القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

رواية كوني لي حياتي (كاملة 19 حلقة) #گونيـﮯ_ليـﮯ_حياتي .. لايجوز الا أن تقول رائعة جدا

 الحلقه 1

................ #گونيـﮯ_ليـﮯ_حياتي.................


ان جعبتكم هكمل معجبتكمش مش هنزلها تاني


اسلام.....تعرفي اني عمري ما حبيت حد قدك

ياسمين..ولا انا حبيت حد قدك

نظر ليها وامسك يديها وقال

اسلام..ممكن يجي يوم وتسبيني

ياسمين..انا نفسي مش بخده براحه غير وانت موجود

يبقي مستحيل اعيش من غيرك

انت لو بعدت عني يبقي،اتحكم عليا بلموت

اسلام..ضمها بقوه

بعد الشر عليكي متقوليش كده

اوعديني تفضلى معايا

ياسمين..اوعدني انت انك ما تسبنيش

اسلام..يوم ما هسيبك هكون مايت

................................................................

فاقت ياسمين من ذكرياتها

على صوت شخص يتحدث اليها

اتحركي بقي يا انسه

عايزين نمشي الاشره فتحت

وانتي ولا هنا تحركت ياسمين بسيارته

وتوقفت امام المقابر

نزلت من العربيه ومشيت

لحد ما وصلت لقبر والدها

ركعت ياسمين امام القبر

وبدئت في البكاء الشديد

ياسمين..كلهم سبوني لوحدي يا بابا

مفضلش حد جمبي

غير الوجع اللي ماسك فيا

ومش هاين عليه يسبني ارتاح

اول حد سبني كان انت

تاني واحد سابني كانت امي

اتجوزت وسبتني بعد ما انت موت

واخر واحد الشخص الوحيد اللى حبتوه

ابن عمي

وسبني بطريقه وحشه اوي يا بابا


................................فلاش باك.......................

اسلام..ياسمين انا مش هكمل معاكي

ياسمين..ازاي مش هتكمل

اسلام..احنا ما ننفعش لبعض

ياسمين..انت بتقول ايه

اسلام..اللى سمعتيه

معدش فيه حاجه تربطنا

عمي مات خلاص

ومرات عمي اتجوزت حد تاني

وانتي متنفعنيش

ياسمين..و الحب اللي بيني وبينك

وا وعدك ليا رحو فين

اسلام...الحب ده كان كدبه مجرد طيش شباب

خلاص احنا مش لبعض افهمي

انا عمري ما حبيتك

.......................بااك.................................

ياسمين..بعيون مليئه بدموع

ليه عمل معايا كده انا كل غلطي اني حبيته

بس تعرف يا بابا هو شخص ما يستحقش الحب

ورغم كده لسه بحبه💔

قطع حديث ياسمين

رنين الهاتف

ياسمين..الو

ليلي وهي جدت ياسمين

انتي فين يابتي من الصبح

ياسمين..انا عند بابا يا تته

ليلى...كفايه بقي وارجعي

عشان شغلتيني عليكي

ياسمين... حاضر

..................................................


اعرفكم على ياسمين

ياسمين 22سنه في 2كليه

ارتبط بي ابن عمها 3سنين

وبعد ما ابوها مات سبها

وجواز امها اللى كسرها

عملها.مشاكل كتيره

وبعد ما امها سابت البيت

جدتها راحت عاشت معاها

.................................................

في مكان اخر

اعرفكم على اياد 26سنه

شاب طويل.ببشره بيضاء

وعيون خضرء هادئه

يعمل دكتور نفسي

اياد..الو

ام اياد...الحقني يابني

اياد..فيه ايه يا ماما

الام..اختك اتخطفت


يتابع


الحلقه 2
........... #گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـﮯآتيـﮯ...........

وصل اياد اللى المنزل
اياد.. ماما ايه اللي انتي قولتيه ده
الام.. انا دخلت البيت ملقتهاش
واتصل عليا واحد قلي بنتك معايا
رجعلى بنتي يا اياد
اياد.. متخفيش يا ماما هترجع
هاتي تلفونك
الام. اتفضل
اياد.. هو ده الرقم
الام.. ايوه
اتصل اياد على الرقم
اياد.. الخط مفتوح بس محدش رد
الام.. حاول تانى
بعد فتره
اياد.. الو
اميره.. انا اميره يا اياد
اياد.. انتي فين انطقي
اميره.. اخذت نفس عميق
انا هربت ومش رجعه
غير ان وفقت اني اتجوز انا وكريم
اياد.. يعني انتي هربتي علشان الموضوع ده
اميره.. ايوه ومش هرجع غير لما توافق
اياد.. طب ارجعي ونتكلم مع بعض بعقل
اميره.. هرجع بس توعدني انك ما تجوزنيش
صحبك غصب عني
اياد.. اوعدك بس، ارجعي
اميره.. حاضر
الام.. قولى يابني هترجع
اياد.. انشاء الله ياحببتي ماتقلقيش
انا لازم امشي دلواتي
الام.. هتروح فين
اياد.. شغل يا ماما
.............................................................
في بيت ياسمين
ليلى.. ينفع اللى انتي بتعمليه ده
ياسمين.. ارجوكي ياتيته سبيني
ليلى.. لحد امتي هتفضلي كده
بقالك سنه على الحال ده
حرام عليكي نفسك
كل واحد فيهم عايش، مرتاح
وانتي تعبانه و موقفه حيااتك علشانهم
فوقي بقي من اللى انتى فيه
هتفضلي لا امتي كده
تركتها ياسمين ودخلت اللى غرفتها
ليلى.. ياسمين ياسمين استني
...............................................................
اغلقت ياسمين باب غرفتها
وضمت قدميها وبدئت بل بكاء
ياسمين..حياتي خلصت
جروحني اوي
معدش فيه امل ارجع زي ما كنت
انسي ازاي وكل حاجه بتفكرني بيهوم
حتى نفسي بتفكرني بيهوم
القال سندي وضهري هو اول واحد كسرني
.............................فلاش باك..................................
اسلام.. البي مدايق ليه
ياسمين.. مفيش حاجه
اسلام.. لا فيه قولى
ياسمين.. مدايقه علشان معنديش اخوت
اسلام.. وانتي عايزة اخوت ليه
ياسمين.. كان نفسي يكون عندي اخ
يخاف عليا ويهتم بيا
ان حد دايقني يقف جمبي يحميني
مايخليش حد يأذيني ولا يقربلي
يبقي، ليا سند في وقت الشده ضهري
اسلام.. مدايقيش، نفسك يا حببتي
انا موجود جمبك وعمري ما هسمح لحد يقربلك
انتي بنتي قبل حببتي
ياسمين.. انا بحبك اوى
اسلام.. وانا بعشقگگ
.............................باك......................................
كلهم زي بعض مفيش فرق
انا بكرهكم مش عايزة حد فيكم تانى
مش عايزة كل العيشه دي
ليلى.. افتحي ياسمين
ياسمين............
ليلى.. يابنتي ريحي البي وافتحي
ياسمين..........
ليلى.. لا انا مش هستني لما يحصلها حاجه
انا هنادي لحد يكسر الباب
....................................................
في مكان اخر
اياد..الو
كريم..ايوه
اياد..انا موافق على جوازك انت واميره
كريم..بسعاده..بجد والله
إياد..اه بجد
كريم..انا بجد مش عارف اقولك ايه
اياد..هستناك بليل
كريم.. انشاء الله
مع السلامه وبجد شكراً
اياد.. مع السلامه
واغلق الخط
هو الواد ده مجنون ولا حصله اي
لا لا هو اتصدم بس،
....... ....................................... . .......
في منزل ياسمين
ليلى جابت حد يكسر الباب
ليلى.. هيا الاوضه دي
ارجوك يابني بسرعه
وبداء الشاب بكسر الباب
وبعد عدت محولات فاشله
كسر الباب
وعندما كسر الباب
كانت المفجأه بلنسبه لا ليلى
ليلى..بصدمه
ياسمين

يتابع

بقلمي..ورده احمد

ياتر ليلى شافت اي
وايه اللي هيحصل عرض أقل

الحلقه.. 3/4
............#گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـﮯآتيـﮯ............

هو مفيش تفاعول ليه لو مش عجباكم ياريت حد يقولي بدال ما اتعب نفسي على الفاضي رئيكم مهم

عندما دخلت ليلى اللى غرفت ياسمين
وجدت ياسمين تنزف بشده
لقد مزقت شرئينها هذه المسكينه
لم تعد تتحمل كل هذا الالم الذي تعيشه
فا الكل غدرو بيها حتى الاقربون منها
ليلى..بدموع ياسمين ردي عليا
عملتي كده ليه ياسمين
ان حصلك حاجه مش هسامح نفسي
ليلى...لو سمحت سعدني اخدها المستشفى
وبعد ما نقلت ليلى ياسمين المستشفى
ليلى..بلهفه..طمني يا دكتور حصلها اي
الدكتور..الحمدلله جت ساليمه
لو كنتي اتأخرتي عن كده كان كل دمها اتصفه
وكانت لا قدر الله ماتت
ليلى..بعد الشر متقولش كده يادكتور
انا عايزة اشوفها
الدكتور..حالتها ما تسمحش
ليلى..هشوفها من بعيد مش هقربلها
الدكتور..ماشي
............................................................
في مكان اخر
اميره..الو
كريم..عندي ليكي خبر حلو
اميره...قول
كريم..لاء
اميره..بطل رخامه وقولى
كريم..اياد اخوكي
وافق اني اتجوزك
اميره................
كريم....اميره
اميره..امممممم
كريم..جتك اوه
سكتي يعني تكونيش زعلانه ياهانم
اميره..خايفه اوي
كريم..من ايه بس يا حببتي
اميره..خايفه اياد يكون بيعمل كده
علشان ارجع للبيت بس وبعد كده يغير رئيه تانى
كريم..لا مستحيل يعمل حاجه زي كده
انتي اللى خايفه بس
وبعدين انا جمبك ومش هيحصل غير كل خير
مفيش داعي للقلق والتوتر
اميره...انت شايف كده
كريم..طبعاً
اميره..خلاص انا هقوم ارجع البيت
كريم..اما توصلي كلميني
اميره..حاضر
واغلقت الخط
...........................................................
مضي النهار واتي المساء
افاقت ياسمين موجهده شاحبت الوجه
ضعيفه للغايه كا الورقه التي تحملها الرياح
ليلى..الحمدلله انك فوقتي
كده يا بنتي تعملى فيا وفي نفسك
ياسمين............
ليلى...ليه بتحرقي البي عليكي
ياسمين.................
ليلى....يابنتي ردي عليا سكوتك بيعذبني
كانت ياسمين تبكي في صمت ولا توجي
ليلى..انا هجيب الدكتور يشوف مالك
ذهبت ليلى واتت بي الطبيب وبعد ما فحص ياسمين
الدكتور..بتعاني من فقدان النطق
ليلى..يعني مش هتتكلم تاني يا دكتور
الدكتور...دي حاله نفسيه و الله اعلم
تتكلم تاني امتي
بس لو حبيتي انها تتحسن
اعرضيها على دكتور نفسي
ليلى..بس انا معرفش دكاتره نفسيي
الدكتور..انا عندي واحد صحبي شاطر جداً
وفيه كتيير كانو زي حفدتك واتحسنو
ليلى...طب هاتلى عنوانه
الدكتور..خليها الاول اسبوع على ما تتحسن
وانا هوديكي بنفسي
ليلى..طب ياسمين هتخرج امتي
الدكتور..دلواتي لو تحبي
ليلى..ياريت نمشي
الدكتور..اتفضلي..
.......................................................................
في منزل اياد
اياد..اهلا يا كريم نورت
كريم...شكراً يادكتور اياد
اياد..مفيش داعى للالقاب
نديالى بأاسمي
كريم..طيب
بصراحة انا مبسوط اوي انك وفقت على جوازي انا واميره
اياد..ممكن سؤال
كريم..اكيد اتفضل
اياد..انت عايز تتجوز اميره ليه
كريم..انا بحب اميره اوي
مش متخيل حياتي من غير ماتكون فيها
اميره كل حاجه بلنسبالي
هيا امي واختي وبنتي وصحبتي وحبيبتي
وكل حاجه ليا
اياد..بتحبها لدرجادي
كريم..واكتر انا معنديش غيرها
ارجوك ماتحرمنيش منها
اياد..انا موافق والخطوبه على اخر الاسبوع ايه رئيك
كريم..معنديش اي مانع بجد شكراً ليك
..............................................................

.............................الحلقه/4/...........................
مضي اسبوع وتم خطبت اميره وكريم
واتي اليوم التي ستذهب ليلى بي ياسمين اللى الطبيب

وصل الدكتور اللي ليلى
الدكتور.. الو
ليلى.. ايوا
الدكتور.. حضرتك انا تحت البيت جيت اخدك انتى والانسه ياسمين لدكتور النفسي
ليلى .. احنا نزلين
الدكتور... طيب
................... ................................
وصلت ليلى اللى العياده هيا وياسمين بصحبت الطبيب

مصطفى... صباح الخير يانرمين
نرمين.. وهيا من تستقبل المرضا في العياده
صباح النور يا دكتور مصطفي
مصطفي.. اياد وصل
نرمين.. ايوه دكتور اياد وصل من شويه
مصطفى.. طيب
مدام ليلى تقدري ترتاحي
لحد ما اتكلم مع اياد عن ياسمين
ليلى..اكيد اتفضل
دخل مصطفى اللى اياد
..............................................................
اياد...لا لا اكيد فيه حاجه هتحصل
دكتور مصطفى بنفسه عندي
مصطفى..بطل غلبه ياض
اخبارك ايه وحشني والله
إياد..الحمدلله
طب وحشك اسأل عليا
بدال ما انت لا بتسأل ولا بتتنيل
مصطفى..لسه زي مانت لسانك عايز القطع
ما علينا انا جبتلك مريضه تعالجه
اياد..مالها
مصطفى..شوف هيا فقده النطق
بس انا معرفش حاجه عنها دي شغلتك انت بقي
اياد...طب دخلهالى
مصطفى..ماشي هدخلها وامشي علشان مشغول
اياد..ماشي
..........................................................
مصطفى..مدام ليلى تقدري تتفضلى
انا شرحت لدكتور كل حاجه
ليلى..شكراً
دخلت ليلى اللى اياد
صباح الخير
اياد..صباح الخير
اتفضلي اقعدي
ليلى..انا حبيت اتكلم معاك قبل ما ياسمين تدخل
ياسمين شافت صدمات كتير
بقالها سنه بتعاني
اياد..ممكن تحكيلي شويه حجات عنها
ليلى..اكيد.............
بعد دخول ياسمين خرجت ليلى
....................................................
اياد...عامله في نفسك كدا ليه
ليه مغطيه وشك بشعرك كده
ياسمين...................
اياد..نسيت انك مومتنعه عن الكلام
انا اسمي اياد
اعتبريني صدق ليكي تحكيلي كل حاجه
مدايقكي وانا مش هحكي لحد
تقدري تأشري بأيدك وانا هاافهم
ولا اقولك.هديكي قلم وا ورقه
تكتبي فيهم وانا هرد ماشي
ياسمين..اشارت بل موافقه
اياد..مين اكتر شخص بتكرهيه
ياسمين..كتبت.. كل النااس
اياد...حتى مدام ليلى
ياسمين..بحبها معدش فضلى غيرها
اياد..طب ليه مش بتهتمي بنفسك علشانها
ياسمين...مش عايزه اعيش انا كرهت كل حاجه
اياد..فيه حاجه كتيير تتحب
ياسمين..بيتهيقلك مجرد وهم
اياد..مش هضغط عليكي في الكلام النهارده
بس وعد مني هخليكي تدوسي على كل حاجه وحشه
هرجعك احسن من الاول
ياسمين..مستحيل
اياد..خلاص هرهنك ارجعك انتي
ياسمين..وانا قبلت ارهنك انك مش هتنجح
اياد..استعدي للخساره
..........................................................................
بعد ما رجعت ياسمين اللبت بدات تفكر فكلام اياد
بجد هو يقدر يخليني زي ماكنت
انا ليه حست وانا جمبه بأمان
ليه البي ارتاح
لما قلي هخليكي تدوسي على كل حاجه
يعني معقوله ها يرجعني تاني انا
بلاش احلم كتير علشان عرفه اني روحت مع اللى راح 💔
.......................... ..........................
عند اياد
انا ليه اتشديت ليها اوي كده
ليه شغلت تفكيري وعجبني غموضها
من اول ما شوفتها وانا مش على بعضي
ليه مشتاق اوي اني اعرف مالها
................. ......................... .....................
وا في الصباح دق جرس الباب في منزل ياسمين
فتحت ياسمين الباب
ولاكن وجدت شخص غير متوقع على الباب
ليلى..جائت من الداخل مين اللي برا يا ياسمين
ليلى..بصدمه..انت

يتابع

بقلمي..ورده احمد

ياتر مين اللي علي الباب
وليلى شافت مين
علشان تتصدم بوجده عرض أقل

الحلقه.. 5
........... #گونيـﮯليـﮯحيـآتيـﮯ................

