


نهله : عيال مستفزه


كيارا : وبعدان.........وتسمع صوت من وراهم


احمد : بردو لسانك ده......ممكن اتكلم معاكى شويه


. نهله : كلمه تقف فزورك

وتضربها كيارا برقه


نهله :قصدى اتفضل


كيارا : طب اروح لسلمى انا

وتمشى كياراوتصدم بايان

كيارا وشها جاب الوان وتخفض صوتها لايان : ارجوك لا تقول لاحد انك تعيش معى


ايان : موافق بس بشرط تعملى اى طلب اطلبه والا ساقول للجميع


كيارا :كارثه .....قصدى حاضر


ايان : اتفقنا


______________


فى بيت كيارا


ايان : كل ده تاخير


كيارا : وانت مالك


ايان : سيبتنى كل ده جعان


كيارا :ما الاكل عندك


ايان : انا احب البيتزا اعملى لى واحده


كيارا : انا لالالا


ايان يمسك هاتفه : اذا ساقول للجميع


كيارا : لالالالالالالا ساعمل


ايان : جيدا روحى اعملى واحده


كيارا : انت كارثه


ايان : وانتى غبيه


تعمل كيارا بيتزا وتحضرها لايان

وياكل

ايان : انا خارج


كيارا : وانا مالى


ايان يقترب من كيارا اكثر فاكثر وكان بينهم مسافه لاتزيد عن 10 سم


ايان :ستقلقى عليا


كيارا : لا وانا مالى بك


ايان : الم تعجبى بيا


كيارا : لا وليه اعجب بك


ايان : انا اجمل ولد بالجامعه وجميع البنات تعشقنى فلم لا


كيارا : مغرور


ايان : غبيه


كيارا تبعد عنه : كارثه

وتدخل غرفتها ويخرج ايان من المنزل

______________

فى الشركه


تدخل هاجر ورضاالمكتب

رضا : بتعمل ايه فمكتبى وعلى كرسى


ايان : الشركه شركتى و واعمل فيها اللى اناعايزه


هاجر :ايان كفايه


ايان : دى حقيقى ايه هو اللى كفايه


رضا :انا نفذ صبرى لطفل ده


ايان : سترى ماذا سيفعل الطفل هههه

ويخرج


_______________________


فالشارع


جاك : دراعك عامل ايه


سلمى : تمام فكته النهارده قبل الجامعه


جاك : طب الحمدلله تحبى اجبلك ايس كريم


سلمى : لا لازم امشى عشان هتاخر


جاك : طب يلا خلينى اوصلك


سلمى:لا متتعبش نفسك


جاك : لاازاى تروحى لوحدك دلوقتى احنا صحاب

وبالفعل ذهب ليوصلها

______________


عند كيارا

يدخل ايان المنزل

ويجد كيارا تشاهد التلفزيون


ايان يجلس ويضع رجل على رجل

ايان : عايز عصير


كيارا تنظر بغضب ويشير ايان لتلفون

كيارا : حاضر


وبعد ان تحضرالعصير تذهب لتنام بغرفتها

كيارا تكلم نفسها : ايه اللى انا عملته دىفنفسى هو انا هبقى خادمه له

ساموت فهو يطلب كتير

وتنام كيارا وتصحى على صوت صريخ وتخرج تجرى بسرعه وتجد ايان وقع فالمطبخ


كيارا : اووووووووووووه بتعمل ايه هنا


ايان : كنت بشرب اهاهاهاه ايدى تالمنى


كيارا : تعال معى .......

وتجلس ايان على الكرسى ووتضع له كريم على يديه

وكان ايان ينظرلها


كيارا : كده احسن


ايان : اه هاتلى بقا المياة


كيارا : اووووه

___________


تخرج نهله وتتجه لسوبر ماركت وتقابل احمد

احمد : صباح الخير


نهله : ده اسود صباح فحياتى


احمد :اوووووه.....ساسوده لكى كل يوم


نهله : ابتعد عن طريقى


احمد :احنا اصحاب ليه تكلمنى كده


نهله :انا بكره الولاد الاغبياء


احمد : نعم


نهله : اوووه ولا حاجه


_______________


يمشى ايان بعربيته وينزل المحل

وتصدم بها ليلى

ليلى : اووووه حبيبى


ايان ببرود: حبك برس


ليلى : بموت فيك دمك عسل


ايان وهو يضغط على اسنانه : ابعدى عنى


ويتركها ويرحل

ليلى : سافعل ماقاله لى بالظبط



__________

عند كيارا


كيارا : عايز حاجه منى


ايان ينظر لجمالها : راحه مقابله مع حبيبك


كيارا بعصبيه : انا معنديش حبيب

وتتجه لباب وتفتح وتصدم ..................

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات


مذكرات ساقطة للكاتب محمد مالك : W3Schools





#عرض_إعلاني ✅للإعلان عبر مجلة اضواء ب50 دولار مع إعلان ممول لمدة 3 أيام و100 دولار مع تصميم + إعلان ممول لمدة أسبوع تستمر الحملة حتى تاريخ 30-10-2021 وتشمل: ✔️ إعلانات محلات وشركات تجارية ✔️ إعلان مستلزمات ✔️ إعلان لدورات تدريبية ✔️ إعلان مؤسسات ✔️ أي إعلانات أخرى