أخر الاخبار

رواية .. زواج بالامر 💫 +18 الفصل الثاني عشر 🍎

 الفصل الثاني عشر 🧞‍♀️


مي بتكلم مصطفي فون

مصطفي :انتي مجنونه اقتل لاء طبعا

مي:انت عبيط بقولك عرفت كل حاجه وهتقول لي ياسين وهنقول علي نفسنا الله يرحمنا

مصطفي:متوصلش لي الاقتل يا مي

مي بشر:لاء توصل لو منفذتش هنفذ انا

مصطفي :خلاص التنفيذ امتا

مي :النهارده مفيش وقت هديك العنوان

...... ......................................................

في غرفه ميرا

ميرا:يوووه اي بقا الرقم الغبي ده اكيد مصطفي انا اسلم حل هقفل التلفون

..........................................................


بـــعـد مــنـتصـف الــيل فــي تـمـام الـسـاعـه 1:30

رنا نايمه بعد وقت كبير محوله الاتصال بميرا

يصل مصطفي ويطلع من الباب الخلفي لي المبنا وبكل مهاره يدخل الغرفه من الشرف ومن حسن حظه كان الشرف مفتوح

ودخل مصطفي واقترب من رنا وهي نائمه وتم القتل

...............................................................


فـي صبـاح الـيوم الـثاني ......💔😪


فاقت ميرا من نومه وقامت توضت وادت فرضه وعزمت امراه انها تخبر ياسين وتحكي له كل شئ حدث

خرجت من غرفته واتجهت الي غرفه ياسين

طق طق طق طق

ولا يوجد رد

دخلت ميرا الاوضه بصت يمين يسار مش لقيه ياسين لفت عشان تمشي سمعت

ياسين :اي خير

ميرا :انت كونت فين !؟

ياسين :في الحمام

ميرا بدون وعي :بتعمل اي

ياسين :نعم !؟.......انتي بتدخلي الحمام بتعملي اي !؟

ميرا اتحرجت :م..مش قصدي يعني

ياسين :كونتي جايه ليه

ميرا وبداءت تتوتر :احم ......طب البس حاجه مش مكسوف دنا مكسوفالك

ياسين بشبه ابتسمه :لاء هو في حد بيكسف من مراته

ميرا :ط..طب البس بس وتعاله عشان عايزاك في حاجه مهمه

ياسين :تمم استني


بـعـد وقـت .......

ياسين :اي يا ميرا الموضوع المهم

ميرا ابتدت تدمع:بالله عليك تصدقني ومش تتعصب

ياسين :مالك في اي

ميرا:والله انا غبيه ومش بفكر معلش بس بجد محتاجه حد ينقظني

ياسين :في اي متقوللي علي طول انا مبحبش المقدمات اخلصي !؟

ميرا متوتره وميسكت ايد يا سين بخوف :ا..اصل انا ..ي..ع..ن..ي

ياسين بعصبيه:متخلصي بقا عندي شغل

ميرا:انت بتوترني

ياسين حاول يهدا:امممم قولي يا ميرا مش هوترك ولا حاجه

ميرا جمعت شجاعته وقالت بسرعه:انا متوصوره عريانه ومصطفي بيهددني بيهم وعايز اتنين مليون عشان يمسح الصور

ياسين :😳😳

ميرا وقفت وبعدت عنو خطوتين :اي انا عارفه اني غلط واني مفكرتش قبل مروح

ياسين قام وقف وبصوت صارم:عايز افهم اكتر

ميرا بخوف :م...ما انا قولت

ياسين بصوت عالي وبيقرب من ميرا :انتي عارفه انتي قولتي اي دا فيه موتك لو مكنش مني هيبقى من جدك ابوك اخوك

ميرا رجعت ورا:عارفه عارفه عشان كده جتلك انت

ياسين بجمود :روحتي ازاي وبصوت عالي انطقي

ميرا بخوف :اهدا طيب

ياسين :جايه تقولي متصوره عريانه وتقولي اهدا شويه

دا انتي فحرتي قبرك معايه يا ميرا

ميرا عيطت

ياسين :انطقي قولي كل حاجه ومسكه من ايده جامد وقال انتي اتخرستي انطقي

ميرا :ح...حاضر حاضر

وقالت ميرا كل حاجه لي يا سين


ميرا:انت ساكت ليه

ياسين:

ميرا :طب رد عليا هتسعدني ولا لاء

ياسين :