ان مالقتش تفاعل هعتبر دي الحلقه الاخيره بنسبالى

انا بكتب بلعفيا ولله فا ياريت دعموكم ليا

ليلى.. انت
اياد.. صباح الخير يامدام ليلى
ليلي.. صباح النور يابني
اياد.. عارف اني جيت من غير معاد
بس حبيت اخد ياسمين ونتمشي شويه
ليلى.. مفيش مشكله
. ياسمين جهزي نفسك يلا
بعد انتهاء ياسمين خرجت مع اياد
اياد..ايه رئيك في الجو هنا
ياسمين........
اياد..حاولى تتكلمي
ياسمين..اشارت بمعني لا اقدر
اياد..تعرفي انا اكتر مكان بيفكرني بااوجاعي البحر
وانا جبتك هنا عشان افضل جو ليكي
صفاء البحر وهدوئه
جبتك علشان تحسي انك تقدري تنسي كل حاجه
ياسمين...لنفسها
ازاي انسي كل حاجه وهما بنسبالي كانو كل حاجه
اياد..انا عارف ان جواكي كلام كتير اتكلمي
حاولى تتكلمي يلا
ياسمين..امسكت هاتفها وكتبت
انا بحاول ومش قدره ما تضغطش عليا
اياد..مش بضغط عليكي
انا عايزك تتغلبي على نفسك
ياسمين..كتبت..
انت قولت انك بتكره البحر ليه
احكيلي
اياد..تعرفي بقالى سنين شغال
بسمع مشاكل الناس وبحلهالهم
بس ولا مره حد سألني مالك
نظر اياد بأاتجاه ياسمين قال
تعرفي اني حسسها انتي
ياسمين..كتبت..هيا مين
اياد..نظر اللى البحر بوجع حببتي
ياسمين.. كتبت.. ممكن تحكيالى ايه اللي حصل
اياد.. اخذ نفس عميق وبداء بلكلام
كانت زملتي في الجامعه
..........................................................
حبينا بعض اوي واتخرجنا مع بعض
وبعد التخروج اتخطبنا
و.في كنا متخنقين مع بعض
وحبيت اصلحها بمفجأه
اخدت يخت وطلعنا في المايه بليل
وكان الجو حلو بس فجأه واحنا رجعين
الجو بقي مطر اوي
ومكنتش عارف اتحرك بل يخت
كانت وقفه نحيت المايه ومع الريح والحركه
وقعت في المايه نزلت زي المجنون اضور عليها
دورت كتير اوي ملقتهاش
عملت كل حاجه اقدر عليها ومعرفتش اوصلها
واختفة لحد دلواتي ما ظهرتش
انا السبب في كل حاجه حصلت
انا السبب
.........................................................
نظرت ياسمين اللى اياد بحزن
ورئت في عيونه دموع
وندمات على سؤلها المؤلم بنسبه لا اياد
امسكت ياسمين يد اياد بدون كلام
نظر اياد اللى يدها
ونظر اليها وجدها تنظر اللى البحر
امسك يدها بقوه وعما الصمت بينهم
...........................................................
في منزل ياسمين

ليلى.. ياسمين حالتها صعبه اوى يا قمر
قمر
وهيا صديقة ليلى المقربه من الطفوله حتى المشيب
قمر.. لسه ما اتكلمتش
ليلى.. لا ولا حتي بتحاول
ومغطيا وشها بشعرها وكسرت كل مريات البيت
وبقت كرها كل حاجه انا خايفه عليها اوي
قمر.. طب الدكتور اللي اخدتيها ليه قلك ايه
ليلى.. قلي ان الحاله اطورت عن كده ممكن تئذي نفسها
قمر.. انشاء الله هتكون بخير
امال هيا فين
ليلى.. الدكتور جه اخدها
قمر.. هو التعبان بيروح لدكتور ولا الدكتور اللي بيرحله
ليلى.. قصدك ايه
قمر.. مقصدش حاجه انا بس استغربت
ليلى.. من ايه
قمر.. خلاص بقي ياليلى متبقيش زنانه انا ماشيه
ليلى.. لسه بدري
قمر.. هبقي اجيلك بعدين
مع السلامه
ليلى.. الله يسلمك
---------------------------------------------------------
عند اياد وياسمين مضي اليوم واتي المساء
اياد..يلا علشان ارجعك البيت
ياسمين..اشارت بمعني نعم
اياد..اوصل ياسمين اللى المنزل
وعاد اللى منزله ولما يتوقف عن التفكير في
تلك الاوقات التي قضها مع ياسمين
امسك اياد هاتفه واتصل ب ياسمين
ياسمين..لنفسها
والله يا اياد انت اللى عايز تتعالج مش انا
انهت ياسمين الاتصال وبعتت رساله لا اياد
ياسمين..انت عارف اني مش بتكلم
اياد..عارف بس كنت عايز اطمن عليكي
ياسمين..انا بخير فيه حاجه تانيه
اياد..اممممممم لاء مفيش
ياسمين..بس انا حسا انك عايز تقول حاجه
اياد..كنت عايز اقولك شكرا
ياسمين..على ايه
اياد..اول يوم النهارده من سنين
اكون مبسوط كدا
تعرفي انا اكتشفت اني انا اللي محتاجك
ياسمين..محتجني ف ايه
اياد..متعرفيش ارتحت قد ايه لما كلمتك
لما حكتلك اللى جويا عرفت اني محتاج
حد يسمعني من غير ما اخاف انو يحكي لحد
ياسمين..طب مش خايف لما يرجعلى صوتي احكي
اياد..مش هيرجع متخافيش
ياسمين..بخوف..ليه هو انا مش هتكلم تاني
اياد..لا انا بدعي عليكي
ان صوتك ما يرجعش تانى أبداً
علشان افضل احكيلك كل حاجه في قلبي براحتي 😂😂
ياسمين..😒😒
اياد..بهزار😒
ياسمين..انا اسفه
اياد..على ايه
ياسمين..على اني فكرتك بزكريات صعبه
اياد..تعرفي اول ما ايدك ما لمست ايدي
نسيت كل حاجه ومعدتش عارف افكر
غير في الاحساس الحساته وقتها معاكي
كان احساس غريب بس حلو اوي
حبيت الاحساس ده
علشان كده مسكت ايدك جامد
ومكنتش عايز اسيبك ♥
ياسمين..بخجل شديد..انا هنام
اياد..ليه خليكي لسه بدرى
ياسمين..تعبانه وعايزه انام
اياد..طيب تصبحي على خير
ياسمين..وانت بخير
......................................................
ياسمين..لنفسها
انا غبيه انا ايه خلاني امسك ايدو
بس هو معاه حق انا كمان حسيت نفس احساسه
ومكنتش عايزه اسيبو♥
بطلى جنان ياسمين ونامي
...................................................
اياد..لنفسه..ايه اللي خلاني اقولها كده
اكيد تكون زعلت وفكرت اني وحش
انا بردو غبي ليه قولتلها
بس انا معرفتش اسكت
بلعكس نفسي المسها تانى
واحس معاها نفس الاحساس ده ❤
.................................................
مضي اليل واتي الصباح
وذهبت ياسمين لا تتلتقي بي
اياد
وكانت مقبلاتهم في مطعم
وصلت ياسمين وجلست مع اياد
اياد..صباح الورد
ياسمين..............
اياد..مش هتتكلمي بردو تعبتيني
قاطع كلام اياد شخص يقف خلف ياسمين
قال ياسمين...
يتابع

بقلمي..ورده احمد

ياترا مين اللى نادا لي ياسمين
وعايزها ليه
وهيحصل ايه بين اياد وياسمين
هنعرف بكره عرض أقل

الحلقه.. 6
............. #گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـﮯآتيـﮯ...........

كانت ياسمين تجلس مع اياد
اتي شخص من خلف ياسمين

اسماء.. ياسمين
وكانت ياسمين تعرف ذالك الصوت جيداً
ياسمين نظرت اللى مصدر الصوت بصدمه
وجدت امها عندما رئت ياسمين
امها تجمدت في ارضها
تذكرت ياسمين مافعلته امها
وكادت ان تسقط ولا كان امسك اياد يدها
وجعلها بلقرب منه ونظر اللى تلك المرئه
اياد.. مين حضرتك
اسماء.. انا ام ياسمين
نظر اياد اللى ياسمين
هزت ياسمين رسها بمعني انها لا تعرفها
اسماء.. ليه بس كده يابنتي
انتي لسه زعلانه منى
سمحيني بقي يابنتي
انا مهما كان امك وبحبك
امسكت ياسمين يد اياد وجذبته كي يخرج معها
ولا كان امسك اياد يدها بقوه
وجعلها تقف بجانبه
نظر اياد لها بمعني انا معاكي
اياد.. انتي ازاي بتقولي انك امها
وهيا ماتعرفكيش
اسماء.. لا يابني انا امها
وبعدين انت اللي مين
اياد.. مش من حقك تسألى حاجه
انتي لو بجد بتعتبريها بنتك مكونتيش
هتسبيها وتتجوزي
ولو بتعتبريها بنتك ازاي قدرتي
تكوني قاسيه عليها اوي كده
ازاي بتعتبري نفسك ام
شفتي بقت عامله ازاي بسببك
وبسبب حبك لنفسك
انتي دمرتي اللي أخيراً افتكرتي انها بنتك
انتي لا تستحقي لاقب ام
اسماء.. ده كان غصب عني يابنتي
اياد.. بغضب.. غصب عنك ايه
دمرتي حياتها وجايه تقولي غصب عنك
................................................
ياسمين افلتت يدها من يد اياد
وبدأت تركض اتجاه الاطريق بهمجيه في سيرها
دون ان تنتبه للطريق
اياد.. ياسمين اقفي
ياسمين هتئذي نفسك
بقولك اقفي
وكادت سياره ان تضرب ياسمين
ولا كن امسكها اياد سريعاً
وجذبها اليه وسقطا كلاهما أرضاً
اياد.. بخوف حصلك حاجه
انتي كويسه
ياسمين.. بدون اي رد
اقتربت من اياد وضمتة بقوه وبدأت تبكي
كا طفله تبكي اشتياقاً لي طفولتها التي فقدتها
وتتمنى العوده
اياد..وضع يديه عليها وضع يد على ظهرها وضمه بقوه
والاخره على رئسها بحنان
اياد..انا جمبك ومش هسيبك
اهدي
ظلت تبكي ياسمين بدون اي جاوب
حتى هدات تماماً
ابتعدت عن اياد برفق
اياد..تحبي ترجعي البيت
ياسمين..هزت رئسها بمعني نعم
اوصل اياد ياسمين المنزل عاد اللى منزله
.........................................................
في منزل اياد
ام اياد..اياد
اياد..نعم
الام..مالك
اياد..مفيش حاجه
الام..بس شكلك مدايق اوي
اياد..لا ياحببتي ضغط شغل بس
الام..هتكدب عليا بردو
اياد..خلاص بقي يا ماما
الام..طب خطيب اختك جوا ادخل شوفه
اياد..بعدين
وتركها وذهب اللى غرفته
كريم..هو ماله يا ماما
الام..مش عارفه يابني
كريم..تسمحيلى اتكلم معاه
الام..اكيد اتفضل اطلعلو
...................................................
صعد كريم اللى الاعل ودق باب غرفة اياد.
اياد..ايوا
كريم..ممكن ادخل
اياد..اتفضل
كريم..عامل ايه
اياد..الحمدلله
انت عامل ايه
كريم..الحمدلله
مالك ضغط شغل
اياد..مليش
كريم..كنت زيك كده لما تكون بعيده عني
او زعلانه من حاجه
اياد..تقصد ايه
كريم..انا كمان شب وبفهم
كنت زيك كده فا متحولش تخبي
اياد..انا مش بخبي حاجه
كريم..كلمها وهترتاح
انا هسيبك بقي
وتركه وذهب
اياد..طب والله مجنون
بس فهمني 😂
................................................
اتصل اياد ب ياسمين
ولاكان رقمها مشغول
التي كانت تجلس بغرفتها
وتحترق من شدت البكاء والالم
نظرت ياسمين اللى هاتفها
رئت رقم بدون هوايه
فتحت ياسمين الخط
الطرف الاخر
ياسمين انا..

يتابع

بقلمي..ورده احمد

ياتر مين اللى كلم ياسمين
وعايزها ليه
وهل ياسمين هتتحمل المفجأه اللى منظرها ولا لاء عرض أقل

الحلقه.. 7
............. #گونيـﮯليـﮯحيـﮯآتيـﮯ...............

عايزه تفاعل شجعوني اني اكمل

تحدث تلك الشخص اللي ياسمين
حين سمعت ياسمين صوته تجمدات
فا هذا الصوت ليسا غريباً
اسلام.. ياسمين عارف انك مش بتتكلمي
كنت عايز اقولك حاجه مهمه
انا خطبتي هتكون اخر الاسبوع ده
وكنت حابب تحضري
مهما حصل انتي هتفضلي بنت عمي
انا مش مستني منك رد عارف انك تعبانه
يلا سلام
اه نسيت اقولك انا نسيت اقولك
انا خطبت نسمه صحبتك
واغلق الخط بدم بارد وسعاده عارمه
وترك تلك المسكينه تأكل النار قلبها
جلست في جانب السرير تبكي
وحيده مكسورة الخاطر لا احد معها سوا الله
ياسمين.. ااااه ياقلبي
طب ياربي مش كفايه سبني وكسرني
وظلمني مكفهوش كل ده
كمان راح خطب ومين
صحبتي واختي من وانا صغيره
كنت بحكلها كل حاجه
كنت بعتبرها اختي
في الاخر تروح تتخطبله
وهيا عرفه ان هوا كسرني وزلني
وبكل دم بارد جي يقولي معزومه على خطوبتهم
مكفهوش اللى عمله كمان بيكسرني زياده
اااااه يااارب يارب انا تعبت
ريحني وريح قلبي بقي
حملك تقل اوي يارب
انا مش معترضه بس خفف وهون عليا

مسحت ياسمين دموعه بعد بكأء داما طويل
خلاص انا ادتهم اكتر من حجمهم في،حياتي
خلاص معدتش هسمح للحزن تانى يدخل قلبي
هرجع زي الاول واحسن وهكسرهم
وعد مني لنفسي هزلهم واكسرهم زي ما كسروني

انا هوريكم هعمل ايه
معدتش هسمح لحد تاني يوجعني
من النهارده هوجعكم وبس

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
مضي اليل واتي فجر جديد
يحمل المجهول للجميع

