الفصل الحادي عشر ❤ًًـ
مصطفي :حبيب قلبي
ميرا :ب.بص انا هقول اي كل ال عندي
مصطفي :هتقولي اي اني صورتك وانتي عريانه ولا هتقولي اي قوليلي قولي متتكسفيش
ميرا :حيوان وقزر وزباله
وقفلت الفون ودخلت اخدت شور
واعدت افتكرت فلاش باك
ميرا فقده الوعي وشاله مصطفي ونيمه وبعديه مي راحت قلعته هدومه وصورته
وطلعت
مصطفي :خلصتي
مي:ايوه امسك باقي فلوسك واهي
مصطفي:انتي بتجيبي الفلوس دي منين
مي:ملكش دعوه فاهم المهم هتعمل زي ما قولت امسك الصور اهي
ومشيت مي !!!
وبعد وقت فاقت ميرا لقت نفسه نايمه علي الارض ومن غير هدوم قامت مفزوعه ولبست بسرع وخرجت وجريت علي مصطفي
ميرا :انت. عملت اي يا حيوان انت الله يحرئك انا هقتلك
مصطفي :اثبتي بقا. بصي يا بت انتي انا مصورك يتسمعي الكلام يا الصور دي هتوصل العيله الكريمه فهمتي
ميرا بعياط وخوف وتوتر :..ط..طب انت كذاب وانا هفضحك
مصطفي:لاء يا حلو انتي ال هتتفضحي وصورك هتوصل جدك وبعده ياسين فعقلي كده عشان نتفق
ميرا اعدت علي الارض بدموع وبتكلم نفسه :غبيه وهفضل طول عمري غبيه وهديع نفسي. ها هه منا ضيعت نفسي خالاص،
مصطفي :اي فوقي معايه كده وصحصحي
ميرا:اي
مصطفي :اتنين مليون والصور تتمسح قدامك يومين !
ميرا :طب يومين قليل ده مبلغ كبير ومش هعرف هطلبو ازاي ده
مصطفي :والله مش شغلي !؟
ميرا:طب طب هتصرف .....ابعد عن وشي ربنا يخدك
نزلت ميرا تايه في الشارع
لقت تلفونه بيرن ردت
نجلاء :مبترديش ليه
ميرا بهدوء من صدمه وانها مكنتش تتخيل انها توصل لي كده
ميرا :انا ضعت يا نجلاء
نجلاء:مش فاهمه ومال صوتك هادي كده
ميرا وقالت لي نجلاء كل حاجه
شهقت نجلاء بخضه :يلهوي يلهوي هتعملي اي يلهوي
ميرا :عقلي واقف عن التفكير وقلبي هيقف من الخوف ومش عارفه اعمل اي كل ال عيزاه اغيب عن العالم ده
نجلاء :اهدي كده يا ميرا طب متقولي لي ياسين
ميرا بخضه:انتي اتجننتي اقول اي اسكتي اقفلي دلوقتي انا تايه وتعبانه اقفلي
قفلت نجلاء مع ميرا لقت رقم بدون اسم بيتصل
وكان ياسين واطرت انها تقول في المول
عوده لي فلاش بااااك
ميرا :اعمل اي اعمل اي
سمعت حد بينادي عليه قامت فتحت الباب لقت سيف
ميرا :ايوه يا سيف
سيف :بنلعب بلاستيشن وقولت اجيبك تشجعني عشان مني بتشجع ذياد ولين احمد فقولت اجيبك
ميرا:معلش يا احمد تعبانه !
سيف:علي فكره انا سيف مش احمد
ميرا:اها معلش يا سيف اصل تعبانه
سيف:مالك انا اول مره اشوفك بهدوء ده
ميرا بتحاول تبتسم :مفيش يا عم دول شويه صداع
سيف:تمام يعني
ميرا:تمام متقلقش
دخلت ميرا الاوضه لقت فونه رن تاني
ردت :ايوه
مصطفي :بقولك اي انا مش هستنا يومين بكرا بليل الفلوس تبقى عندي
ميرا:ازاي ازاي يعني معايه مصباح علاء الدين انا انت عارف انت طالب كام
مصطفي :خلاص الصور توصل لي جدك الصبح
ميرا :تقدر تقولي انت لو وصلت الصور لي جدي هتستفاد اي هتاخد فلوس لاء
مصطفي:يا بنتي انتي متوصي عليك اصل وبعدين مختش منك هاخد من جدك عشان هيبقا معايه نسخه تانيه سهل يعني مش محتاجه ذكاء
ميرا:طيب طيب الله يخربيتك
مصطفي :سلام هديك رنه الصبح
..............................................................
رنا :فينك مبنتيش النهارده ورنيت عليك مش رديتي
مي بابتسمه:هههههه قدرت احقق اول خطوه اخيرا
رنا :واي هي يا فليسوفه
مي:ميرا
رنا :ماله ست ميرا دي
مي وقالت كل شئ لي رنا
رنا بصدمه :مي انا متفقناش نفضح اي واحده احنا بنات وكما تدين تدان ولو بعد حين انا اها صحيح كونت اصعدك وانا مبحبش ميرا لكن شرف بنت وفضيحه بنت لا متوصلش بينا لكده يا بنت عمتي مينفعش الصور دي تتمسح بلاش فضايح
مي بغل :انتي ال بتقولي كده انتي عبيطه وانا هفضحه في اي ياسين بس ال يشوف !!
