القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

رواية .. زواج بالامر 💫 +18 الفصل السابع 🍎

 ميرا لسه هترد ظهر قدامه

شاب: الخ .....مكنتش اعرف انكو حلويات كده

شاب اخر: حلويات يا جدعه

ميرا بتحول تجمع شجعته ونجلاء بتمسك فيه

: اا...انت مترضاش حاجه زي كده علي اختك صح

شاب: معنديش اخوات

ميرا: امك طيب

شاب: معنديش ام

ميرا: مراتك خالتك عمتك اي حد في عيلتك يا عم

شاب: لا هو انتي متعرفيش يا بيضه

ميرا بتعضل نظراه بايده وباهتمام: لا معرفش عرفني عرفني

نجلاء بخوف: ميرا امتي متخلفه انتي هتفتحي معاه حوار

ميرا: اخرسي انتي وبصت لي الشاب. قول قول ليه معندك اي حد كده

شاب: اصل انا مقطوع من شجره

ميرا بخضه وقالعت نظره: يا حرام ازاي بس اي حكايتك قول قول

اقولك تعاله نعد هنا رجلي وجعتني من الوقفه

الشاب بحزن: تعالي يلا

شاب الاخر: انت اتجننت يا ياسر

ياسر: ريح نفسك. وبص لي ميرا وقال تعالي احكيلك

رحو اعدو علي رصيف ميرا: قولي بقا مالك اي حصلك عينك فيه حزن

ياسر: والله يا ابله الدنيا جت عليا

انا كونت ابن ناس والله مكنش ده حالي لبداا

ميرا: احكي احكي انا سمعاك

ياسر: انا كونت طفل زي اي طفل ابويا مات وانا عندي 10سنين امي قالت لي اشتغل نجار ابتديت اشتغل بعده امي ماتت كانت وقته عمري 12سنه اتشرت في الشارع

ميرا عيطت: اه واي كمان وبتمسح دموعه

ياسر: والله يا ابله ابديت اكون بلطجي

ميرا : يا حرام طب بص انا هديك رقم تلفوني وتكلمني وانا هسعدك علي اد مقدر

ياسر عيط: ياااه يا دنيا لسه فيك حد طيب

ميرا بعياط وصوت عالي من العياط: اعععععع اسكت بقا قطعت قلبي عليك

نجلاء: الله يحرئك اي يا بنتي.

ميرا: اعععععع وحصلك اي كمان يا ياسر اعععععع

ياسر بعياط: والله من وقته وانا متشرد يا ابله اععع

ميرا: قلبي عليك والله اععععع.


ياسين وصل ومعها طارق وشافهم علي الارصيف وراح عنده جري

ياسين: ميرا اي حصلك واي عياطك ده وبص علي ياسر وقال عمل اي الحيوان ده عليك

ميرا: معملش حاجه وعيطت اعععععع

ياسر: وانت اي مقعدك هنا واي جايبك هنا انا مش فاهم حاجه

ميرا: طلع غلبان قوي يا ياسين اعععع

نحلاء: والله العظيم البت دي هبله احنا كونا من شويه هننزل صفحه الحوادث

ياسين بعصبيه وصوت عالي: ميرااا اي اسكتي بقاا اي جابك مكان زي ده رديي

طارق: اهدا شويه يا ياسين

نجلاء بعياط: انا السبب والله انا السبب

ميرا قامت وقفت وقالت: ياسر هستنا منك تلفون لو احتجت حاجه بس ابن عمي ايجا لزم امشي معاه

ياسر: في رعايه الله

ميرا لبست نظره: وقالت بسلامه

بصت لي ياسين وقالت يلا انا جاهزه ومشيت ونجلاء جريت وراه وركبو العربيه


......................................................................

في الشركه دخل خالد مكتب سيف

سيف برفعه حاجب: خالد يحمار مين هيموت انت جايلي هنا

خالد: شششش كونت جاي اقولك ان جدك عامل اجتماع النهارده الساعه 5لي الكل وعمتك فاطمه جايه

سيف: في اي حد عمل حاجه. ..دا حتي ذياد لسه معملش المقلب

خالد: بطلو شغل عيال جدك كلمني وقال الكل يجتمع

دخل احمد قئلا: واد يا سيف مشفتش ذياد اختفي ليه كونت عايزه يحضر الانترفيو عشان مش فايق

وقف وبص وقال خالد. انت هنا في حاجه

خالد : كويس انك جيت بدل مدور عليك ......جدك قال فيه اجتماع النهارده والكل يحضر

احمد: استر يا رب في اي

خالد: يووه هو كل ما اقول لي حد يقول في اي منا لو عارف هقول علطول

انا ماشي ومتتأخروش سلام

احمد بص لي سيف وقال: انا مش مطفائل

سيف: ولا انا يا وجه البرص


...?.................................................................