ذهبت ياسمين اللى العياده
استقبلتها الفتاه في عيادة اياد
ثواني هقول لكتور انك وصلتي
~~~~~~''''''''~~~'~~~~'~'
عند اياد كان يتحدث في الهاتف
اللى صديقه مصطفى
اياد.. بصراحه معوتش قادر امسك نفسي اكتر من كده
انت عارفني
مصطفى.. يابني انت مجنون
هتقول للبت عايز اشوفك
اياد.. وايه يعني فيها ايه
مصطفى.. وافرض قلتلها
وفتحت دماغك انشاء الله 😂
اياد .. تصدق انا غلطان
علشان بكلم واحد جبله زيك
مصطفى.. وليه الغلط ده بس
اياد.. علشان مابتحسش

قاطع حديث اياد دخول فتات الاستقبال
لتخبر اياد بقدوم ياسمين
اياد.. خليها تتفضل
انصرفت الفتاه
اياد.. بقولك ايه اقفل
انا هقول واللي يحصل يحصل
مصطفى.. والله لا اجي عايز اشوفك وانت بتتمرمط
اياد.. والله بارد
واغلق بوجهه الخط
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في حديقه كبيره التقى كريم بي اميره
كريم..وحشتيني اووي
اميره..لا مهو واضح
كريم..وبعدين
اميره..ممكن افهم مابتردش على تلفوناتي ليه
كريم..كنت مشغول يا حببتي
اميره..مشغول في ايه
عندك ايه اهم مني
كريم..معنديش حاجه اهم منك
انتي كل حاجه في حياتي
اميره..لو كنت كده فعلاً مكنتش
فضلت بعيد عني اسبوعين كملين
كريم..والله كان عندي مشاكل في شغلى
اميره..خلي شغلك ينفعك بقي
وتركته ورحلت
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في عيادة اياد
دخلت ياسمين اللى اياد
وهيا تنوي ان تخبره بكل ما حدث معها
فهو الشخص الوحيد
التي شعرت بجانبه بل امان
ياسمين..لنفسها اقول لا اياد اني بتكلم ولا لاء
انا هقوله اكيد هيفرح لما يعرف هقوله

قبل ان تتحدث ياسمين
تكلم اياد
اياد.. ياسمين ممكن اطلب منك طلب
ياسمين هزت رئسها بنعم
اياد.. انا عايز اشوفك
ياسمين..............
اياد.. لو ده هيديقك بلاش
ياسمين.. هزت رئسها ب انها غير منزعجه من طلبه
اياد.. يعني هشوفك
ياسمين.. اشارة برئسها نعم
اعتدلت ياسمين من على الشزلونج
واصبحت امام اياد
الذي يجلس على كرسي امامها
اخفضت ياسمين رئسها لا اياد
كي يرا وجهها
رفع اياد يده وبدا في ازاحت شعر ياسمين من على وجهها
ازاح اياد شعر ياسمين ببطئ
بدا تظهر ملامح ياسمين
من خلف شعرها السميك
وكلماا وضح شكل ياسمين وضحت صدمة اياد
انتهي اياد من هذا
رئى ملامحها الطفوليه الجميل
وجهها شديد البياض
شفتيها من رقتهم كأنهم رسم على ورق
كانت ياسمين تغمض عيونها
فتحت ياسمين عيونها ببطئ
نظرت لا اياد الذي لم يعد يعرف
كيف توصف هذاه الفتاه
هل هذه فعلاً حقيقه ام خيالى
فجمالها تخطي كل الحدود
نظر اياد اللى عيون ياسمين
كانت بني هادئ كانت جزابه للغايه
وضع اياد يده على وجه ياسمين
اغمضت ياسمين عيونها
نظر اياد اللى ياسمين طويلاً
وبدون وعي من اياد
اقترب من ياسمين
لدرجه لا يفصل بينهم اي شيء
قبل اياد ياسمين من شفتيها بقوه

لاكن فجأة

يتابع

بقلمي..ورده احمد

ياتر ايه اللى حصل
وياسمين هتقول لا اياد
عن اللى حصل من اسلام عرض أقل

الحلقه.. 8
............... #گونيـﮯليـﮯحيـآتيـﮯ.............

علفكره ياجماعه انا مش بنشر
علطوال علشان مبلقيش تفاعل ياريت تدعموني برئيكم

اقترب اياد وقبل ياسمين من شفتيها

وفجأة فتح مصطفي الباب دون ان يستأذن
افاق اياد وياسمين على صوة الباب
احمر وجه ياسمين خجلان
من رئيتهم في تلك الوضع
اما بلنسبه لا اياد فأاحمر وجهه من شدة الغضب
مصطفي.. وصدم من مارئا وخجل من هذا
مصطفى.. بتعلثم.. انا اسف مش قصدي والله
انا اسف
ياسمين نظرة الا اياد وخرجت سريعاً
اياد..استني
ولاكن لم تعر،ياسمين اياد اي اهتمام وفرت سريعاً

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اياد.. بغضب.. انت جيت ليه
روح يا راجل اللهي تولع ماحد يطفيك
لا وكمان دخل من غير ما يخبط
مصطفى.. زعلان اوي علشان قطعتك
وانا اللي كنت فكراك دكتور محترم
اتريك مقضيها مع المرضى يا سافل
بس بصراحه المزه دي جمده حقك ياض 😂
اياد..انت تخرس خالص ومتجبش سرتها
مصطفى..ماشي ياعم خرسنا
اياد..انت جي ليه مش كنت مرمي،ايه جابك
مصطفى.. كنت جي اشوف ياسمين
وهيا بتضربك لما تطلب تشوفها
بس جيت لقيتك مع واحده تانيه
وعايش وسيبني الا مافيه وحده حوله عبرتني حتي
اياد.. ومين قالك اني كنت مع واحده تانيه
مصطفى..يعني قصدك ان دي ياسمين
اياد..اه ياسمين
مصطفى..لا انت اكيد بتهزار
مستحيل البنت دى تكون ياسمين
اياد..مستحيل ليه بقي
مصطفى..معقول وحده بجمال ده تخبي وشها
انت اكيد حصلك حاجه
اياد..اه حصلي
مصطفى..حصلك اي
حصلى ان من ساعة ما قعدت معاها
وانا مرتاح اوي كانت بتشدني فكل مقبله بشوفها
برتاح اوي لما احكلها اللى فقلبي
وهيا تسمعني
شغلتني اوي
كان نفسي اشوف وش البنت
اللي قدرت تعمل فيا كل ده
اول ما شفت عنيها معرفش حصلى ايه
لقيت نفسي بقربلها غصب عني
وهيا ما اعترضتش بلعكس اندمجت معايا
اول ما لمستهاا وشمية ريحة نفسها
حسيت كأني اول مره اتنفس
مصطفى...كل ده وما تحكليش
اياد..انا بحبها وخايف اقولها تبعد عني
ان خسرتها.معرفش ممكن يجرالي ايه
مصطفى..وان فضلت ساكت هتخسرها
اياد..ياسمين صدمتها في الحب كبيره
واي حد هيقربلها مش هتصدقو ولا تثق فيه
ياسمين خلاص ثقتها في النااس اتهزت
انا هفضل جمبها لحد ما تثق فيا
وبعدها اصرحها بمشعري
مصطفى. بس الاحسن ما تتأخرش
اياد.. انشاء الله
انا لازم امشي لا زم الحقها
واعتزرلها عن اللي حصل
احسن تقول اني بستغلها
مصطفى.. ربنا معاك
اياد.. ومعاك سلام
مصطفى.. سلام
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
على شاطئ البحر في مكان هادء لا يجلس فيه احد
كانت ياسمين هناك تضع يدها على وجهها
وغارقه في تفكيرها في اياد وما حدث بينهم
ياسمين.. لنفسها.انا ليه وفقت انه يشوفني
وليه لما قربلي مااعطراتوش
ليه كل ما اشوفه يحصلى كده
ليه بحس بل امان والراحه معاه
انا الظاهر اتجننت وكمان بكلم نفسي
والله كويس واتجننت كمان
ليه مش عارفه ابطل تفكير فلى حصل
~~~~~~~'~''''~~~~~~~~~~~~
عند مصطفى
مصطفى..ايو يا ماما
ام مصطفى..ايه يابني
مش قلتلى هتيجي على الغدى
انت فين لحد دلواتي
مصطفى..انا اسف ولله ياحببتي
كنت عند اياد وخارج اهو
5دقيق واكون عندك
الام..ماشي اما اشوف اخرتها
سلام
مصطفى..سلام
~~~~~~~~~~~~~~~~"""
ذهب مصطفى اللى المكان الذي فيه سيارته
ولما ينتبه لوجد احد وضرب بفتاه
واسقطها أرضاً
نغم..ااااه مش تخاسب يابني ادام
ايه اتعميت
مصطفى..نظر اليها
ولم يجيب فقد غرق في سحر عينيها الزرقاء
وشعرها الابني الساقط على وجهها
وبشرتها البضاء
افاقه من شروده على صوتها
نغم..لا يعني غبي وكمان اخرس
دا ايه الوقعه دي ياربي
مصطفى..انا مش اخرس
وياريت تلمي لسانك الطويل ده بدال ما اقطعهوالك
نغم..بغضب..انت ازاي تكلمني كده انت
قطعها مصطفى..اسكتي شويه وسبيني اسعدك
مد مصطفي يده لنغم كي تقف
امسكت نغم يده ولاكن لم تقدر على الوقوف
انخفض مصطفى لها وامسك بقدمها
نغم..انت بتعمل ايه ياقليل الادب
مصطفى..بغيظ..بطلى طوالة لسان
بشوف رجلك مالها
نغم..شكراً انا عرفه مالها سبني
وامشي
مصطفى..طب تعالى اوصلك المكان اللي ريحاه
نغم..شكراً
حاولت ان تقف ولاكن لما تستاطيع
انخفض مصطفى وحملها واتجه اللى سيارته
نغم بصوت عالى نزلني يا بني ادم
مصطفى..بصوت عالى.. اوعي اسمع صوتك
فاهمه
صمتت نغم تماماً
وضعها مصطفى بسياره
وانطلق

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند ياسمين

جاء شخص مجهوال من خلف ياسمين
واقترب منها بهدوء
وا وضع ياديه على عيونها
فزعت ياسمين وا وضعة
يدها على يد هذا الشخص
ياسمين بصدمه كبيره
انت

يتابع

بقلمي..ورده احمد

ياترا مين اللي مع ياسمين
وهل اياد هيعترف بحبه لياسمين ولا لاء
وهيحصل ايه بين مصطفى ونغم

رئيكم توقعتكم عرض أقل

الحلقه..9

.......... #گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـﮯآتيـﮯ..........

وضعت ياسمين يديها
فوق يد الشخص اللتي حجب عنها النظر
ياسمين.. بصدمه.. انت
اياد.. بزهوال. رفع يديه وا وقف امام ياسمين
انتي اتكلمتي
ياسمين.. سكانت للحظاط.. ايوه
اياد.. يعني انتي بتتكلمي انا مش بحلم
ياسمين.. ايوه
اياد.. بسعاده وعدم وعي لما يقول
ممكن اسمع اسمي بصوتك
ياسمين..اياد
اياد..تعرفي انا قلبي هيقف من الفرحه
ياسمين..بعد الشر عليك
اياد..بسعاده.. خايفه عليا اموت
ياسمين..بخجل وتوتر..انا. انا
اه انا خايفه عليك لو حصلك حاجه مين هيعلجني
اياد..قطب جبينه والتوت شفتيه بزعل طفولي
خايفه علي نفسك اوي 😒
ياسمين..بضحكه خافيفه تحتل ملامح وجهها البريئ
لازم اخاف يا دكتور
اياد..وكمان ضحكتي يارب القيامه ماتقومش النهارده
يارب انا مش مصدق نفسي شكراً يارب
ياسمين..بضحكه عاليه
على ما يحدث لا اياد فور روئيتها تتحدث
انت جرالك ايه
اياد..بشرود في عيونها.. مش عارف
قوليلى انتي عملتي فيا ايه
ياسمين..بخجل وتحول وجهها للاحمر
تحاول ان تهرب من نظرته
انا عملت ايه معملتش حاجه
اياد.. اناا اسف اوي
ياسمين..بتعجب بتعتزر على ايه
اياد..على اللى حصل في العياده
ياسمين..بخجل شديد..محصلش حاجه
انا لازم امشي
وكانت سا تذهب
امسك اياد مرفقها
اياد..خليكي معايا شويه
ياسمين..نظرت اللى يده وسحبتها ببطئ
هفضل شويه علشان
في موضوع عايزه اخد رئيك فيه ايه
اياد..بأانتباه..موضوع ايه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند مصطفى ونغم
وصل مصطفى بسيارته اللى المستشفى
وتوجه للباب الذي تجلس نغم بجواره
فتح الباب وحملها اللى المستشفى
نغم..لنفسها..هو عرف ازاي اني هاجي هنا
مصطفى..وصل بنغم للي طبيب العظام
مصطفى..معلش يا دكتور حاله طارئه
ممكن تشوفلي رجلها مالها
الدكتور..اكيد
بعد ما فحص الدكتور نغم
الدكتور..عندها التواء بسيط
هتحتاج راحه وتاخد الادويه اللى كتبتها
مصطفى..بأمتنان..شكرا.يادكتور
الدكتور. العفو دا وجبي
عاد مصطفي وحمل نغم اللى الخارج
حتي،وصل لسيارته وا وضعها
واتجه اللى المقعد وجلس ونظر اللى نغم
مصطفى...هاتي عنونك
نغم..مفيش داعي انا همشي
مصطفى..لا هوصلك
هاتي العنوان وما تتعبنيش
نغم..بنفاذ صبر.حاضر العنوان...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
على شاطئ البحر عند ياسمين و اياد

ياسمين...اسلام
اياد..تحولت ملامح وجهه
من السعاده للغضب الشديد
دايقك في،ايه قوليلى
ياسمين..ابتسمت بألم
اتصل عليا بليل عزمني
على خطوبته على صحبت طفولتي💔
اياد.. شعر كأن الصدمه تلقتها ياسمين قويه
على قلبها وحاول ان لا يجعلها تتأثر
خوفاً على حالتها من التدهور مره ثانيه
امسك يد ياسمين ونظر لها بحب
هنروح يا ياسمين هتوريه انك قويه
وانه مايقدرش يجي عليكي
ياسمين..بحزن..بس انا مقدرش اشوفه
مع حد تاني غيري لاء ومش اي حد دي صحبتي
اياد..وقد تحطم قلبه لانها ليس لهو مكان في. قلبها
ابتسم بحزن..لا هتروحي
ياسمين. اخاف دموعي تخني قدامه
اياد. انا هكون معاكي هسندك
مش هسمح لحد يشوف دموعك
ياسمين..بس
اياد..وبعدين معاكي قلت هنروح
ياسمين .زي ما تحب
اياد..و دلواتي قومي علشان اوصلك البيت
ياسمين..حاضر
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند مصطفى ونغم
نغم..بس هنا وصلنا
مصطفى..ده بيتك
نغم..ايوه
مصطفى..طيب هنزل أسعدك
نغم..لا خليك انا هعرف اوصل لوحدي
كنت عايزة اقولك شكراً على اللي عملته معايا
مصطفى..ماتشكرنيش انا اللي اسف
كل ده بسببي
نغم..حصل خير
مصطفى..بأبتسامه.. انا مصطفي
وانتي اسمك ايه
بدلتها الابتسامه
نغم اسمي نغم
مصطفى..اسمك حلو زيك
نغم..بخجل..شكراً انا همشي
بااي
مصطفي..بااي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في مكان اخر وصلت ياسمين اللى المنزل
دلفت ياسمين للداخل بهدوء
ليلي..ياسمين أخيراً رجعتي
كنتي فين كل دا
ياسمين..نظرت لي ليلي التي كانت تقف خلفها
بأبتسامه خفيفه
كنت مع اياد
ليلي..بذهوال انتي رجعتي تتكلمي
يا فرج الله الف حمد وشكر ليك يارب
اخذت ليلي ياسمين في عناق داما بينهم طويلاً
وظلت تتحدث مع ياسمين حتي اتي المساء
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
دلفت ياسمين اللى غرفتها
وقامة بتبديل ملابسها واستلقت على الفراش
وبعد دقائق صدح صوت هاتف ياسمين
ياسمين..وجدت اياد من يتصل
احتلت الفرحه قلبها
ورسمة ابتسامه على وجه ياسمين
ياسمين...الو
اياد..اظن بقي انك معدش عندك حجه
علشان ما ترديش على مكلماتي
ياسمين..ههههه لا عندي
اياد...هيا اي دي بقي
ياسمين...الكلام معاك وانت موجود
احلي بكتير من التلفون
وبكون مرتاحه اكتر
اياد..بمكر.امممممم يعني بتحبي تشوفيني
ياسمين..بخجل..انا هقفل سلام
واغلقت الخط
ايه البني ادم ده في حد يحرج حد كده
ده مش طبيعي انا هنام احسن
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اياد..اه يامجنونه 😂
انا هويكي الجنان اللى بجد
اصلي خلاص مش هسيبك
انتي بقيتي ملكي
حتي لو غصب عنك
هتكوني ليا لوحدي ❤
~~~~~~~~~''''''''~~~~~~~
في غرفت ياسمين
في تمام الساعه 12
كانت ياسمين نأمه
وهناك يد خافيه تفتح نافذت ياسمين
حتي اقتحم هذا الشخص الغرفه
واقترب من ياسمين
وفجأه

يتابع

بقلمي..ورده احمد

يا تري مين اللي دخل عند ياسمين
وحصل ايه

رئيكم توقعتكم عرض أقل

الحلقه.10

...........#گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـﮯآتيـﮯ...........