ميرا:طب ممكن تجبلي الفلوس عشان اروح ادهمله

بص ياسين لي ميرا بصه لو كانت البصات تحرق لكانت ميرا رماد 💔

ميرا :ا. انت بتبصلي كده ليه

ياسين حاول يشوف حل :طب هاتي رقم مصطفي

ميرا بخوف :ل...لي

ياسين بعصبيه:هواااااا اي ال لييييه انتي مبتفهميش

ميرا انتفضت :ا..اسف والله حاضر هروح اجيب تلفوني واجبلك الرقم


قامت ميرا تجيب الفون وفتحته ولفت مسج بس مفتحتوش واتجهلتو وجابت رقم مصطفي

وراحت لي يا سين

ياسين :هو ده

ميرا :ايوه .....هتعمل اي

ياسين :لما يكلمك قليلو اعل مفخيلك اركبو

ميرا :😳ازاي ب..بقولك معاه صوري

ياسين :منا عارف مش كل شويه تقولي معاه صوري

ميرا :هتعمل اي طيب

ياسين :ملكيش دعوه المهم متخرجيش من البيت ولو اتصل قولي زي ما قولت

ميرا:ا....انا خايفه

ياسين بضيق:متاخفيش،بس عشان تبقيى اتعلمتيى حاجه في حياتك صح انك مش تتسرعي في كل حاجه انسانه متهوره وشاور علي دماغه وقال مكان مخك ده فرده جزمه

ميرا:قول ما بدالك حق والله

رجعت ميرا الاوضه وهي متوتره تلفونه رن وردت

نجلاء :ميرا !؟

ميرا :ايوه يا نجلاء

نجلاء بحزن :رنا صحبتنا في الكليه اتقتلت

ميرا بخضه :انتي بتقولي اي

نجلاء :زي ما بقولك كده والله اتقتلت والله وابوه وامه منهرين خالص بيقولك ابوه راح يصحيه من النوم عشان تروح ااكليه لقها غرقانه في دمه ابوه واخوه حالفين ميخدو عزاه غير لما يرجعو حقه

ميرا بحزن:ربنا يرحمه لا حول ولا قوه الا بالله طب لسه معرفوش

نجلاء :بقولك بليل هيعرفو ازاي بس في حاجه غريبه

ميرا:اي

نجلاء :هي كلمتني امبارح وقالت عايزه رقمك وكان شكله عيزاك في حاجه مهمه ولما سالته قالت عشانةالبلطوو بس مصدقتش الانه كانت عايزه تجيلك بس انا قلتله ان الوقت متأخر مينفعش وادته رقمك

ميرا بستغراب:يا بنتي البلطو انا سبتو اصل في المدرج ونسيت وثانيه انتي بتقولي كانت مصره تجيلي في اي اكيد كانت عايزه تقول حاجه

نجلاء :مش عارفه بس انا زعلت عليه قوي

ميرا بحزن :يلا مش بايدنا حاجه غير ندعله برحمه

..............................................................

في احد الحواري الشاعبيه في مكان شبه مقطوع

يقف كل من مي ومصطفي

مي:انت مالك قلقان كده

مصطفي :بقي لسه قاتل وتقولي مالك

مي :مش احسن ما نتفضح يلا الله يرحمه رنا كانت بنت خال طيبه المهم

مصطفي :اي المهم ....تكلم البت ال اسمه ميرا وتتفق معاه بليل تجيلك

مصطفي :انا عايز فلوس

مي:انت اي مبتشبعش فلوس مش معايه دلوقتي لما اروح الشركه هجبلك

مصطفي :طب ميرا لما تيجي انتي هتجي

مي :لاء هتاخد منه الفلوس نص ليا ونص ليك وبعدين تمسح النسخه ال معاك قدامه وخلص مهمتك لحد كده لو عوزتك هقولك

مصطفي :والقتل ال قتلتو هتدني عليه اي

مي :نص

مصطفي بضحكه:لاء يا حلو انا اخدالاتنين مليون وانتي كفايه عليك قوي لما تتجوزي ياسين دا انتي هتعيشي ملكه

مي:انت بتهرج يا روح امك

اتعصب مصطفي :لاء بقولك اي دنا اقتلك زي معملته مره والبركه فيك هعمله التانيه وهتبقا فيك

مي:خلاص خلاص خد منها الاتنين مليون

مصطفي :ايوه كده تعجبني سلام يا قطه

مي :متكلمنيش الفطره دي لو عوزتك هكلمك سلام



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-