في سوبر ماركت مني واروي

مني: انا عايزه من ده وده ودي وده وده ودي ودي بس

اروي: اي يا بت سدت النفس ال انتي فيه دي

مني: ششش اسكتي انا هجيب ببس اجبلك

اروي: اي حاجه انا هجيب اندومي وشكولته وي شبيسي وا وندوذ

مني: اها وبتقولي لي انا ال بجيب كتير وانتي مشاء الله خرباه


ترن ترن ترن ترن ترن

اروي بطلع الفون من الشنطه: استني اما اشوف مين بيتصل

مني: مين

اروي بتسغراب: ده جدو استر يا رب


اروي: ايوه يا جدو

محمود: انتي فين يا اروي

اروي: انا في السوبر ماركت ال في اخر الشارع في حاجه ولا اي يا جدو

محمود: مين معاك

اروي: مني يا جدو

محمود: طب اخلصي وتعالي بسرعه

اروي: ح..حاضر حاضر

قفلت الفون وحطته في الشنطه

مني: اي في اي

اروي: جدو يا وجه البورص انتي

مني: نفسي ادعك وشك في الارض بس نوصل البيت بس

......................................................................

في قصر عائله المهدي............

فوزيه: تفتكرو اي سر الاجتماع ده

وفاء: يكونش هيسافر ولا حاجه

فاطمه: ابويا ميعملش اجتماع لا وفيه حاجه مهم جداا

نرمين بنت فاطمه: جدو ده غموض جداا بس خير انشاء الله

صباح: يا رب خير انا قلقانه

فاطمه: لا قلق ولا حاجه

لين: اممممم طب يا جماعه هقوم اغير هدومي واجي اشوف اي سر الاجتماع هذاا

نرمين: خودني معاك

لين: ورايه

أسماء: خدوني معاكم. ....عن اذنكو

......................................................................

سيف: يلا الساعه 4:30يدوب نوصل علي المعاد

زياد: يعني مش هعرف اعمل المقلب النهارده يا جدع

سيف : مش لزم النهارده خليه بكرا

زياد: تفتكرو اي اجتماع جدو ده

احمد: والله منا عارف ربنا يستر

سيف: يلا عشان التأخير

زياد: ياسين فين مش باين

احمد: زمانو روح

ذياد: ماشي يلا

......................................................................

في عربيه ياسين.......

ميرا بنرفزه: كفايه تهزيق بقاا

(نتخيل المشهد نجلاء وميرا ركبين علي الكنبه ال ورا وطارق وياسين قدام وميرا بتشد في ياسين وبتتخانق معاه) )

ياسين: والله العظيم انزل اكسحك انتي غبيه سيبي ايدي هنعمل حدثه

ميرا: خوفت انا كده صح ....الحقني يا نجلاء بي شويه مايه بسكر احسن خوفت

نجلاء: خلاص بقا يا ميرا

ميرا: اخرصي ما كلو بي سببك انتي يا بومه

طارق: وانتي ماشيه معاه ليه انتي كمان

نجلاء: ومتمشيش معايه ليه يا جدع انت الله

ياسين: انا غلطان ان جتلك ...ال يسمع صوتك في التلفون يقول ملك الموت بيشد في روحك

ميرا بتلئع النظاره: بعد الشر علياا انشالله ال بيكرهوني

طارق: يبقا العالم هيخلص

نجلاء: بعد الشر عن صحبتي

طارق: انا مكنتش اعرف ان البنات زنانه قوي كده ياساتر


ميرا: طب نقطنا بسكاتك يا شول بطاطا احسن انا مخنوقه


بعد ما ياسين وصل طارق ووصل نجلاء

وصلو القصر ودخلو خالد قبلهم اي دا كونتو فين

ياسين: هحكيلك بعدين

خالد: يلا معاد اجتماع

ميرا: اجتماع اي

خالد: هي متعرفش

ياسين: لاء وبص لي ميرا وقال ده جدك جامع الكل وربنا يستر

ميرا: اها طيب ودخلت جوه القصر

خالد: انت عاوف جدك عايز اي

ياسين بغموض: انا هعرف منين ...مرفوع عني الحجاب ....وسع كده لما ادخل


وبعد وقت والكل منتظر الجد يقول في اي والقرار ال عايز يقوله قال ولكن صدم الجميع

وتسكت جميع الالسنه 🍙

عرض أقل

📷

٤٤


هل اعجبك الموضوع :

تعليقات





مجلة اضواء على الانستجرام تابعونا