اقترب هذا الشخص من ياسمين
وجلس بجانبها ورفع يده
ازاح شعرها الزي كان يغطي انحاء وجهها
وبقي يتأمل برئتها الواضح في ملامحها الطفوليه
وضع اياد يده على وجه ياسمين برقه
عندما شعرت ياسمين بلمست اياد
بدأت تفتح عينيها ببطئ شديد
وعندما رئت اياد اعتقدات انها تحلم
ياسمين..بعدم وعي..ابتسمت
.وا وضعت يدها على يد. اياد انت جميل اوي
بدالها اياد الابتسامه
وانتي جميله اوي وانتي نايمه
ضغط اياد على يد ياسمين
ياسمين..اتسعت عينيها بزهوال وبدأت
تعي لكل ما يحدث
قالت ببلاها انت بجد
ابتسم اياد..اه بجد
ياسمين..يعني انت معايا في اوضتي
وانا مش بحلم
اياد..بضحكه خافته.. ايوه معاكي
تحبي تتأكدي من ده
ياسمين..هزت رئسها بنعم
امسك اياد انف ياسمين وبداء بهز رئسها
يامين ويسار و انحنى بلقرب من اذن ياسمين
وقال بهمس هاا.اتأكدتي اني معاكي
احتل الصمت ياسمين للحظاط
وما ان ادركت ما حاولها
صرخت بصوت عالي للغايه قأله
انت جي تعمل ايه
انت
وقبل ان تكمل اسرع اياد
بأاغلاق فهها قبل ان يسمعها احد
اياد..بسس واطي صوتك فضحتينا
النااس اللي في البلد كلها عرفت اني عندك
نظرت ياسمين اللي عيون اياد
التي تنظر داخل عيونها بتركيز
عما الصمت بينهم وتوقف كلاهم عن الحديث
لاكن كانت عينهم هيا من تتكلم
طالت نظراتهم حتي
انتقلت عيون اياد على شفتاي ياسمين
وبدون وعي من اياد بداء يقترب منها
وبدون اي مقاومه من ياسمين اغلقت عينيها بهدوء
اوشك اياد ان يلمس بشفاه شفتاي ياسمين
ولاكن ايقظهم دق قوي على الباب
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
وكان هذا الطارق ليلي
ليلي..ياسمين..انتي بتصرخي ليه
ياسمين انتي كويسه
افتحي الباب يابنتي طمنيني عليكي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
جعلهم يفزعو نظرت ياسمين اللى اياد
ياسمين.استخبي بسرعه
اياد..نعم
ياسمين..بقولك استخبي
اتحرك يابني ادم
اياد..اروح فين طيب وانا اروح
ياسمين..ادخل الحمام
اياد..طيب
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ياسمين.. ثواني هفتح يا تيته
فتحت ياسمين الباب
ورسمت على وجهها النعاس الشديد
ليلي.. أنتي كويسه ياسمين
ياسمين.. بنعاس وعيون شبه مغلقه
انا بخير يا حببتي صحتيني ليه
ليلي.. سمعت صوتك بتصرخي
ياسمين.. انا لا أبداً
ليلي.. ازاي انا متأكده
ياسمين.. حببتي هتلاقي حد من الجيران
ويلا بقي عايزة انام
ليلي.. جايز
ماشي هسيبك ترتاحي
تصبحي على خير
ياسمين.. وانتي بخير
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اغلقت ياسمين الباب خلف ليلي،
واتكأت عليه بظهرها
وزفرت برتياح
اقتربت اتجاه الحمام
وبصوت خافت
ياسمين.. اياد اخروج
فتح اياد الباب ببطئ
مشيت
ياسمين.. اه الحمدلله
ودلواتي تتفضل تطلع بره حالاً
اياد..انتي بتطرديني
ياسمين..اه يلا امشي
اياد..ماشي هرد عليكي بكره
سلام
ياسمين..سلام
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
مضي اليل واشرقت شمس بصباح جديد
في المستشفى
كان مصطفي يفحص مريض
مصطفى..لا احنا بقينا احسن خالص
المريض..بجد يا دكتور
مصطفى..طبعاً بجد
وتقدر تخرج من بكره لو تحب
المريض..بأمتنان..شكرآ.يابني
مصطفى..مفيش داعي دا وجبي
انا هسيبك بقي ترتاح
بعد اذنك
المريض..اتفضل
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اتجه مصطفى للباب وبيديها اوراق المرضا
وكان يقرئهم في حين خرجه من الباب
ارتطما بأحد واسقط كل الاوراق التي كانت بيده
مصطفى..بعصبيه..انت غبي
ورفع عينه ليارا من كان سبب هذاه الفوضه
رئا فتاه تقف وتضع يديها على وجهها
كي لا تري ما حدث
مصطفى..بحده..انتي مش تفتحي
ازاحت الفتاه يديها ببطئ عن وجهها
وفي عيونها دموع محبوسه
وبصوت خافت يكاد يسمع
انا اسفه والله مكان قصدي
مصطفى.. بصدمه.. نغم
~~~~~~~~~~~~~~'~~'~~
في عيادة اياد
كان اياد ينظر ياسمين
ويتمني لو تأتي سريعاً
ليرها فالقد اشتاق لها كثيراً
~~~~~~~~~~~~~~~~
وصلت ياسمين اللى العياده
ياسمين..صباح الخير ياانسه
اياد موجود
فتات الاستقبال
ايوه ومنتظر حضرتك
ياسمين.. اوك شكراً
~~~~~~~~~~~~~~~~
فتحت ياسمين الباب بغضب
ياسمين..انت ازاي تجرأ وتعمل كده
اياد..بعدم فهم.انا عملت ايه
ياسمين..بطل تعمل عبيط
اياد..بس انا
ياسمين..بغضب وبصوت عاليا
انت تسكت خالص

يتابع

بقلمي..ورده احمد

ياتر اياد عمل ايه
عصب ياسمين بشكل ده
وياتر
مصطفى هيعمل ايه مع نغم
وليه نغم راحت المستشفى

رئيكم توقعتكم عرض أقل

الحلقه.. 11
............ #گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـآتيـﮯ_...........

ياسمين..انت تسكت خالص
ازاي تسمح لنفسك
تيجي بيتي،في وقت متأخر كده
ومن غير ماا تستأذن
لا ودخلت اوضة نومي
يابجحتك يااخي
اياد.. بس انا جيت علشان اشوفك
مفكرتش ف اي حاجه غيرك
ياسمين.. بحده.. انت انسان انتهازي
بتستغل شغلك علشان تقرب من المرضا
انت ايه معندكش انسانيه خالص
ازاي تسمح لنفسك تعمل حاجه زى دى
اياد.. بصدمه.. انتي شيفاني كده
ومفكره اني ممكن اكون بلقزاره دي
ياسمين.. انا مش شايفك كده
انت فعلاً كده
اياد.. بألم.. بما انك شيفاني كده
يبقي اقدر اقولك اني معوتش دكتورك
تقدري تشوفي دكتور غيري يكون كويس
ومش بيستغل المرضا بتوعه
انسه ياسمين.. انسي انك شوفتيني
قبل كده واني كنت مجرد كبوس ف حياتك
وفوقتي منه خلاص
بعد اذنك انا همشي عندي ناس غيرك استغلها
وانتي تقدري تمشي وقت ماتحبي من هنا
بس بمجرد ما تخرجي تمسحي عنواني من دماغك
نهائي كلامي خلص،
ذهب اياد من العياده دون أن ينظر الى ياسمين
التي لما تعد تفهم اي شئ
ولما تشعر بما قالت وكيف جرحت الشخص
الوحيد الذي كان يساندها
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
القت ياسمين بجسدها على الكرسي
وبدئت تبكي على ما فعلت
وكيف لم تفكر قبل ان تتحدث
كيف لها ان تقول في حقه كل هذا الكلام القاسي
ياسمين..انا غبيه ازاي اقول كده
ليه ظلمته كده
وانا متأكده ان عمره مايكون كده
انا لازم اعتزرله
بس ازاي وهو خرجني من حياته كلها😔
لا يا اياد انا مش هسمحلك انا لازم اتكلم معاكي
حتي لو غصب عنك لازم تفهم اني مقصدتش
اجرحك او ازعلك كل الكلام اللي انا قولته ده
كان في لحظة غضب وده اللي انت لازم تفهمه
~~~~~~~~~~~~~'~~~~~~~~~~
عند اياد كان يجلس على شاطئ البحر
يتزكر كل ما قلته عنه لقد جرحته
ولاكن ليث جرح عادي ف ان تألمنا
من شخص يعني لنا الحياه يصبح قسوة الألم قاتله
اياد...معقول ي ياسمين انتي شيفاني كده
كنت اتوقع اي حاجه منك ماعادا الظن ده
جرحتيني اوي انتى قولتى كلام بسيط
بس كان كفيل يوجعني اوي
فاق.. اياد من شروده على صوت هاتفه
نظر للهاتف وجد المتصل ياسمين
تنفس ونظر الى السماء وعاود النظر اللى شاشة الهاتف
واغلق الخط
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في المستشفي
مصطفى...انتي بتعملي ايه هنا
نغم..ببكاء.انا كنت.جايه
قاطعها مصطفى
ممكن تبطلى عياط الاول
نغم..انا مش بعيط علفكره
مصطفى..بابتسامه..والله اومال.بتعملي ايه
نغم..ملكش دعوه
مصطفى..بقي كده
نغم..بعناد..ايوه كده
مصطفى..طب الانسه المضه بتعمل ايه هنا
نغم..انت اللي بتعمل ايه هنا
مصطفى..بغرور..انا دكتور هنا 😌
انتى بتعملى ايه بقي
نغم..انا الممرضه الجديده
مصطفى..بعدم فهم..نعم
نغم..بقولك انا الممرضه الجديده
ايه انترشط مش سامع
مصطفى..ايه الدبش ده
فيه بنت رقيقه تقول انترشط
ياشيخه دا البواب بتعنا بيتكلم احسن منك
نغم..ولقد احمر وجهها غضباً
داست بعنف على قدم مصطفى
مصطفى..اااااااه انتى غبيه ايه اللي عملتيه ده
نغم..بأنتصار..اي ده انا اسفه اوي يا دكتور مش قصدي
بلييز متزعلش
مصطفى...لا والله مش شايفه بردو
نغم...امممم طبعاً
ودلواتي لازم امشي
وتركته وذهبت
مصطفى..بتوعد..انا هوريكي
.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اتي المساء عادت ياسمين اللي المنزل
ورفضت الطعام حتي الخروج وانعزلت في غرفتها
تحاول بأاستمرار ان تتحدث مع اياد
ولا يوجد نتيجه
مضت الايام حتي قررت ياسمين
الذهاب الا منزل اياد
ذهبت ياسمين وضربة جرس المنزل
فتحت لها الخدمة
الخادمه.. حضرتك عايزة ايه
ياسمين.. مش ده بيت الدكتور اياد
الخادمه..ايوه
ياسمين..ممكن اقبلو
الخادمه..اياد بيه مش موجود
ياسمين..شكراً
استادرت ياسمين وكادت تمشي
ولاكن ندهاا احد
ام اياد..استني
تعالى ادخلى
ياسمين..شكراً انا همشي
ام اياد..وبعدين..هتكسري كلامي
ياسمين..لا خلاص هدخل
دخلت ياسمين مع ام اياد التي يظهر بملامحها الطيبه
وجلست هيا وياسمين
ام اياد..بصراحه دي اول مره حد يجي لا اياد البيت
وخصوصاً البنات ابني طول عمره مكان بيحب
يتعامل مع بنات عشان كده ديماً المرضا بتوعه رجاله
واتفجأت لما عرفت انك بتتعلجي عندو
ادركت ياسمين حين سمعت هذا الكلام انها
جرحت اياد بقسوه دون أن تسمع اي شيء منه
ام اياد.. قوليلي بقي عايزة اياد ف ايه
وضعت ياسمين يديها على وجهها وبدأت بلبكاء الشديد
ام اياد.. اهدي فيه ايه اياد عملك حاجه
ياسمين.. هدائت قليلاً
وقصة لها كل ما حدث
ام اياد.. ليه بس كده يابنتي
ياسمين.. غصب عني كنت مدايقه
ام اياد.. اياد قلبه طيب واكيد هيسمحك
ياسمين.. انا حاولت كتير وكان بيرفض يشوفني
ام اياد..خلاص انا هتكلم معاه
ياسمين..بس
وقبل ان تتحدث دخل اياد
اياد.. انتي بتعملي ايه هنا
ياسمين.. كنت عايزة
وقبل ان تكمل
اياد .. بحده.. اطلعي بره بيتي

يتابع..

بقلمي.. ورده احمد

ياتر ياسمين هيكون ردها ايه على اياد
هل هتختار كرمتها ام اياد
واياد هيسامح ياسمين ولا علقتهم هتنتهي هنا

رئيكم توقعتكم عرض أقل


الحلقه..12

.......... #گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـﮯآتيـﮯ...........

اياد.. بحده وبصوت مرتفع.. اطلعي بره
ياسمين في حالة صدمه
وببكاء شديد تركته وركضت اللي الخارج
وهيا تتعثر ولا تشعر بأي شئ
سوي انها تريد الهروب من كل شيء
~~~~~~~~'~~~~''''''~~~~~~~~~
في منزل اياد
لام.. ايه اللي انت عملتو ده
اياد.. ماما ارجوكي مش عايز اي نقاش
الموضوع منتهي
الام.. تعرف يا دكتور انها كانت جايه تعتزرلك
وشايفه انها غلطانه
وقلتلى انها حاولت كتير
بس كنت بترفض تقبلها
البنت عرفت غلطها وجتلك بدال المره عشره
ليه تعمل معاها كده
اياد.. ماما انتي متعرفيش اللي حصل
الام.. ياسمين حكتلى كل حاجه
انت غلطان
اياد.. غلطان في ايه بقي
الام.. كان لازم تفهمها غلطها براحه
مش تقطع علقتك بيها ولا كأنك تعرفها
اياد.. انتي مش متصوره هيا جرحتني قد ايه
وجعتني بتفكرها فيا واني ممكن اكون كده
الام.. ورجعت واعتزرت وقلتلك غلطانه
تقوم تطردها من بياتك
دا بدال ما تهديها شويه البنت منهاره
وانت جبله مش بتحس
اياد.. ماما ارجوكي
الام.. انت حر بس المفروض تعرف
انها ف حالتها دي ممكن تعمل ف نفسها حاجه
اياد.. ماما متحوليش، تلعبي بأاعصابي
الام.. انا بقولك اللي حسا انه هيحصل
اياد.. لاء انا هروح ورها
الام.. ياريت قبل ما تموت نفسها
اياد.. اعطها ظهره وهو متجه الى الباب بسرعه
رد قألاً ماما كفااااايه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
كانت تمشي ياسمين بشرود ولا زالات تبكي
ولكن بصمت ولكن فجأه ارتتمط بشخص
كان شاب طويل ب جسد رياضي
عيونه سوداء حاده يبلغ من العمر 25عام
اسر.. بإبتسامة جذابه.. كدا ينفع
مش ناخد بالنا من الطريق
ياسمين.. نظرت له توقفت عن البكاء لكن
مزالت الدموع واضحه بعينيها
انا اسفه مش قصدي وعاودت البكاء
اسر.. كفايه عياط ده موضوع تافهة والله
خلاص انا اسف بس متعيطيش
ياسمين... بإبتسامة خفيفه من وسط دموعه.. مش بعيط
اسر.. بما انك ضحكتي يبقي اعزمك على قهوه
ياسمين.. بس
اسر.. بمقاطعة.. وعلفكره علشان اقبل اعتزارك
لازم تقبلي تشربي معايا قهوة
ياسمين.. موفقه..
اسر.. اتفضلي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في مكتبه للقراءة كانت تجلس اميره
تقرأء بتمعن
دخل كريم المكتبه واقترب من المكان
التي تجلس فيه اميره
كريم.. ينفع اقعد
لم تعطيه اميره اي اهتمام
وتجهالته تماماً
كريم.. ممكن نخرج نتكلم بره على رحتنا
اميره...............
وقف كريم واخذها من يدها اللى الخارج
اميره.. افندم
كريم.. ممكن افهم ايه اللي بتعمليه ده
اميره.. وانا عملت ايه
كريم.. بتصل عليكي مش بتردي
بجيالك البيت بترفضي تقبليني
اميره. ولله دي نفس المعمله اللى عملتني بيها
كريم.. امتي ده
اميره.. اخر مره سألتك ليه بطلت تكلمني
كريم.. حاوط اكتفها بيديه
اميره حببتي قلتلك كان عندي مشاكل في شغلى
المفروض تقدريها وتحسي بيا
واني مقدرش اطنشك او ازعلك انا بحبك
اميره.. 😒😒
كريم.. لا بمى ان النكد اشتغل
يبقي الحقو قبل ما يروح 😂
اميره... هههههههههه انت مجنون
كريم... بيكي وبس
ضمته اميره اليها
انا بحبك
كريم.. انا كمان
اميره.. ابتعد عنه بس بردو زعلانه منك 😒
كريم... يحظ ابنك لاسود يامه 😂
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في المستشفى
كان الوضع بين مصطفى ونغم هادئ
عكس العاده
عند مصطفى كان يجلس ف الغرفة الخاصه بل اطباء
يجلس بمفرده شارد في افكاره
افاق من شروده على صوت صديقه الذي انتبه له
محمد.. فيه ايه مالك يامصطفي
مصطفى.. مفيش حاجه
محمد.. باين عليك ان فيه حاجه
قولي مالك اتكلم
مصطفى.. نغم
محمد.. نغم مين
مصطفى.. الممرضه الجديده
محمد.. مالها
مصطفى.. بحبها
محمد.. بتعجب.. طب ازاي افهمها دي
دا انتو طول الوقت بتتخنقو ولكئنكم
قتلين لبعض قتيل
مصطفى..معرفش كل اللي اعرفه اني بحبها
ازاي امتي فين معرفش
...
كانت نغم ذاهبه لتخبر الدكتور محمد
ب ان غرفة العمليات
جاهزه وبدون قصد سمعت
الحوار بل كامل وتجمددت ارضاً
نغم..بتوتر وصوت يكاد يسمع
دكتور محمد العمليات جاهزه والمريض ف انتظارك
محمد..طيب بعد اذنكم انا بقي
مصطفى..اتفضل

نغم كانت ستذهب ولكن اوقفها صوت مصطفى
مصطفى..نغم انا عايز اتكلم معاكي
نغم..تجمددت ارضاً وفقدت النطق وا الحركه
~~~~~~''''"""~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند اسر وياسمين كانو يجلساً سوياً
في مكان هدئ لكن كان في الشارع
قاطع صمتهم صوت اسر
اسر..مد يده الياسمين.. انا اسر
ياسمين..نظرت الى يده..وا وضعت يدها
في يده بأبتسامه خفيفه
انا ياسمين
ظل اسر بتمسك بيد ياسمين
ويبتسم ويتحدث معها
حتي قبضة يد علي يد اسر بغضب وقوه
وياسمين فحاله من الزهوال

يتابع..