رنا :اوعي يا مي اوعي لاء لحد كده وهقف قدامك انا كان ممكن اوقعه اسببله مشكله لكن ال تعمليه ده لاء والله عليا وعلي اعدائي ابويا طول عمره بيقول ال الفضايح لزم نستر ديما تجي انتي وعازه تفضحي بنت وتصوره بدون لبس انا ازاي مكنتش شيفاك بي البشاعه دي ازاي
مي بشر:ابعدي عن طريقي يا رنا عشان مأذكيش
رنا :مش هبعد ولو عملتي ال في دماغك هقول لي بابا وهروح اقول لي ياسين وميرا وشوفي بقا ياسين المهدي ال كل بيخاف منه حتي يمكن جدو كمان بيخاف منو شوفي هيعمل فيك اي
مي بصوت مثل الافعي:ابعدي من طريقي سامعه عشان مسمكيش يا رنا
رنا مشيت وكلمت نجلاء
نجلاء :ايوه يا رنا خير اول مره تتصلي عليا
رنا :ميرا فين!؟
نجلاء:في بيته ليه في حاجه
رنا :هو انا ينفع اروح ليه
نجلاء :تروحي دلوقتي انتي عارفه الساعه كام لاء يا ستي الوقت أتاخر
رنا :طب معاكي رقمه
نجلاء :معايه بس في اي مالك عايزه ميرا ليه
رنا بعصبيه:يوووه يا نجلاء بقا متخلصي عايزه اسئله علي البلطو بتاعي
نجلاء :دلوقتي عشان بلطول ممكن تروحيله البيت لاء مش لدرجاتي
رنا :يا ستي اخلصي هاتيه رقمه
نجلاء:عبعتهولك واتس عشان مش حفظاه
رنا :ماشي بس بسرعه بالله عليك
نجلاء بستغراب:هو في حاجه
رنا :لاء اخلصي بقا بقولك عشان البلطو
...............................................................
في غرفه البلاستيشن
احمد :اي مجبتش ميرا ترفع من معنوياتك
ذياد:حييييح تلقيه اتحرج يقوله انو متقطع هههههه
لين:خلاص يا سيفو هشجعك انا
ذياد:انتي مش بتشجعي احمد
لين:وانت مالك
ذياد:لمي لسانك يت بت انتي
لين :اي بت دي متحترم نفسك ابقا بغل بصحيح
ذياد بعصبيه:والله هقوم اكسر دماغك
مني :باااااس خلاص هنبدء زي الصبح
لين:انتي يعني مش شايفه هو بيدخل في كل حاجه
ذياد:مزاجي كده وبراحتي
لين قامت وقفت وبصوت عالي:لاء مش براحتك يا استاذ ذياد
احمد :متبطلو بقا اي شغل العيال ده
سيف:متخاليك عقال يا ذياد مش كده
مني :هي الساعه كام ؟؟
لين:١١:٠٠
مني:طب اما اروح اشوف البت ميرا
لين :خدني معاك اصل المكان هنا فيه خانقه
ذياد :في داهيه
.............................................................
اسماء:ياسين يا ااااااااااااااااا
ياسين قام من النوم :اي في اي بتزعقي ليه
اسماء :انت نايم بقالك كتير انت تعبان
ياسين :اسمه تعبان يا غبيه
اسماء:لاء بجد مالك
ياسين بتفكير :مضايق شويه امال فين ميرا مفيش دوشه ولاحاجه في البيت الهدوء سيد المكان
اسماء :ميرا نايمه ومش عارفه ماله هي كمان
ياسين :طب جعان جهزيلي عشا لما انزل
اسماء:حاضر مستنياك
...............................................................
في غرفه ميرا لقت تلفونه رن تاني لقت رقم مش متسيف عندها قالت :لاء والله منا رده
رن تاني
ميرا :ماشي يا زفت يا مصطفي والله منا رده بس تعبت اعصابي
رن تاني :مش هرد مش هرد بس كده اكني نمت وخلاص لما اشوف حل لي الورطه دي
...............................................................
عند رنا رايحه جايه في الاوضه .....
رنا :ردي بقا ابوس ايدك يا شيخه ردي
ردي يا ميرا الله يحرئك يا مي
.......
.............................................
مي بتكلم مصطفي فون
مصطفي :انتي مجنونه اقتل لاء طبعا
مي:انت عبيط بقولك عرفت كل حاجه وهتقول لي ياسين وهنقول علي نفسنا الله يرحمنا
مصطفي:متوصلش لي الاقتل يا مي
مي بشر:لاء توصل لو منفذتش هنفذ انا
مصطفي :خلاص التنفيذ امتا
مي :النهارده مفيش وقت هديك العنوان
...... ......................................................
في غرفه ميرا
ميرا:يوووه اي بقا الرقم الغبي ده اكيد مصطفي انا اسلم حل هقفل التليفون
عرض أقل
📷
٧٧