شبكة أضواء الإخبارية.. حيث تنتهي الشائعات وتبدأ الحقيقة. نكشف المستور، وننقل الخبر من قلب الحدث بكل جرأة وأمانة
📁 آخر الأخبار

رواية كارثة في بيتي الجزء 5

 كارثه_فى_بيتى


البارت 5


كيارا :موافقه بس لى طلب عندك


ايان ببرود : ايه


كيارا : محدش يعرف فصحابى


ايان : ماشى ...... انا همشى دلوقتى وهجى من بكرة


يمشى ايان وكيارا فصدمه ازاى هتعيش مع ولد في بيت واحد

وظلت تبكى وتكلم نفسها :ازاى ده كل ده عشان يتميه ومعنديش بيت وكمان فلوس شغلى على قد الجامعه يارب ساعدنى دى كارثه

وتذكرت ان بيتها يوجد بعيد عن الناس


___________

عند ايان فالبيت


الخادمه : سيدى اين ستذهب


ايان : معرفش


الخادمه : اووووووووه..سابقىاخبرك بماهو جديد


ايان : شكرا


ويضع بعض اغراضه فحقيبه وينزل ويتقابل بهاجرورضا


رضا بفرحه : على فين كويس انك هتمشى


ايان : لاتقلق هتلاقينى قدامك فاى وقت

ويرحل


_____________

يذهب ايان عند كيارا

ايان: هاتلى الفطار


كيارا : انا مش خدامتك لتامرنى واذا كنت ستبقى هنا فلازم تعمل لنفسك


ايان : انتى نسيتى شرطى


كيارا : لا بس ورايا جامعه دلوقتى اعمل لفنسك ..........وتخرج كيارا


ايان : هلاقى حل اخليكى تعملى بيه اللى انا عاوزه كله


_____

فالجامعه


سلمى :"اوووه انتىجيتى تعالى اعرفك

احمد جاك


نهله : هو يوم باين من اول


كيارا : تشرفنا


نهله : شرف يعر


احمد : سمعتك


نهله :انت فاكرنى هخ............وتاخذها كيارا


كيارا : خلاص بقا


نهله : عيال مستفزه


كيارا : وبعدان.........وتسمع صوت من وراهم


احمد : بردو لسانك ده......ممكن اتكلم معاكى شويه


. نهله : كلمه تقف فزورك

وتضربها كيارا برقه


نهله :قصدى اتفضل


كيارا : طب اروح لسلمى انا

وتمشى كياراوتصدم بايان

كيارا وشها جاب الوان وتخفض صوتها لايان : ارجوك لا تقول لاحد انك تعيش معى


ايان : موافق بس بشرط تعملى اى طلب اطلبه والا ساقول للجميع


كيارا :كارثه .....قصدى حاضر


ايان : اتفقنا


______________


فى بيت كيارا


ايان : كل ده تاخير


كيارا : وانت مالك


ايان : سيبتنى كل ده جعان


كيارا :ما الاكل عندك


ايان : انا احب البيتزا اعملى لى واحده


كيارا : انا لالالا


ايان يمسك هاتفه : اذا ساقول للجميع


كيارا : لالالالالالالا ساعمل


ايان : جيدا روحى اعملى واحده


كيارا : انت كارثه


ايان : وانتى غبيه


تعمل كيارا بيتزا وتحضرها لايان

وياكل

ايان : انا خارج


كيارا : وانا مالى


ايان يقترب من كيارا اكثر فاكثر وكان بينهم مسافه لاتزيد عن 10 سم


ايان :ستقلقى عليا


كيارا : لا وانا مالى بك


ايان : الم تعجبى بيا


كيارا : لا وليه اعجب بك


ايان : انا اجمل ولد بالجامعه وجميع البنات تعشقنى فلم لا


كيارا : مغرور


ايان : غبيه


كيارا تبعد عنه : كارثه

وتدخل غرفتها ويخرج ايان من المنزل

______________

فى الشركه


تدخل هاجر ورضاالمكتب

رضا : بتعمل ايه فمكتبى وعلى كرسى


ايان : الشركه شركتى و واعمل فيها اللى اناعايزه


هاجر :ايان كفايه


ايان : دى حقيقى ايه هو اللى كفايه


رضا :انا نفذ صبرى لطفل ده


ايان : سترى ماذا سيفعل الطفل هههه

ويخرج


_______________________


فالشارع


جاك : دراعك عامل ايه


سلمى : تمام فكته النهارده قبل الجامعه


جاك : طب الحمدلله تحبى اجبلك ايس كريم


سلمى : لا لازم امشى عشان هتاخر


جاك : طب يلا خلينى اوصلك


سلمى:لا متتعبش نفسك


جاك : لاازاى تروحى لوحدك دلوقتى احنا صحاب

وبالفعل ذهب ليوصلها

______________


عند كيارا

يدخل ايان المنزل

ويجد كيارا تشاهد التلفزيون


ايان يجلس ويضع رجل على رجل

ايان : عايز عصير


كيارا تنظر بغضب ويشير ايان لتلفون

كيارا : حاضر


وبعد ان تحضرالعصير تذهب لتنام بغرفتها

كيارا تكلم نفسها : ايه اللى انا عملته دىفنفسى هو انا هبقى خادمه له

ساموت فهو يطلب كتير

وتنام كيارا وتصحى على صوت صريخ وتخرج تجرى بسرعه وتجد ايان وقع فالمطبخ


كيارا : اووووووووووووه بتعمل ايه هنا


ايان : كنت بشرب اهاهاهاه ايدى تالمنى


كيارا : تعال معى .......

وتجلس ايان على الكرسى ووتضع له كريم على يديه

وكان ايان ينظرلها


كيارا : كده احسن


ايان : اه هاتلى بقا المياة


كيارا : اووووه

___________


تخرج نهله وتتجه لسوبر ماركت وتقابل احمد

احمد : صباح الخير


نهله : ده اسود صباح فحياتى


احمد :اوووووه.....ساسوده لكى كل يوم


نهله : ابتعد عن طريقى


احمد :احنا اصحاب ليه تكلمنى كده


نهله :انا بكره الولاد الاغبياء


احمد : نعم


نهله : اوووه ولا حاجه


_______________


يمشى ايان بعربيته وينزل المحل

وتصدم بها ليلى

ليلى : اووووه حبيبى


ايان ببرود: حبك برس


ليلى : بموت فيك دمك عسل


ايان وهو يضغط على اسنانه : ابعدى عنى


ويتركها ويرحل

ليلى : سافعل ماقاله لى بالظبط



__________

عند كيارا


كيارا : عايز حاجه منى


ايان ينظر لجمالها : راحه مقابله مع حبيبك


كيارا بعصبيه : انا معنديش حبيب

وتتجه لباب وتفتح وتصدم ..................

لأننا نؤمن بالحياة.. نحن هنا

في شبكة أضواء الإخبارية، ندرك أن الخبر ليس مجرد حروف، بل هو نبضٌ وإنسان. من قلب التحدي في غزة، نسعى لصناعة غدٍ مشرق يمتد ضياؤه إلى العالم أجمع. رسالتنا هي بث الأمل ونشر الحقيقة، لنرسم معاً ملامح فجرٍ جديد يليق بطموحاتنا العظيمة.

By: Laila Omran, Editor-in-Chief of adwwa.com News Network