بقلمي..ورده احمد

ياتر مين اللي مسك ايد اسر
وهل مصطفى هيعترف بحبه لنغم
ام سيكتم حبه في قلبه
رئيكم توقعتكم عرض أقل


آلحلقهہ‏‏..13

.......... #گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـﮯآتيـﮯ..........

قبض اياد على يد اسر بغضب وقوه

اياد.. انت ازاي تتجرأ وتمسك اديها
وانتي سيباه يقرب منك عادي
ياسمين..بدموع.. اياد انت فاهم غلط والله
اياد..بنفعال بنبرة تهديد.. مسمعش صوتك خالص
اسر.. نفض يد اياد من فوق بعنف
وانت مالك اصلاً انت ازاي تتكلم معايا كده
انت ما تعرفش انا مين
اياد.. بحده ونار اشتعلت بقلبه .. مهما كنت تكون
كل اللى اعرفه
انك لمست حاجه تخصني
وده مش مسموح محدش يتجرأ ويمد
ايدو على حاجه ملكي انت فاهم
ولا افهمك بطرقتي
حين سمعت ياسمين ما قاله اياد
وازدادت دقات قلبها سرعه
ياسمين..لنفسها..قالي اني ملك ليه
يعني يقصد ايه لما قال كده
اسر..لا انت عايز تتربى وانا هربيك
اياد..رفع يده وامسك اسر من قميصه بعنف
وكاد يضربه لكن تتخدلت ياسمين و مانعته
ياسمين..ارجوك يا اياد اسمعني
انت فاهم غلط سبني اشرحلك الى حصل
ترك اياد اسر و امسك ياسمين من كتفها بعنف
اياد..بصوت عالي.. عايزة تفهميني ايه
عايزة تقولي انك قعدتي مع واحد غريب
ولا عايزة تقولي انك سبتيه يلمسك عادي
وانتي حتى مفكرتيش تعترضي
بلعكس مبسوطه وبتضحكي
اتقطع صوت ياسمين وعجزت عن الكلام
والحركه فقط تبكي بحرقه
حركها اياد بقوه ردي عليا سكته ليه
انطقي فهميني ما تردي
قبض اياد على مرفق ياسمين
بعنف وسحبها خلفه وكاد يمشي
لكن صدح صوت اسر
اسر..انت فاكر اني هسيبك تخدها اقف مكانك
احسنلك واما هطلبلك البوليس
اياد..بتهديد..اوعي تفتكر اني سبتك
علشان خايف ولا مش قادر عليك
لا انا سبتك علشان وقتي غالى
ومعنديش وقت اضيعو معاك
اما بنسبه للأنسه ف ملكش حق تجيب سرتها
ولا تنطق حرف واحد عليها انسي انك شوفتها اصلاً
اسر..ياسمين انتي هتروحي مع واحد زي ده
اياد..بغضب..امسك اسر من قميصه
اوعي تفكر مجرد تفكير انك تنطق اسمها تانى
او توجه ليها كلام اي كلمه تقولها
تقولهالى انا محدش ليه حق
يقرب من ياسمين غيري انا انت فاهم ولا افهمك
ياسمين..ببكاء..وضعت يدها الاخره على يد
اياد ارجوك سيبو ويلا نمشي من هنا
ارجوك يا اياد النااس بتتفرج علينا
دفع اياد اسر بقوه للخلف لدرجة انهو سقطا ارضاً
وسحب ياسمين واتجه اللى السياره
~~~~'~~~~~~~~~~~~~~~~
مصطفى..نغم انا كنت حابب اتكلم معاكي ف موضوع
نغم..بتوتر..اتفضل اتكلم
مصطفى..مش هينفع
نغم..بعدم فهم..نعم
مصطفى..مش هينفع نتكلم هنا
نغم..ليه
مصطفى..علشان الى هيشوفنا مع بعض
هيتكلم علينا وبصراحه
انا مش حابب حد يجيب سرتك
او يجرحك بكلامه ف لازم نتكلم
بس مش هنا
نغم..امال فين
مصطفى..ايه رئيك نتعشى مع بعض النهارده
نغم..ليه هو موضوع ضروري
مصطفى..اه ضروري بنسبالى جداً
نغم..خلاص هات رقمك ونتكلم فيه على التلفون
مصطفى..مش هينفع يا نغم لازم نتكلم
وجهاً لوجه
نغم..خلاص موفقه هنتقابل فين
مصطفى..هاتي رقمك وهبقي اقولك بليل
نغم..رقمي انا
مصطفى..بسخريه..لا رقم عم محمود البواب
نغم..هو معاه تلفون 😂
مصطفى..تصدقي اني مهزء اني بكلمك كويس😬
نغم....كويس انك عارف نفسك 😂
مصطفى... ياااااربي
هاتي رقمك وامشي من قدامي احسنلك
بدال والله يانغم ماموتك
نغم. بفزاع.. لا خلاص خلاص
الرقم..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
وقف اياد امام السياره
ونظر لياسمين بعتاب..
اياد.. ينفع الى انتي عملتيه ده
ياسمين..بعناد..انا معملتش حاجه
وبعدين انت مالك
وبدموع بدئت تتراكم ف عينيها
مش انت خرجتني من حياتك
وقطعت كل علقتك بيا
يهمك ف ايه بقى الى انا بعملو
اياد..بهدوء..ياسمين انتي عارفه اني عملت كده بسببك
ياسمين...بس انا رجعت واعتزرتلك
وانت ولا عبرتني وفوق كل ده جي تزعقلي
اياد..طيب ايه رئيك ننسي كل حاجه
ونبدأ تانى من غير خناق ومشاكل
ياسمين..😒😒
اياد..بما انك مسمحه انا كمان مسمحك 🙄
ياسمين..بس انا
اياد..بمقاطعه..مفيش وقت يلا
وسحبها من يدها الى السياره
ياسمين..هنروح فين
اياد..انتي نسيتي بكره فيه ايه
ياسمين..بكره ايه
عيد ملادك 😃
اياد.. كلمه زياده وهرميكي من العربيه صدقيني 😬
ياسمين..هو انا عملت حاجه😒
اياد..بكره خطوبة اسلام نسيتي
ياسمين..😶😶
اياد..مالك انتي كويسه
هزت ياسمين رئسها بنعم
امسك اياد يد ياسمين
لسه بتحبيه
ياسمين..لاء
اياد..بسعاده اخفها كي لا تلاحظ..بجد
ياسمين..اه بجد نسيت كل حاجه
اياد..امال مالك زعلانه ليه
ياسمين...عقلي لسه مش مستوعب اني كنت مجرد تضيع وقت بنسباله ولا صحبتي اللى كنت بعتبرها اكتر من اختي
تعمل كده خنوني هما الاتنين
انا راضيه بلي حصل واختيار ربنا احسن لينا
بس مش مصدقه عقلي رافض الفكره 😔
اياد..انا جمبك ومش عايزك تفكري ف الحجات دي تاني
وبعدين يلا استعدي علشان عملك مفجأه
ياسمين..هيا ايه
اياد..شويه وتعرفي
وانطلق بسيارته وا توقف فجأه امام عيادته الخاصة
ياسمين..انت جبتنا هنا ليه
اياد..تعالي بس
دخلت ياسمين وا اياد العياده
اياد..اقعدي هنا ثواني وجي
جلست ياسمين ودقائق وعاد لها اياد
يحمل بيده صندوق
اياد..اتفضلى
ياسمين..ايه ده
اياد..افتحيه وهتعرفي
فتحت ياسمين الصندوق
وجدت دخله فستان اسود بتطريظ ابيض
بسيط وجميل جداً
ياسمين..بسعاده..ده ليا انا
اياد..بإبتسامة..عجبك
ياسمين..عجبني اوي
اياد..ده بقي هتلبسيه بكره
اتفقنا
ياسمين...اتفقنا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اتي المساء في منزل نغم..وكانت في قمة التوتر
نغم..يعني انا ايه اللى خلاني اوافق
مكونت رفضت وخلاص
طيب انا هعمل ايه دلواتي
هو شويه ويجي علشان نتعشا
طب لو قلي على مشعرو نحيتي
هعمل ايه وهتصرف ازاي
انا هبطل تفكير وهقوم البس
انتهت نغم من ارتداء ملابسها

وبعد دقائق وصل مصطفى
ودق الباب
ذهبت نغم واستقبلته بأبتسامه
نظر مصطفى اليها بأاعجاب
خجلت نغم واحمر وجهها
نغم..انا هجيب تلفوني وارجع
مصطفى..ماشي هستناكي
وبعد فتره بسيطه عادت نغم
كان يقف مصطفى امام الباب
وفجأة ظهر شخص خلف مصطفى
نظرت له نغم بصدمه
ودون اي كلمه سحبت مصطفى من يده وادخلته منزلها
واغلقت الباب سريعاً
دق هذا الشخص على الباب بعنف
قألاً افتحي يانغم انتي فكره المعاكي ده
هيحميكي مني مش هرحمك

يتابع

بقلمي... ورده احمد

ياتري مين الشخص ده
وعايز ايه من نغم
وايه اللي هيحصل لياسمين
لما تشوف اسلام

رئيكم توقعتكم عرض أقل

الحلقه.. 14 ❤

.............. #گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـﮯآتيـﮯ............

سحبت نغم مصطفى الداخل واغلقت الباب
دق هذا الشخص الباب
افتحي يا نغم انتي فكره المعاكي ده هيحميكي مني
بعد دقات قويه على الباب
افتحي بدال ما اكسر الباب
مصطفى ف زهوال تام
ونغم تبكي بشده
مصطفى... مين ده يانغم
نغم.. هحكيلك كل حاجه
بس ونبي متخليهوش يخدني
ارجوك يامصطفي لازم اهرب من هنا
وكادت ان تتحرك ولكن امسك مصطفي مرفقها
مصطفى.. انتي مش هتهربي ف حتى
ولا هتتحركي خطوه من هنا
كل اللي عليكي تتدخلى اوضتك
وتقفلي على نفسك لحد ما انا اتصرف
نغم.. بخوف.. انت هتعمل ايه
مصطفى.. هفتح اشوفه عايز ايه
نغم.. لا ارجوك كمال رد سجون وممكن يأذيگ
ارجوك بلاش
مصطفى... هو ايه اللي بلاش بقولك ادخلى اوضتك
قال كلماته الاخيره بصوت مرتفع
دخلت نغم الغرفه والخوف يتملكها
فتح مصطفى الباب وبمجرد ما فتح وكأن
فتح باب العذاب
انقض مصطفى على كمال بعنف
حتي سقط كمال ارضاً قألاً ب ابتسامه خبيثه
الرخيصة دي شكلها دفعتلك تمن غالى
علشان كده بتضربني علشان تحميها
مصطفى.. بتقول على مين رخيصه
يا حقير دا انا هدفنك مكانك
وانقض عليه يضربه بعنف وغضب
حتى غاب عن الوعي
ابتعد عنه مصطفى وبداء يلتقط انفاسه
بصعوبه من شدات التعب
اغلق باب المنزل و دخل الغرفة نغم
دق الباب ولا يوجد رد
دق بقوه اكثر ولا يوجد اي نتيجه
بدا الخوف والقلق يتسلل الى قلبه
مصطفى ابتعد عن الباب قليلاً
وضرب الباب بعنف و كسره
دخل وجد نغم ملقاه على الأرض
اقترب منها وبدأ الخوف يمتلكه حين وجدها فقده للوعي
حملها مصطفى و وضعها على الفراش ببطئ
وجلس بجانبها على كرسي حتى غلب النوم عينيه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اتي الصباح ف منزل ياسمين
ياسمين.. انتي فين يا لي لي عايزة امشي
ليلي.. على فين الصبح كده
ياسمين.. كنت عايزه اتمشي شويه
قبل ما اروح الخطوبه
ليلي.. انتي لو تعبانه متروحيش
ياسمين.. لا هروح يا تيته لازم اسبتله
واثبت لنفسي اني مش ضعيفه
ليلي.. يابنتي انا خايفه عليكي
ياسمين.. لا متخفيش وبعدين اياد هيكون معايا
قلقانه ليه بقى
ليلي.. خلاص يابنتي زى ما تحبي
ياسمين.. ماشي انا نزله
باي
ليلي.. بااي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند اياد
انا بقالي فتره مكلمتش مصطفى
اممممممم هرن عليه
اتصل اياد ب مصطفى
صدح صوت هاتف مصطفى
افاقه من ثباته
رد سريعاً كي لا يزعج صوت هاتفه نغم
مصطفى... الو
اياد.. صباح الخير
مصطفى.. صباح النور
عايز ايه
قصدي بترن ليه فيه حاجه
اياد.. يخربيت تقل دمك يااخي
بقا انا قلت اطمن عليك
علشان مش بشوفك وانت تقولي عايز ايه
مصطفى.. معلش ي اياد لسه صاحي
واكيد مش هبقا فايق معلش
اياد.. ماشي انا هطلع احسن منك وهعديه
فينك مش مش باين ليه
مصطفى.. كان عندي ظروف
اياد.. ظروف ايه
مصطفى.. لما نتقابل هحكيلك
اياد.. طب انت كويس وفينك كده
مصطفى.. الحمدلله انا ف
قاطع حديث مصطفى
صوت من خلفه
نغم.. مصطفى..حصل ايه امبارح
انا مش فكره اي حاجه
اخر حاجه فكرها اني شوفتك جمبي وانا نايمه
اياد..اه يابن ال...بقى بتقولي ظروف ومعاك وحده
وانا اللي كنت بقول عليك محترام
اتريك مقضيها من ورايا
اغلق مصطفى عينيه على هذا الموقف
التي وضعه الحظ به
مصطفى.. هكلمك بعدين سلام
واغلق الخط قبل ان يرد اياد
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
كانت ياسمين تجلس ف استراحه صغيره
علي جانب الطريق،
كانت تتزكر كل ما حدث في حياتها من سوء
وتبكي بصمت
جلست بجنبها
وكانت تلك الفتاه اميره اخت اياد
لكن لم يسبق لها معرفه مع ياسمين
اميره..انتي كويسه يا انسه
ياسمين..بأبتسامه خفيفه..اه كويسه
اميره..عرفه اني مش من حقي ادخل
بس انا حشريه ورخمه ومش بعرف اسكت 😂
انتي بتعيطي ليه
ياسمين..ولا حاجه بس كان عندي مشكله
اميره. ايه المشكله دي ومين السبب فيها
وهل لقيتي حل ولا لسه التفصيل مهمه
ياسمين..تصدقي انك رخمه بجد 😂
اميره..😂😂
بما انك ضحكتي يبقا تحكيالى بتفصيل بقا 😂
ياسمين..انتي طلعتي لي منين 😂
اميره..طلعت من بيتنا 😌
ياسمين..يا شيخه
اميره..اه ولله 😂
ياسمين..بإبتسامة..انا ياسمين وانتي
اميره..انا اميره
صدح صوت هاتف اميره
وا وجدت المتصل كريم
اميره..يختييييي هيموتني نسيتو 😂
ياسمين..هو مين
اميره..خطيبي كنت خرجه اشوفه
بس لما شفتك نسيته وانشالله اخر يوم في عمري
ياسمين..ههههههه خير يلا روحيله
اميره..طب اديني رقمك قبل ما امشي
كتبت ياسمين رقمها لا اميره و ودعتها ومشيت
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عادت ياسمين اللى منزلها
وجدت اياد بنتظارها
كان فى قمة الروعة
ب قميص اسود وبنطال اسود
ياسمين..بأاعجاب..ايه الشياكه دي
بصراحه حلو اووي
اياد..اممممم عجبتك
ياسمين..بخجل...احم احم
بتكلم على البس
اياد..امممممممم طيب
يلا ادخلى البسي علشان نمشي
ياسمين..دقايق واكون جهزه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في منزل نغم
اللتي كانت تجلس امام مصطفى ب توتر
مصطفى..نغم انتي قلتيلي هتتكلمي وسبتك
لحد ما ارتحتي
دلواتي لازم تقولي كل حاجه
مين كمال ده
وعايز منك ايه
نغم..بدموع هحكيلك كل حاجه
انا بابا راجل بتاع مزاج
شرب وسهر كل ليله
وماما هيا اللي كانت بتصرف عليه
حتى البيت العايش فيه بتاع ماما
كان كل يوم يضربها ويعذبها علشان الفلوس
وكان عايز يطلعني من التعليم
بس ماما وقفت ف وشه رغم كل الضرب ولاهانه
الكانت عايشه فيها لحد ما انا خلصت تعليمي
وكان عايز يجوزني لراجل اكبر من ابويا نفسه
مقابل الفلوس بس ماما اعترضت
عذبها كتير وصحتها تعبت اوى
وكانت كل ماده بتسوء
كنت بدور علي شغل عشان
اعلجها وارضي بابا بدال ميفكرلي ف بيعه جديده
ف يوم خرجت من البيت علشان الشغل
واتأخرت شويه رجعت لقيت بابا
مضى امي على تنازل عن البيت وباعه
علشان مزاجه وسهراته ولما ماما عرفت
ماتت بحسرتها
بس بعد ما ماتت بعشر تيام
اتجوز ولقيته داخل عليا بوحده ويقولي
دي هتبقا امك تحترميها وتسمعي كلمها
ولما اعترضت ضربني وعذبني
وبقيت بسكت علشان خايفه
بس الست التجوزها مكنتش جايه لوحدها
كان معها ابنها وكان قمه ف قلت الادب
كان.بيديقني ويقربلي بطريقه لا توطاق
ولما اشتكيت لبابا انكر وقال اني برمي نفسي عليه
وهو مش موافق بس علشان بابا قله هتجوزها
ولما انا رفضت بابا اجبرني وهربت منهم يوم
كتب الكتاب وجيت دورت على شغل و بيت
وبعدت عنهم بس لسه بيدور عليا بردو
ارجوك يامصطفي سبني امشي قبل ما يرجع تاني
ويخدني قالت جملتها الاخيره وهيا تبكي
بشده
وقف مصطفى وامسك نغم من يدها
نغم وخدني على فين
لما.يجيب اكتفى بصمت وسحبها
وصعدت السياره
وانطلق مصطفى وطيلة الطريق تتحدث نغم اليه وهو
لا يجيب أبداً
حتى توقف
مصطفى..انزلى
نزلت نغم.برفقت مصطفى
حتى رئت المكان الذي اخذها اليه مصطفى
نغم..لا يا مصطفى مش هيحصل
ارجوك اوعي تعمل كده وكادت ان تمشي ولكن امسك مصطفي مرفقها بقوه
لا يا نغم هيحصل وسحبها الداخل

يتابع

بقلمي ورده احمد

ياتري مصطفى اخد نغم فين
وناوي على أي هنعرف بكره
رئيكم توقعتكم عرض أقل

الحلقه..15

.................#گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـﮯآتيـﮯ..................

اول حاجه اسفه على التأخير بس عندي امتحنات
ومضغوطه جداً هحاول اجمع احداث الروايه
واخلصها الفتره الجايه

مصطفى.. لا يانغم هيحصل
نغم.. بعناد.. بس انا مش موفقه
مصطفى.. بحده.. مش بمزاجك
انتي فاهمه
نغم.. لا طبعاً بمزاجي
وان دخلتني جوه هقول المأذون انك خطفني
وهتتجوزني عفيا
مصطفى.. بقا كده
نغم.. بتحدي.. ايوه كده
مصطفى.. بخبث.. طيب حلو اووي الكلام ده
بس للاسف انتي معندكيش غير حل من الاتنين
الى هقلهم
نغم.. ايه هما
مصطفى.. انك تبقي موطيعه
و ندخل بهدوء وببتسامه حلوه منك ونتجوز
وانتي بكامل ارتك
نغم.. والتاني
مصطفى.. بإبتسامة. خبيثه..
اني اخدك اوديكي لا ابوكي
مهو مش معقول فيه بنت تسيب بيت ابوها
قبل الجواز وده مايرضنيش
ولا يرضى حد
نغم..انت بتهزر صح
مصطفى..بجد وجد الجد كمان
نغم..بدموع..ارجوك يامصطفي
ماتعملش كده معايا
سبني امشي ارجوك
مصطفى..لو هتمشي فا لمكان من الاتنين
يا على بيتي يا على بيت ابوكي
واقرار ليكي
يا تدخلى يا تكربي العربيه
فكري
نغم..بهزيمه وبدموع تتمرد على وجهه
دلفت الى مكتب المأذون
مصطفى..ذهب خلفها بأانتصار
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
فو ما سمعت نغم تلك الجمله وتمردت دموعها
على وجهه وبدئت تبكي بصمت
مصطفى...وشجهزه
ألم في قلبه حين رئى دموعها..
خلاص بقا يانغم
محسساني اني قتلتك مش اتجوزتك
نغم..لم تجيب فقط تبكي بصمت
انطلق مصطفى بسيارته اللى المنزل
شارد فيما ثا يحدث حين
تدري ولدته بلموضوع وهل ستتقبل نغم ام لا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في منزل ياسمين
كان اياد يجلس بأانتظار ياسمين
بعد قليل خرجت ياسمين
كانت ترتدي فستان اسود بنقش ابيض بسيط
وتركت شعرها مفرود ولمسات ميكأب بسيطه
وكانت رئعه
اياد..بأاعجاب..انتي حلوه اوى
ياسمين..بخجل..شكراً
اياد..مد يده اللى ياسمين
نمشي
ياسمين..بأابتسامه..وضعت يدها بيده..نمشي
خرج اياد وياسمين
وانطلق اياد بسيارته حتى توقف امام
المكان اللتي تقام به الخطبه
نزل اياد واتجه اللى الجها التي تركب فيها ياسمين
فتح اياد الباب لها ومد يده..جهزه
ياسمين..اخذت نفس عميق وامسكت يده بقوه..جهزه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في منزل مصطفى
وصل مصطفى ونغم اللى المنزل
وطرق الباب
فتحت ام مصطفى
الام..بتعجب..مين دي يا مصطفى
مصطفى..طب ندخل الاول يا امي
الام..ادخل
مصطفى..نغم اطلعي فوق دلواتي
اوضتي فوق تانى اوضه على ايدك اليمين
ذهبت نغم بدون اي كلمه
وما ان وصلت الغرفه اغلقت الباب
وامتدت على الفراش وبدئت تبكي بشده

الام.. فيه ايه يا مصطفى
مين دي
مصطفى.. ماما دي مراتي
الام.. بصدمه انت بتقول ايه
ازاي تعمل كده
دي اخر تربيتي وتعبي عليك
تتجوز من ورايه
مصطفى.. غصب عني ياماما
والله كنت هقولك بس كنت مستني
اكلمها واعرف رئيها فيا
واجي اكلمك ونطلبها بس الظروف اجبرتني
الام.. وايه الظروف اللي تمنعك تقول لاامك
حاجه زي دي
مصطفى.. هحكيلك كل حاجه
حكي مصطفى كل ما حدث من يوم ان عرف نغم
حتى دعوة العشاء
ثما لأجباره لها على الزواج
الام.. بقا كل ده يحصل ف حياتك وانا معرفش
اطلع حالاً نديهالى من فوق
مصطفى.. بس يا ماما
الام.. قلتلك اطلع
مصطفى .. بنفاذ صبر حاضر
ذهب مصطفى واتي بنغم اللى امه
وقفت نغم امام الام وعينيها مومتلئه بدموع
الام.. بحده.... انا مش هقولك غير حاجه واحده بس
~~~~~~'''''''~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند ياسمين واياد
ذهبت ياسمين لكي تهنى اسلام على ختبطه
على صديقت عمرها التي كانت لها اكثر من اخت
حين رئتهم سوياً اختل توزنها
ف شعر اياد بها من يدها التي
تمسكت بيده بقوه
ضغط اياد على يد ياسمين
واخذها وذهب
ياسمين.. مبروك
اسلام حين رئ ياسمين تتمسك بأ اياد
اشتعل قلبه بلغيره
اسلام.. بغضب مين ده
اياد.. بأابتسامه.. خبيثه
علفكره قلتلك مبروك مش بتعرفك عليا
ياسمين.. خلاص يا اياد
مبروك ياصحبتي
اسلام.. مين ده يا ياسمين
اياد .. بمقطعه.. حالاً هتعرف

