القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

رواية .. زواج بالامر 💫 +18 .. الفصل الخامس عشر

رواية زواج بالامر ..  الفصل الخامس عشر

قامت ميرا بعصبيه :بقولك اي يا مصطفي انا اقسم بالله مفيه روح اتكلم اخلص وقولي وملكش دعوه

مصطفي :مش قايل مش قايل ولا بقي هوينا

اسماء :علفكره انت نوتي

مصطفي برفع حاجب :نعم ياختي انا اي

ميرا :نوتي وستين نوتي يلا يا اسماء


اسماء :ميرا

ميرا:يا نعم

اسماء :متجي نراقب الواد مصطفي ده

ميرا :ازاي

اسماء :يعني هنعد تحت بيتو ونراقبو ونشوف يمكن نقفشو ولا حاجه

ميرا :معنديش مانع

اسماء :خلاص تعالي نعد هناك كده ونشوف

ميرا :يلا

................................................................

خرجت مي بابتسمه انتصار وبتكلم نفسه وبتقول:

واخيرا هوصل لي ال انا عيزاه وياسين هيبقي ليا ومش هسمح ابداا بانو يتجوز ميرا حتي لو وصلت لي القتل انا لزم اطلع من الفقر وابقي مرات ياسين المهدي والجد ده لزم اكسبو في صفي وهوصل يعني هوصل

فاقت من شروده

وقالت :يوه الواد مصطفي مختفي بقاله يومين

هكلمو عشان عايزه اشوفهة

ترن ترن ترن

مصطفي :بقولك اي انا تجبلي مليون يا حلوه

مي:دا علي اساس انك ماختش التنين مليون من البت ميرا

مصطفي :ماختش زفت غير ضرب

مي:مش فاهمه تقصد اي

مصطفي:ميرا قالت لي ياسين وجالي وانا في القهوه اخدني بعربيتو وكسرني ضرب وهو بنفسو مسح الصور

مي بدهشه :يخربيتك يا ميرا وانت قولت اي اوع تكون جبت سرتي

مصطفي:هتلي التنين مليون وهنفضل حبايب انا لحد دلوقتي مجبتش سرتك بس عرفتو ان فيه شخص مخفي معاه نسخه وعزت جللت الله لو ما جبتي ليكون عليك وعلياا

مي:بقولك اي هجبلك انا المبلغ ده منين

مصطفي:انا مليش دعوه متنسيش اني قتلت بسببك الله يحرئك

مي:اقفل دلوقتي هكلمك بعدين


قفلت مي ولقت ياسين بيتصل اتوترت شويه بس ردت

مي:حبيبي وحشتني

(وحشك عقربه يا شيخه 🤣🤣🤣)

ياسين :وانتي بردو اخبار ولدتك اي

مي:بقت احسن

ياسين:طب هتجي بكرا

مي:لاء بكرا مش هينفع

ياسين :ليه خير !؟

مي :ا..اي اصل هروح لي خالي وكده بص بكرا مش هينفع بعدو اكيد جايه

ياسين بغموض:اكيد مستنيك

...ً..................................................................



عند اسماء وميرا اعدين تحت بيت مصطفي

راحو جابو اكل وشكوللتات واعدين يا كلو

اسماء:تعرفي يا ميرا

ميرا :اممممم

اسماء :نفسي اجيب شبشب حمام والصوعك بيه يا ديل المعزه

ميرا:ليه يا اختي

اسماء :انتي مش حسن بقدر المصيبه ال انتي فيه

ميرا :منا حسه هعمل اي

اسماء لسه هتكلم رن تلفونه

اسماء :دا ياسين

ميرا :ردي

اسماء :ايوه يا ياسين

ياسين :ميرا معاك

اسماء :اها معايه

ياسين :ليلتك سودا النهارده

اسماء :ليه يعني

ياسين بصوت عالي :بقولك انطقي فين انتي وال معاك دي

اسماء بنرفزه :يوووه انت بتزعق ليه

ميرا اعده جمبه بتاكل :قولي لخوك يبطل دوشه

ياسين :منا هبطل يا ام دماغ نشفه بس اشوفك

اسماء انتو فين

اسماء :استني اقول لي ميرا

ميرا :متقوليش يا بت

ياسين :ماشي انا هعرف انتو فين

اسماء :خلاص احنا في ......

ياسين بصدمه:نهاركو اسود اسماء ادي التلفون لي ميرا

ميرا بتاكل والاكل في بوقه :عايز اي يا ياسين الله دينا سدد نفسي

اسماء:يخربيتك هتبلعني

ياسين :اي موديك هناك يا ميرا

ميرا:كونت بحاول ارجع ححقي

ياسين بعصبيه وحس بخوف علي ميرا :لييييه معاك سمااااح مش مالي عينك انا هو انا مش قولت ليك متتدخليش غبيه

ميرا :من مكنتش عايزه احس اني عبئ عليك

ياسين حاول يهدي نفسو :انا جاي


.............................................................

مجهول :كل ال قالتو كدب يا باشا

مجهول ٢: متأكد

مجهول :وكمان في حاجه

مجهول ٢:ما تنطق تقول في اي

مجهول :.............

مجهول٢بصدمه:ايييي ازاي

مجهول:دا عرفتو والباشا الصغير ادخل

مجهول ٢بشرود :امممممم عشان كده جه وقالي .......

مجهول:ايوه منا استغربت خالص

مجهول٢:خلاص خاليك زي ما انت لو عرفت حاجه قولي

.....ً......................................................

طارق :واد يا سامح

سامح :غايز اي

طارق:انا جبت رقم البت صحبت ميرا

سامح:وهتكلمه

طارق:لاء طبعا تربتي متسمحش

سامح:نعم

طارق:مهو يا غبي اكيد هكلمه يعني

سامح :مش تقول كده يلا كلمه قدامي

ترن ترن ترن


ام نجلاء :ايوه مين

طارق:انا عم صلاخ البقال

ام نجلاء :يوه بقال مين وبتكلم نجلاء ليه يا راجل يا قليل الادب دي اد بنتك وقفلت


سامح :شكلك وحش صح

طارق:احم حماتي وهي حره يا ابني

سامح :بسرعه دي هههههه وسع وسع جتك غيبه

...........................................................


وصل ياسين عند اسماء وميرا

وركبو العربيه

ياسين :انتي مبتفكريش يا ميرا

ميرا :منا معايه اسماء

اسماء :اها متقلقش معاه راجل

ياسين بهدوء :احكالي عملتي اي يا فليسوفه

ميرا'.............وباص قولنا نراقب بس

ياسين :امممممم والشكولاتات دي داليل المراقبه صح

ميرا:اها وبعدين انا زعلانه منك

ياسين :اتفلقي

اسماء:اخويا ومسيطر اجدعان

ميرا:ياسين

ياسين :يا نعم

ميرا :

عرض أقل


٢٢

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات