الفصل الثالث عشر 💚
*في غرفه ميرا تجلس خائفه وتدعي الله*
تدخل اسماء غرفه ميرا قئلا:ميرا مالك يا بنتي قفله علي نفسك ليه
ميرا :مفيش،يا اسماء عادي
اسماء :لا والله طب تعالي افطري معانا
ميرا: والله مليش نفس انا هنام
اسماء:وانتي هتقومي من نوم وتنامي مالك يا ميرا
*تلفون ميرا رن وكانت المتصل مصطفي*
ميرا بتوتر : ها..طب يا اسماء هغير هدومي واحصلك
اسماء بشك :طيب !!؟
ميرا :ا...ايوه
مصطفي :جهزتي الفلوس
ميرا :اعل ما فخيلك اركبو
مصطفي:اي ده يا حلوه اي القطه ههههههههه خربشت
ميرا بتحاول تتشجع:اها وانا مش خايفه منك
*وقفلت التلفون وعيطت*
.......................................................ً........
*علي سفره الافطار*
ميرا بهدوء: صباح الخير
الكل:صباح النور
مني :اخيرا ظهرتي
لين:كان مالك يا اختي مختفيه ليه
ميرا :ابدا عادي يعني
ا .امال ياسين فين
سيف:ايوه يا عم بقي
ذياد:مين ادك
ميرا بزهق :لاء بجد فين
اسماء بشك :فطر ومشي علطول ليه في حاجه
ميرا بقلق :ه. ها لاء ابدا بسئل
وفاء :اعدي افطري يا ميرا با بنتي
ميرا :لاء مليش نفس
*وطلعت ميرا الاوضه تاني*
في المساء ولا في اي احداث تذكر وميرا نايمه في الاوضه بتعيط سمعت خبط علي الباب قامت فتحت
ميرا:اي يا اروي
اروي :جدو ايجا من السفر وعايزك وبعدين انتي نايمه ليه مالك !؟
ميرا بخضه:لـيه
اروي: معرفش انزلي يلا ........
*دخلت ميرا الاوضه وعيطت وخافت وقالت انا خلاص انتهيت وياسين مجاش فينك يا ياسين يارب يارب*
نزلت ميرا بهدوء وقالت :حمد الله علي سلامتكو
محمود بجمود :الله يسلمك ......اي ال انا عرفتو ده يا ميرا
ميرا وهنا قد ماتت وعادت لي حياة مره اخري وتصمرت ماكنه ولونه اتخطف ولسه هترد
ظهر ياسين بابتسمه وقال :شوفلي حل بقي يا جدو وضحك
ميرا ومش فاهمه حاجه
*ونظر محمود لي ميرا*
محمود :بقي انتي يا ميرا عايزه تأجلي جوازك من ياسين سنه كامله
ميرا:😳ونظره ميرا لي ياسين وقالت مش فاهمه
ياسين اقترب من ميرا ومسك ايده وقال :يعني انا بقول نتحوز اخر الشهر وانتي مش راضيه
ميرا:ها ب..بس
محمود :مفيش حاجه اسمه بس يا بنت
سيف بضحكه:يا بنتي وافقي دنا اول مره اشوف ياسين واقع كده
ياسين بابتسمه :ومش واقع اي واقعه ولا اي يا ميرو
ميرا:م...مش فاهمه
ياسين بص في عيون ميرا وبصوت واطي :وافقي
محمود :اي يا ميرا اخر الشهر مناسب
ميرا :موافقه
محمود :علي بركه الله
ذياد:مبروك
احمد :الف مليووون مبروك
ميرا تايه ومش فاهمه حاجه
محمود :طب يلا مفيش عشاء ولا اي
صباح :طبعا فيه
وفاء:ثواني ويجهز يلا يا فوزيه
*وبعد انتهاء العشاء*
طلعت ميرا غرفه ياسين ودخلت لقت ياسين يجلس علي الاريكه وبيشتغل علي لاب
ميرا :ياسين !؟
ياسين بجمود واختفت الا بتسامه وقال :نعم
ميرا :اي الحصل ده ووي و عملت اي
قام ياسين وقال بصوت قوي :خالص يا ميرا الموضوع انته مفيش غير حاجه واحده بس وجوزنا ال هيوصني ليه
ميرا :ممكن تواضح اكتر واي دخل جوزنا في الموضوع دااا
ياسين بجمود :مصطفي تحت ايدي دلوقتي وقال ان فيه حد قريب مني هو السبب والاسف مرضاش يقول واكل ضرب بس مقلش غير ان جوزنا هو ال هيكشف كل حاجه
ميرا :ط .طب مين ده ..طب الصور
ياسين بعصببه :متحبليش سيره الصور فاهمه مجرد مبتخيل بس ببقا عايز اقتلك
ميرا رجعت ورا خطوات بخوف :حاضر حاضر بس فهمني طيب
ياسين :انتي غبيه بقولك الصور ال مع مصطفي اتمسحت بس فيه طرف تاني و عشان يظهر يبقي نتجوز
ميرا :خلاص انا مش هستنا لي اخر الشهر تعاله نقول لي جدو يخاليه الاسبوع ده
ياسين بسخريه:مستعجله
ميرا:اها انا مش هفضل في الاقلق ده انا اعصابي تعبت
ياسين :عشان مبتفكريش ماشيه بغباء وانتي السبب في كل ده ومتفكريش ان انا فرحان اني هتجوزك انا مجرد كتب كتاب ومخنوق ونفسي ارتاح بقي منك ومن مشكلك انسانه من كتر ما انتي سازجه قلبت لي عبط وتخلف في واحده عنده .. .21سنه وتقع في ال هي فيه واحده غبيه ماشيه توزعي رقمك لي ال رايح ولا جاي صح
*ميرا واتخنقت وحست ان مفيش حد قابله وكلام ياسين وجعه وحست انها ديما عامله مشاكل لي كل ال حوليه و واحد مغصوب انو يتجوزه بقت عائق عقله الباطل اكده ليه هذا الشعور وحست انها مش عايزه تعيش مشيت ميرا ودخلت الاوضه وقفلت الباب وصرخت وقالت عارفه عارفه اني انسانه مهمله وانا السبب انا السبب انا ال هحل كل ده انا ال وقعت نفسي في الغلط يبقى انا اطلع نفسي منو اهااااااااااااا يارب انا هروح لي مصطفي وهختفي من حياتكو مش انا عمللكو قلق والله له بعد عنكو بس اخلص من ال انا فيه ده*
*لقد انتهيت ولكن اعرف جيدا انني سازجه سوف اتغير فاعفواا ايها القلب لا اسمع لك بعد الان لقد اكتفيت حقا*
عرض أقل
📷
٢٢