ركع اياد امام ياسمين
ونظر لها بحب
واخرج خاتم من جيب سترته
اياد.. بحب
انا بحبك ❤
تقبلي تتجوزيني ❤

يتابع

انا.. ابي اقول احبك بس استحي 😂😂

بقلمي.. #ورده_احمد

ياتري رد ياسمين هيكون ايه
وهترفض ولا هتوافق
وهل ام مصطفى هتقبل بنغم ولا لاء
رئيكم توقعتكم
معلش بس والله عندي مشكله في النشر عرض أقل

الحلقه.. 16

...............#گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـﮯآتيـﮯ..............

اهلاً ومرحباً بكم في حلقه جديده واااا اكشن 😂

اياد.. تقبلي تتجوزيني
سيطر الصمت على الجميع
وكانت صدمه لياسمين
ولكن كانت الصدمه الاشد والاقوه من نصيب اسلام
اسلام اندفع على اياد واخذ من يده الخاتم
اسلام.. بغضب.. انت فاكر نفسك ايه
علشان تفكر بس مجرد تفكير
تطلب ايد ياسمين
اياد.. ببرود.. وانت مالك
اظن اني طلبت ايد ياسمين مش ايدك انت
علشان تديني رئيك
ضحك جميع الموجدين من رد اياد على اسلام
افاقت ياسمين من صدمتها على صوت اسلام
اسلام.. ياسمين. قليله يلا انك مش موفقه
نظرة ياسمين اللى اسلام بنظرة كره
واخذت الخاتم من يده بعنف
ف كيف له ان يقرر عنها
وكيف يجرأ ان يتحكم بها
بعد ما استخف بمشاعرها
يلا هذا الرجل الأيم لا يريد لها السعادة
لا يريدها له ولا يريد غيره ان يقترب منها
فقط يريدها امامه تتعذب معلقه
تعيش على زكرا حبه الزي دمرها
ولكن لن تسمح لهذا بلحدوث
ستكمل من دونه ف الحياه لن تنتهي ان رحل
اقتربت ياسمين من اياد واعتطها الخاتم
ونظرت للارض لفترة ف استنتج اياد
انها لم توفق عليه ف ادار ظهره لها
ابتسم اسلام بأنتصار
ياسمين.. اياد استني
توقف اياد والتفت لها
اسلام.. انتي عايزه منه ايه
مش ادتيه الخاتم بتاعه
نظرة ياسمين اللى اسلام بأشمأزاز.
اظن ان دي حياتي وانا اللى هعيشها
ومسمحلكش تتكلم عن اياد
ياسمين.. نظرة اللى اياد بأبتسامه وقالة
انا موفقه
اياد.. صمت للحظات يحاول استيعاب ما حدث
هل هيا حقاً وافقت على الزواج هل ستكون له
ام هذا فقط من وحي خياله
قاطع كل هذه الافكار صوت ياسمين
بتأكيد بقولك موفقه
اياد. اقترب من ياسمين وضمها فتره طويله
وهو في قمة السعادة
اياد.. انا مش مصدق انك بجد وفقتي
اوعدك اني اخليكي اسعد انسانه في الدنيا كلها
وهعوضك عن كل حاجه حصلت معاكي
ابتعد اياد عن ياسمين
وامسك يدها والبسها الخاتم
ونظر لها بحب وطبع قبله على يدها
اسلام.. بدأ بتسفيق لهم قألاً
لا براڤو تمثلكم تحفه بجد فوق الرائع
يعني حضرتك جيتي النهارده
علشان تعملي المسرحيّة دي
قدام النااس علشان انا خطبت وسبتك
جايه تمثلي مع دكتورك الحب
علشان اضعف مثلاً وارجعلك
ولا علشان قلبي يحن وازعل انك هتروحي مني
نظرة له ياسمين.. وردت بجمود
انت انسان مريض واناني
مش كفايه اللي عملته فيا
كمان مستكتر عليا اني اعيش مبسوطه
مش مستوعب انك تافه اووي
وانك متستحقش اعمل كده علشان واحد زيك
اسلام.. اخرسي ورفع يده وكاد ان يضرب ياسمين
ولكن امسك اياد يده ولكمه بقوه في وجهه
اياد.. بعيون مشتغله من شدة الغضب
لو فكرت بس مجرد تفكير انك تلمس ياسمين
هقتلك خليك فاكر ده كويس
امسك اياد يد ياسمين
وسحبها خلفه حتى وصلو الى السياره
صعد كلهما اللى السياره وانطلق اياد بها بأقصي سرعه

ولكن كانت هناك ترقبهم بي الخفاء
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في منزل مصطفى

الام.. توقفت امام نغم ونظرت لها مطولاً
امسكت وجه نغم بيديها
ورفعت وجهها لها
بصي يابنتي انا عايزكي تعتبريني امك
مصطفى حكالى كل حاجه
وعرفه انه اتجوزك غصب عنك
بس مصطفى كل اللى كان ف دماغه يحميكي
مش يستغل ظروفك علشان يتجوزك
انا عارفه انو غلطان بس متخفيش انا هنا
ومش هخليه يزعلك ومش هيقربلك ولا هيديقك
مسحت الام دموع نغم بحنان وقالة
وكمان بنتي لازم بتعملها فرح كبير اوي
علشان افرح بيها رد مصطفى بمقطعه
مصطفى.. بس ياماما
الام.. اخرس انت
ضحكت نغم على ما حدث ونظرت لام مصطفى
كثيراً والقت نفسها بين يديها وبكت بشده
ربتط الام على ظهر نغم بحنان
بس يابنتي متزعليش نفسك
كل حاجه هتبقي كويسه
يلا روحي ارتاحي شويه
اجبتها نغم بلموفقه وذهبت
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند اسلام

انا ليه بفكر ف ياسمين
ليه مدايق انها اتخطبت
انا اللي سبتها بمزاجي
ودلواتي انا زعلان ليه
طبيعي بعد ما اسبها انها تعمل كده
بس، بردو لا مهما كان
اناا مش هسيب البني ادم ده يتجوزها
مهما حصل يحصل
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~'
مضي اليوم واتي المساء
في منزل ياسمين
كانت تجلس بغرفتها تفكر فيما حدث
وعلى تسرعها في الموفقه على اياد
وعلى فرحة جدتها بعد ماقصة لها ما حدث
كانت سعيده لكن كانت تفكر ماذا لو تركها اياد
ماذا لو تألمت مرا اخري فقط اهدأء ياقلبي
والوقت كفيل بلأجابه على اسألتك
صدح صوت هاتفها
افاقت من شرودها ونظرة اللى الهاتف
وكان اياد هو المتصل
~~~~~~~
ياسمين... الو
اياد... وحشتيني
اتسعت عيني ياسمين و احمر وجه ياسمين خجلاً
ولم تجيب
اياد..انتي مكسوفه 😂
ياسمين...يالهوي 😂
علفكره انت دكتور
اياد.. يعني ايه 😕
ياسمين... يعني مفيش دكتور بتكلم كده
اياد.. لا ونبي على اساس الدكتور
ملوش نفس يحب ف ختبطو
راعي شعوري شويه😒
ياسمين..انت ايه اللي حصلك
اياد انت كويس
اياد..تعباااااان
ياسمين..بخوف واضح..تعبان مالك
حصلك ايه
انت كنت كويس الصبح
اياد...بااااس
ايه يابنتي شريط وسف 😂
براحه شويه انا لسه صغنن اتخض كده
ياسمين... طب ماخدتش علاج ليه ياصغنن 😒
اياد...للأسف العلاج ده عند شخص واحد بس
وماينفعش اروح لوحدي😔
ياسمين...عند مين وانا هجي معاك
اياد..بجد
ياسمين..طبعاً بجد
بس مين الهانروحله
اياد..المأذون
ياسمين...بإبتسامة.. لا بجد انت تعبان
سلام
اياد..استني بس هقولك 😂
لكن اغلقت ياسمين الخط
اياد مجنونه والله بس بحبها 😂❤
~~~~~~~~~~~~~~~~~
في منزل مصطفى
و في غرفة مصطفى بتحديد
كانت تجلس نغم على السرير
شارده في افكارها
وعلى حظها الذي دئماً يجعلها تقع في المشاكل
دق باب الغرفه
نغم..ادخل
دلف مصطفى اللى داخل الغرفه
حاملاً معه حقيه كبيره وضعها على السرير
نغم..ايه ده
مصطفى..دي هدوم انا اشترتهالك
علشان ماينفعش تفضلى بنفس البس
نغم...شكراً
مصطفى..ادخلى خدي دش وغيري هدومك
ولما تخرجي نتكلم مع بعض شويه
نغم..حاضر
دخلت نغم الحمام الملحق بلغرفه
وخرجت بعد قليل
وقفت نغم بصدمه وبعيون متسعه
صرخت نغم بقوه

يتابع

بقلمي..ورده احمد

ياتري نغم شافت ايه
وايه اللي هيحصل معها
وهل ياسمين واياد هيتجوزو
ام ان للقدر رئي اخر 💔 عرض أقل

الحلقه.. 17❤

................ #گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـﮯآتيـﮯ_...........

اسفه على التأخير بس مكنش معايا تلفون
اعزروني

خرجت نغم من الحمام
وصرخت بصوت قوي
وجدت مصطفى عاري الصدر يتمدد على السرير
ولكن هلع من صوتها العالي
مصطفى.. بقلق.. فيه ايه مالك
حصلك حاجه
نغم.. بصوت مهزوز من الخجل والخوف.
انت انت ازاي تقعد كده
مصطفى.. بعدم فهم. ازاي يعني
نغم.. بعصبيه.. انت مش شايف نفسك
نزل مصطفى من على السرير وبداء
يتقدم اليها بخطوات بطيئه يقول بمكر
وانا مالى بس ما انا حلو اهو
نغم.. وهي تعود للخلف وتبتلع ريقها بصعوبه
وبصوت مبحوح.. انت مش لابس هدومك ليه
مصطفى.. اصل الجو حر
نغم.. ازاي حر والصيف لسه مجاش
مصطفى.. وظل يقترب من نغم
حتي التصق ظهرها بلحائط
وا رفع يده على الحائط واليد الاخره
تتلعب بشعر نغم
مصطفى..بمكر..مااخدتش بالي خالص
بس تعرفي معرفش ان زوقي ف البس حلو اوي كده
نغم..وقد تصبب العرق من جبينها واحمرت وجنتيها
من شدت الخجل
وهيا تقول بتعلثم وصوت متقطع
ابعد عني
مصطفى واقترب منها اكثر وا وضع يده الاخره على نغم
وضمها اليه وبداء يمسح وجهها برقه
مصطفى..نظر بعيون نغم بتمعن.. خايفه مني
نغم..اشرت برئسها بلنفي
فا قرب زوجها افقدها الكلام
اقترب مصطفى بوجهه على نغم
وطبع قبله رقيقه على جبينها
اغمضت نغم عينيها وقبضت بيدها على زراع مصطفى
انخفض مصطفى ليقبلها من شفتيها
لكن قطعها صوت ولدته من خلفه
ام مصطفى..ابعد عنها يا سافل يا قليل الادب
ابتعد مصطفى عن نغم بسرعه
واخفضت نغم رئسها ارضاً من شدت الخجل
مصطفى..فيه ايه بس،يا ماما
هو انا عملت حاجه
ام مصطفى..مش انا قلتلك ممنوع تقرب منها
مدام الفرح ما اتعملش
مصطفى..بغيظ..علفكره دي مراتي
الام..بره يا حيوان
ضحكت نغم بصوت عالي
نظر لها مصطفى بتواعد
عجبتك اوي
نغم..ماما كلامها بيعجبني
مصطفى..ماشي يانغم اتفقتو عليا خلاص
الام..ايوه.ويلا روح ناام وسيب البنت ترتاح
مصطفى..بس دي اوضتي
الام..بره يامصطفي
مصطفى..من بين اسنانه.. حاضر خارج

وخرج من الغرفها
الام..متزعليش من مصطفى هو غبي شويه
بس طيب وبيحبك
ابتسمة نغم..بخجل مش زعلانه منه
الام..يلا ارتاحي
تصبحي على خير
نغم..وانتي بخير
........................................................
في منزل اياد
ام اياد..الف مبروك ياحبيبي
اياد..الله يبارك فيكي ياحببتي
اميره بمقطعه الله الله
طالما بتحبو ف بعض
واسلام الداخلى خرج بره يبقا فيه انه
فيه ايه اعترفو حالاً
ام اياد..بركي لاخوكي خطب
اميره.بفرحه عارمه..الف مبروك ياحبيبي
مين العروسه
انا اعرفها ولا لاء
اسمها ايه
هتتجوز امتي
اياد..مش بترد عليا ليه
اياد..اقفلي بوقك واديني فرصه ارد
اميره..خلاص انا اسفه اتفضل
اياد..اسمها ياسمين
كانت بتتعالج عندي
وهخدكم بكره تتعرفو عليها
اميره..نروح دلواتي ونبي
اياد..لاء
اميره..ونبي ونبي انشاله يخليلك عيالك
مش هقدر استني يلا ونبي
اياد..اهدي خلاص هتصل ولو ينفع هنروح
اميره اشطا يلا
اتصل اياد ب ليلى ورحبت جداً بحضرهم
واغلق معها الخط وركب سيارته برفقت اميره واولدتها
واذهبو
......................................................
عند نغم كانت تفكر فيما ثايحدث معها
في الايام القادمه
حتي غلب عينيها النوم من شدت التعب
لكن بعد فتره شعرت بمن يضمها
من الخلف ويدفن وجهه في شعرها
كادت ان تصرخ
لكن اوقفها نبرتها الهدئه
مصطفى..اهدي دا انا
نغم..بصوت مرتعش ما ينفعش اللي انت بتعمله ده
مصطفى..ببرئه مصطنعها..عملت ايه
انا نايم اهو
نغم.. طب لو ماما شفتك معايا هنا هتعمل ايه
مصطفى.. وضمها اكثر اليه
هقولها مش قادر انام بعيد عن مراتي
مصطفى..وشعر برعشت جسد نغم
وايقن انها خأئفه
ابتعد عنها قليلاً وادار وجهها اليه
وضع مصطفى يده على وجه نغم بحنان
مصطفى..بهدوء..خايفه مني
نغم..لاء
مصطفى..طب مالك
كل ما بقرب منك بتبعدي ليه
نغم........
مصطفى....امسك وجهه ورفعه لا اعله
حتي تنظر في عينيه
اوعدك اني ديماً هحميكي واكون جمبك
وهعوضك عن كل اللى فات بس انتي واثقي فيا
نغم..ببتسامه جانبيه...واثقه فيك
مصطفى...ربنا يقدرني وسعدك واخلى الابتسامه دي
على وشك ديماً..
سيطر الصمت عليهم واطال النظر في عيون بعضهم
بدون حديث حتى همس مصطفى لنغم بخفوت
بحبك ❤
خجلت نغم كثير ولم تجد مكان تهرب فيه منه
سوا هوا دفنت وجهها في صدر مصطفى
مصطفى بسعاده ضمها اليه
وهمس مر اخري في اوزنها
طب ولله بحبك
..................................................
.في مكان ما
اسر..كل اللى قولته يتنفز انت فاهم
مجهوال..امرك يا باشا
اسر..فهمت ولا اعيد
مجهول..لا ياباشا فهمت
اسر..تمام
التنفيز بكره زي ما اتفقنا
واي غلطه هخليك تندم انت فاهمني
مجهول..فاهم يا باشا
بس انفذ امتي بظبط
اسر.اول ما ارن عليك تبدأ علطوال
مجهول..اعتبره حصل
اغلق اسر الخط
على جستي لو اتجوزت ياسمين يا اياد
دا على جثتي
خليك مبسوط دلواتي
الشاطر اللى يضحك في الاخر
.....................................................
في منزل ياسمين
كانت ياسمين تجلس تنتظر اياد
ياسمين.. هما اتأخرو كدا ليه
ليلى.. دلواتي يوصلو ما تستعجليش
رن جرس الباب
ليلى.. اهم وصلو يلا افتحي
ياسمين.. حاضر
ذهبت ياسمين
وفتحت الباب
ياسمين.. بصدمه.. انتي

يتابع..

بقلمي.. ورده احمد

ياتري ياسمين شافت مين
واسر ناوي على ايه
وهل هتتجوز اياد
ام ان القدر لهو رئي اخرى 💔 عرض أقل

الحلقه.. 18 ❤
قبل الأخير

.................... #گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـﮯآتيـﮯ..................

يلا فاضل حلقه وربنا يريحكم مني 😂

ياسمين.. انتي
اميره.. ياسمين
اياد.. انتو تعرفو بعض
ياسمين.. اتعرفنا على بعض من فتره
بس انت تعرفها منين
اياد.. اميره تبقا اختي
اميره... مخلاص ياجدعان
لو مش عايزني مش همشي 😂
ياسمين. هههه لسه لمضه
اتفضلو
دلف الجميع اللى الداخل
ورحبت ليلي بهم
ام اياد..بجد انا مبسوطه
ان ياسمين وفقت تتجوز اياد
متتخيليش الخبر ده فرحني اد ايه
ليلى..انا كمان فرحت اوي
اخيراً ياسمين قررت تنسى وتكمل حياتها
مع انسان بيحبها ويخاف عليها زي اياد
ام اياد..لما اياد قلي انه قرر يتجوز
مصدقتش
قاطع حديثهم صوت اياد
اياد..ايه هتفضلو قعدين لوحدكم
ليلى..ههه لا طبعاً
اميره..ها محدش قلي الفرح امتي بقا
ام اياد..صحيح مقلتلناش قررتو معاد الفرح امتى
اياد..لو مدام ليلى معندهاش اعتراض ولا ياسمين
افضل يكون الاسبوع الجي
ياسمين بتوتر..بس كده بسرعه اوي
اياد...وفيها ايه
ياسمين..مفيش بس
ليلى..منغير،بس خلاص الاسبوع الجاي
مناسب اوي ولا مستكتره عليا افرح بيكي
ياسمين...لا طبعاً اللى حضرتك تشوفيه
ام اياد..خلاص يبقا اتفقنا
نستأذن احنا دلواتي علشان الوقت اتأخر
ليلى.. لسه بدري خليكم
ام اياد.. نتقابل وقت تاني
بعد اذنك
ليلى.. اتفضلو..
.................................................................
في صباح يوم جديد تتسلل خيوط الشمس
حتى تصل اللى عيون نغم
تفتح عينيها على مضض
لتجد نفسها مزالت بين ايدي مصطفى
تتأمل شكله وهو نائم كم هو جميل
نغم لنفسها.. مش عارفه انا ليه خايفه
تضيع مني مع انك بقيت جوزي
كل دقيقة بتمر خوفي بيزيد تكون زي بابا وكمال
ويكون لطفك معايا مجرد فتره ف الاول
بس انا مش هخلى خوفي يأسر عليا تاني
مش متأكده اصلاً علقتنا دي صح ولا غلط
بس اللى انا متأكده منه بجد اني بحبك ❤
قلتها لكن بصوت مسموع ليتردد صدى تلك الكلمه
على اذن مصطفى ليفتح عينيه على اخرها
وينظر لنغم بعد تصديق قولتي ايه
نغم وهي ترد بتعلثم.. 😳انا م م ماقولتش
مصطفى بأسرار.. لا متأكد انك قولتي
عيدي يلاا
نغم.. تنظر على باب الغرفه بعيون متسعه
ماما..
ليبتعد مصطفى عن نغم بسرعه
ماما انا انتي فاهمه غلط
ونظر اللى محل نظر نغم لكن لم يجد احد
كانت نغم انتهزات الفرصه ودخلت الحمام
الملحق بلغرفه واغلقت الباب
اه يابنت
اطلعي يانغم
نغم بأنتصار.. مش هخرج يا مصطفى
مصطفى.. بقا كده
نغم.. ايوه كده
مصطفى بمكر.. طب يا نغم زي ما تحبي
انا خارج وضرب الارض بخواط بطيئه
وفتح باب الغرفه واغلقه
واسرع بلوقف بجوار باب الحمام
اطمئنت نغم حين سمعت صوت الباب
فتحت ببطئ لتتأكد من ذهابه وزفرت برتياح
خرجت اللى الغرفه لتتفجأء بمن يضمها من ظهرها
مصطفى.. كنتي فكره انك فلتي مني
نغم بتوتر... لو سمحت سبني
مصطفى.. وقد دفن وجهه في شعرها
وهو يستنشق رئحتها.. مش عايز
انا مبسوط كده
نغم.. بس انت
صمتت فجأه لتفتح عينيها على اخرها
مصطفى.. انا ايه يانغم
لكنها لم تجيب
ابتعد عنها لينظر اليها
مصطفى.. فيه ايه
اشرات له نغم على الباب
لينظر ليجد والدته تقف والغيظ يظهر على ملامحها
مصطفى..ماما انا انا اه انا كنت جي اصحي نغم
علشان الشغل
صح يانغم
نغم..هاه اه اه صح
ام مصطفى..مع اني متأكده انكم بتكذبو بس،ماشي
يلا بره يا مصطفى
مصطفى.. نعم
الام.. اطلع روح شغلك نغم مش هتخرج الفتره دي من البيت لحد ما جوزتكم تبقا قدام الكل
مصطفى.. حاضر
بعد اذنكم
.. اتفضل
......................................................................
في منزل ياسمين
ليلي.. ياسمين اصحي، بقا عايزة امشي
ياسمين.. مش عارفه مستعجله ليه
ليلي.. ياااسمين
ياسمين.. حاضر
ثواني ويكون فطارك جاهز يا لي لي
ليلي.. لا ياحببتي افطري انتي
انا لازم امشي دلواتي
ياسمين.. هتتأخري
ليلي.. مش عارفه
يلا بقا مع السلامه
ياسمين.. الله يسلمك
ذهبت ليلي
ودخلت ياسمين لتعد قهوه
وبعد فتره دق جرس الباب
فتحت ياسمين الباب لتتفجأء
ب اسر
ياسمين.. اسر
اسر.. اسف لو كنت ازعجتك
بس كنت حابب ابركلك على الخطوبه
ياسمين.. لا عادي بس فجأتني بوجدك ده
اسر.. طب مش هتقوليلى اتفضل
ياسمين بتردد.. اممم لا طبعاً اتفضل
بس مفيش حد معايا
اسر.. مش هطول عليكي
ياسمين.. ادخل
وكانت ثا تغلق الباب
اسر.. سبيه مفتوح
ياسمين.. ليه
اسر.. يكون افضل
ياسمين.. امممم طيب اتفضل اقعد
اسر.. قررتي معاد الفرح امتي
ياسمين بإبتسامة.. الاسبوع الجي
اسر بصدمه... ايه مستحيل
ياسمين.. قصدك ايه
اسر.. لا مفيش بس بسرعه اوي
ما علينا
مش هنشرب حاجه ولا ايه
ياسمين.. سوري ما اخدتش بالى
تشرب اي
اسر.. اي حاجه فرش
ياسمين.. طيب
دلفت ياسمين اللى المطبخ
عند اسر
اسر.. الو
مجهوال.. ايوا ياباشا
اسر.. كل اللى قلتلك عليه
يتنفز حلاً
مجهول.. تمام
اسر.. بسرعة واي غلط هيحصل
فيها رقبتك فاهم
مجهوال.. تمام يا باشا
...............................
عادت ياسمين بعد دقائق قليله
لتتجه نحو اسر
لتعطي الكأس له
لكن أسقطها أسر عمداً
على قميصه وسقط الكأس ارضاً
ف انكسر
ياسمين.. انا اسفه بجد مش عارفه ده حصل ازاي
اسر..ولايهمك
بس ممكن تنضفي القميص
علشان مش هينفع امشي بيه كده
ياسمين..حاضر بس هنضف الأزاز
اسر..انا هشيلو
ياسمين.. طيب هات القميص انضفه
فك اسر ازرار قميصه واعطاه لياسمين
اصبح صدره عاري
بداء اسر بتجميع قطع الكأس
وجرح يده عمداً
اسر..اااه
خرجت ياسمين على صوته
ياسمين..فيه ايه
ياخبر ايدك بتنزف
اسر..حاجه بسيطه
بس ممكن منديل
ياسمين..طب ثواني بس
احضرت ياسمين المعقم
ونظفت يد اسر وضمضتها له
اسر..شكراً
ياسمين..العفو
اتفضل قميصك
اسر..ممكن تسعديني علشان ايدي
بتوجعني مش عارف اقفله
اقتربت منه ياسمين على مضض
اقتربت من اسر و وقفت امامه وشرعت في اغلاق القميص رئ اسر اياد يقترب والشر يتطاير من عينيه اقترب اسر من ياسمين و لف يده على خصرها وجذبها اليه ومزالت يد ياسمين على ازرار قميصه
اسر.. تعرفي اني مش بحب اشوفك زعلانه
لمعت عنيكي وانتي بتضحكي
بتخليني اعشق الحياه
ياسمين وهي تحاول الابتعاد لكن احكم قبضته عليها
انت
لكن قطعها صوت اياد من الخلف
اياد.. لما ان بعتلى اسكرينات بينك انتي واسر
مصدقتش قولت مستحيل يكون فيه حاجه بينكم
انا بثق فيكي وجالى اتصال انك بتخونيني
بس زي الغبي قولت اجي اقولك
وأسألك ونتكلم مع بعض بهدوء
جيت لقيتك ف حضنه
انا دلواتي بس عزرت اسلام انه
سابك عرفه سابك ليه علشان انتي خاينه
ومتستهليش حد يحبك
انتي زبالة ورخيصه
نزل كلام اياد على ياسمين كا الصعقه وكان كفيل
ان يدمر ياسمين للمره الثانيه
لكن نزلت صفعه قويه من ياسمين على وجه اياد
لتجعله ياصمت تماماً
اياد..

يتابع الحلقه الاخيره

بقلمي.. ورده احمد
ياتري اياد هيسكت
وياسمين هتعمل ايه
هل هيتجوزو ولا اياد دمر كل حاجه
ام ان القدر له رئي اخر 💔
انا عندي مشكله في النت ومشكله ف النشر ده اللي بيأخرني عرض أقل

الحلقه. 19 آلآخيـرهہ‏‏ ❤😊

.................. #گونيـﮯ_ليـﮯ_حيـآتيـﮯ................

ياسمين.. بجمود.. انا اشرف منك ستين الف مره
ومش انت اللى هتقولي ان كنت رخيصه ولا غاليه
وطالما انا رخيصه يبقا ملقش بيك اتفضل
اطلع بره ومش عايزة اشوفك تاني
اياد.. انا طالع بس صدقيني
هتندمي ف يوم على لعبك بقلوب النااس
ياسمين.. بألم..معاك حق هندم
بس هندم علشان انت كنت ف حياتي
اتفضل بره
اعطا اياد ظهره لياسمين وكاد ان يخروج
ياسمين.. اياد
التفت لها اياد ف رفعت يدهاا بلخاتم
ياسمين.. ده مش من حقي
قبل ما تمشي لما يجي اليوم وتعرف فيه
مين اللى كسر التاني مترجعليش ندمان
علشان مستحيل ارجعلك مهما اترجتني
اياد.. بسخريه.. هههههه لا ارجوكي ارجوكي
اوعي تسبيني
ياسمين.. بأبتسامه جانبيه.. مش عايزة اشوف وشك تاني ولا اسمع صوتك طول ما فيا نفس،
ذهب اياد.. ويملأه الغضب والكره لياسمين
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسر.. ياسمين انا اسف بس
ياسمين.. شكراً يا اسر
اسر.. بعدم فهم.. مش فاهم
انتي اياد سابك بسببي
ياسمين.. هههه اياد عمره ما حبني
اسر.. ازاي
ياسمين... اللى بيحب بيثق ف اللى بيحبه
مهما كان عمل
البيحب بجد حتى لو شاف بعنيه حبيبه بيغلط
بيكدب عنيه ويصدق قلبه علشان يستمر الحب
لكن الى كان اياد بيحسه نحيتي كان مجرد
اعجاب مخلوط بشفقه لاني قربت منه ف فتره
كان اي حد يشفني يشفق عليا
انا مبسوطه اني اكتشفت ده
ومش فارق معايا انه سبني
كرمتي وكبريائي،فوق الجميع
اسر.. بس فيه دموع ف عنيكي
ياسمين.. مش هنكر اني اتكسرت للمره التانيه
بس مفيش حد بيتعلم ببلاش
ودي تعلمني اني مليش نصيب ف الحب
واني محبش حد غير، نفسي وبس
انا اسفه بس ارجوك تمشي دلواتي
محتاجه راحه
بعد ما ذهب اسر دخلت ياسمين لغرفتها
بكت لفتره طوايله وعاهدت نفسها
لا تندم على من ذهب
ف في النهايه الجميع سيرحل ولن يبقا احد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد مرور شهرين
تزوجت اميره وكريم
ونغم ومصطفى وكان زفافهم ف نفس اليوم
وحضرت ياسمين.. ذالك الزفاف ببرود تام
اتجاه اياد على عكس ما بدخلها
اكمل اياد حياته وخطب زميله له
اما ياسمين انشأت شركه واصبحت سيدت اعمال مشهوره وصبحت تقضي جميع اوقتها ف العمل
كي لا تفكر في الماضي واصبحت قليلة الحديث والضحك واصبحت جديه ويخشاها الجميع
ف يوم كان الوقت متأخر كانت ياسمين عاده بسيرتها اللى المنزل وخلفها حرستها ف وجدت فتاه مصابه في الطريق ف اسعفتها اللى المستشفى
وصلت ياسمين اللى المستشفى
ياسمين...حد ينديلى دكتور مصطفى بسرعه
ندات ممرضه للطبيب وخذ الفتاه اللى غرفت العمليات
الممرضه..المريضه محتاجه دم والفصيله بتعهتا مش موجوه ومحتجين متبرع يا هنخسرها
ياسمين..شوفي فصلتي ولو هتنفع هتبرعلها
الممرضه..اتفضلى معايا
تطبقت فصيلت ياسمين مع المريضه
وتبرعت لها بدم
وبعد فتره خرج مصطفى ونغم
ليطمئنو على ياسمين
دق باب الغرف التي فيها ياسمين
ياسمين.. اتفضل
دلف كلا من مصطفى ونغم اللى الغرفه
مصطفى.. انتى كويسه
ياسمين.. الحمدلله
بس البنت اللى جبتها كان مالها
مصطفى.. تقريباً فيه عربيه خبطها
وانا بلغت البوليس وجين علشان يعملو تحقيق
نغم.. بتوتر.. ياسمين انتي تعرفي النت دي مين
ياسمين.. لا ليه
مصطفى.. بعد اذنكم همشي انا
نغم..انتي كويسه
ياسمين...مين البنت دي يا نغم
وانتي ليه خايفه كده
نغم..بصراحه دي خطيبت اياد
صمتت ياسمين لفتره
وبدأت الدموع تلمع ف عينيها
اقتربت منها نغم وضمتها بقوه
ياسمين اهدي يا حببتي متزعليش
فلقد اصبحت ياسمين ونغم صديقتان من فتره
ياسمين..انا مش قدره
بس مش هقدر اكمل حياتي ندم اني حبيته
مهو مكنش ب ايدي
نغم..بس هو كان معذور لما شوفك
ياسمين..بمقطعه..على الاقل كان سألني
يلا مش مهم
انا هخرج اطمن على البنت وادفع حساب العامليه وامشي
دلفت كل من ياسمين ونغم اللى الغرفه
ياسمين.الف سلامة عليكي
سلمي..الله يسلمك
ياسمين..انا ياسمين اللى اسعفتك
سيدت اعمال
سلمي..وانا سلمي دكتوره
بجد شكراً على مسعدتك ليا
ياسمين دا وجبي
انتى عملتى الحدثه ازاي
سلمي..كنت معديه الشارع بسرعه
وجت عربيه فجأه خبطتني
ومن بعدها مشفتش اي حاجه
قاطع حديثهم دخوال اياد
ولم ينتبه لوجود ياسمين
اياد..سلمي انتي كويسه
ده حصلك ازاي وليه تنزلى بليل اصلا
ردي عليا
سلمي..اياد اهدى انا بخير
والفضل يرجع للأنسه ياسمين
سمع اياد اسمها ودق قلبه بعنف واشتياق
ولكن بخوف كبير وتمنى لا تكون هيا
كي لا يرها
نظر اياد للخلف
ووجدها ياسمين
اصبحت اجمل بكثير مما كانت عليه
اصبحت ملمحها اكثر بروز وعينيها حاده
ياسمين..بحزن يملأ ملامحها
حمدلله على سلامة خطبتك يا استاذ اياد
بعد اذنكم مطرا امشي و تشرفت اني اتعرفت عليكم
سلمي..استني اياد هيوصلك
ياسمين..لا متشكره معايا حرستي
يلا يانغم اشوفك بعدين
نغم. مع السلامه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وصلت ياسمين اللى المنزل
ودلفت اللى غرفتها بهدوء
وجلست تبكي
انا تعبت هفضل لحد امتي كده
لحد امتي هفضل تعبانه وبحاول انسا
اللى نساني وخيب املى
بس كده كفايه ندم لازم اكمل
مسحت دموعها
وامسكت هتفها
ياسمين.. الو
اسر.. وأخيراً افتكرتيني
ياسمين.. انا موفقه على الجواز
اسر.. بفرحها.. بتتكلمي بجد
ياسمين. طبعاً بجد
اسر.. اوعدك هخليكي اسعد انسانه في الكون بحاله
انا بحبك بحبك بحبكككككك
ياسمين... بس يخربيت صوتك النااس هتسمعك
اسر.. انا عايز الكل يسمع
ياسمين.. طيب انا هقفل
اسر.. ليه خليكي شويه
ياسمين.. محتاجه انام
باي
اسر.. بااي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعه دق هاتف ياسمين
ياسمين..بنوم
الو
اميره..ياسمنتي وحشتيني
ياسمين..يخربيت برودك
انا مش كنت معاكي الصبح
اميره..وحشتيني تاني الله
ياسمين..ادخلي ف الموضوع
اميره..طلعين يومين الغردقه انا واشله
وعايزينك معانه ارجوكي بالله ما ترفضي
ياسمين..مش موافقه
واغلقت الهاتف
بعد ساعه
رن هاتفها
ياسمين..يوووووه
الو
نغم..حببتي وحشتيني
ياسمين.مش طالعه يانغم
واغلقت الخط
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نغم..عصبيه اوي
اميره..بس لازم تطلع دي الحاجه الوحيده اللى هترجعها لا اياد
مصطفى..طب هنطلعها ازاي
كريم..خلينا نفكر ف حل
بعد وقت كثير
مصطفى..انا لقتها
الجميع قول
مصطفى.. هتعرفو وانا بكلمها
استنو
مصطفى..الو
ياسمين..عايز ايه انت كمان وريا شغل الصبح
مصطفى..ياسمين انتي عرفه ان نغم ملهاش حد
وعرفه هيا بتحبك قد اية وهيا عمرها مارحت فسحه
لن حيتها كانت صعبه وهيا مصممه ان مروحتيش
مش هتروح ارجوكي تيجي معانا
ياسمين..خلاص يا مصطفى
هاجي يلا سلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ،ــــــــ
نغم..انت طلعت موصيبة
مصطفى..طبعاً
اميره..انا هرجع البيت علشان نجهز
كريم..طب واياد
اميره..مصطفى اتفق معاه و وافق
طب يلا نتقابل بكره
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف اليوم التالي ذهب الجميع اللى الغردقه
وصعدو اللى غرفهم وبعدها خرجو اللى البحر
لكن تفجأة ياسمين ب اياد وسلمي
نغم..يالهوي دا جبها
اميره..كده ضمنا ان الخطه فشلة
مصطفى..معدتقدش
كريم..ليه
مصطفى..بصو مع ياسمين
نغم..ده اسر
اميره اليله اسودة
مصطفى..غيرتهم ونظرتهم هتفضحهم
يلا نقعد
اشعل مصطفى نار وجلس الجميع حولها
وكلا من ياسمين واياد ينظرون لبعض،بعتاب
نغم..ايه رئيكم نغني
اميره..فكره حلوه
مصطفى..طب يلا مين يبدء
كريم.. احنا نعمل فرقتين واللى يكسب
الخسران ينفزله شرط
نغم..بخبث..وسلمي هتكون الحكم
سلمي..بس انا
اميره..يلا ابدئي يا مصطفى
مصطفى..نظر لنغم بحب.بتنسيني حياتي وتفكرني
للاتي ازاي اعيش من غيرك واحكي لمين حكياتي
بتنسيني حياتي وتفكرني للاتي ازاي اعيش من غيرك واحكي لمين حكياتي اتعلمت اتكلم واجري
عليك واسلم انا لما اسمع صوتك قلبي ف لحظه يسلم عشت معاك ف حكايه ملهاش اي نهاية والفرحه الحققيه لما تبقا معايا
ردت. نغم..ملكش غيري انا ف الدنيا وانا ف الدنيا غيرك انت مليش ولو هعيش من غير حبك ونا مش جمبك مش عايزه اعيش انا محتاجه ليك علشان
تعوضني الفتني زمان تعيشني الجي كمان انا ليك
ليا فيك اكتر مليك وخلاص هوايه بينديك
ليا فيك اكتر مليك وشوق بيجري فدمي ليك
يا اول حب انا عيشاه واخر حلم بتمناه حياتي معاك بألف حياه انا ليك
اميره..دلواتي دور اياد
اياد..مش هغني
نغم..هنعتبرك خسران
اميره..يلا بقا يا اياد
اياد..نظر اللى ياسمين بعمق
سلميلى على بنا قولى كرهاك بميت طريقه
لو يسألوكي عني يوم قولى مش فكره الحقيقه قولى غاب مش فكره شكله قولى مات ومعاه مشكله
قولى قلبي حب بعده وعملى فيها البريئه مظلمومه
ف حكيتك
بينلهم اني سيبك عرفيهم اني بايع بس وانتي قدام مرايتك تقدري تبوحي بمشعرك قولى ولله محد بعني وانك ارجل من بديلك واني خسرانه برحيالك
نظرت ياسمين بأبتسامه خلف اياد وعوادت النظر له
ياسمين..وعدنا وخلى وحتى فورقنا استعجله اي جرح بيبقا صعب ف اوله هو فاكر لما راح مش هنقوى ع الجراح هو فاكر لما راح مش هنقوى ع الجراح احنا اقوى من كده ومش لزمنه الحب ده
ولا جرح هيكسرنا ياقلبي على ايه على ايه نبكي عشانه دا غيره هيمله مكانه قدرين على نسيانه وطرقنا نكملو على ايه نبكي عشانه وغيره هيمله مكانه وطرقنا نكملو اول ما يفوق من وهمو وغيرنا يعذبو هيخسر كل حاجه وضميره يأنبه هيعيش سنين موجوع ولا تشفعله دموع هيعيش سنين موجوع ولا تشفعله دموع فرقنا امر اتحسم وبرغم كل الألم من الصعب نرجعله تاني ياقلبي خلاص
اميره..ايه النكد ده يا جماعه
ياسمين..ههههه شكلنا اندمجنا بس علشان النكد ده
هقول خبر يفرحنا شويه اقدملكم اسر خطيبي
اتي اسر الذي كان يقف خلف اياد من وقت ما بدات ف الغناء
اميره..انتي بتقولي ايه يا ياسمين
ياسمين..بقول خطيبي
هو طلب ايدي وانا وفقت
اسر..ياسمين ممكن تقبلي البسك الخاتم ده
ياسمين..اعتطه يدها طبعاً
اسر.. الفرح زي ما اتفقنا
ياسمين.. انشاء الله
نغم.. وده امتي
اسر.. بفرحها.. بعد يومين
تركهم اياد..بعد ما نظر لياسمين بغضب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اميره..هتفضل تكابر لحد ما تضيع منك وتندم
اياد.. مش فاهم ولو سمحتي سبيني
اميره..قلتلك ميت مره ياسمين معملتش حاجه
وقلتلك كذا مره هقولك الحقيقه وكنت بترفض تسمعني بس المره ده مهما عملت هقولك اللى حصل يوم ما سبت ياسمين وايه الحقيقه
اياد.. وانتي عرفتي منين اصلا اللى حصل
اميره..كنت عند ياسمين يومها
اياد..انتي بتقولي ايه
اميره اسمعني وبعدها انت حر اعمل اللى يعجبك

................ فلاش باك................

دق باب بيت ياسمين بعد خروج ليلى
ياسمين..اميره وحشتيني
اميره..وانتي كمان
يلا غيري بسرعه
ياسمين..ليه
اميره..هنروح ننقي فستان الفرح
ياسمين..بس بدري اوي
اميره..بدري من عمرك يلا لسه فضلى حجات كتير
ياسمين..طب ادخلى اشربي حاجه
واغير ونمشي
اميره..طيب
دلفت اميره للداخل مع ياسمين
ياسمين..هدخل اغير واجيلك
ماشي
رن هاتف اميره
ياسمين..يسهلك بقا 😂
اميره..بس،يا بت
وقبل ان ترد دق الباب
ياسمين..ادخلى ردي جوا انا هفتح
اميره.. طيب
دلفت اميره اللى الغرفه
ولكن الغرفه كانت تلي الغرفه التي فيها ياسمين
ولرئت اسر وكل ما فعله معا ياسمين

....................باااك...................
اياد..انا مش مستوعب ومش مصدق
اميره..دي الحقيقه وانا من يومها وانا بقولك
اقولك على الحصل وانت بترفض تسمعني
دلواتي انت عرفت كل حاجه
اتصرف قبل ما تضيعها وتندم الندم البجد يا اياد
وذهبت وتركته ينظر على خطها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الصباح ف غرفة ياسمين
ياسمين بنوم..الو
اميره..ايه يابنتي مستنينك
ياسمين..اووف نزله
بعدوقت كان الجميع على الشاطئ
وكان اياد وياسمين يتبدالاً النظرات
سلمي..اياد قوم ننزل البحر
اياد..وانا مالى ما تنزلى لوحدك
سلمي..قوم علشان خاطري
يلا بقا
اياد..اوف قايم
كانت تراقب ياسمين من بعيد وكانت تشتعل غضباً
ياسمين..اسر
انا اتخنقت من الجو عايزة ارجع البيت
ليلي وحشتني وكمان نقصني حجات علشان
كتب الكتاب
اسر..بصراحه انا كمان الجو خنقني اوي
يلا اجهزي هنمشي
ياسمين..اوك
بعد فتره كان اسر وياسمين يستعدان للراحيل
قاطع ذهبهم اياد
اياد..امسك ياسمين من معصمها
انتى رايحه فين
ياسمين..سيب ايدي انت ملكش حق تسألني
اسر..ابعد عنها
تجهاله اياد
اسر..بقولك ابعد
لكمه قويه من اياد ف وجه اسر اسقتطه ارضاً
اياد..وضغط على يدها بقوه.بقولك رايحه فين
ياسمين..بألم..راجعه بيتي علشان اجهز لفرحي
اياد..بغضب..انتى اتجننتي متعرفيش ان الاستاذ ده اللى وقع بنا وبكل برود جايه تقولي هتتجوزيه
ياسمين....هههه اسر معملش حاجه
انت لو بتثق فيا كنت عرفت اني مستحيل اعمل حاجه زى كده بس انت اتهمتني اني خاينه ورخيصه
ودلواتي ملكش حق تلمسني وتزعت يدها منه بعنف
اياد..برجاء.ارجوكي اسمعيني انا بحبك
انا عارف اني غلطان بس غصب عني
اي حد ف مكاني كان هيعمل كده
ياسمين..بحده..قلتلك هتندم وانا مش هرجع
وانا لسه عند كلامي
يلا يا اسر
واه انت معزوم على الفرح انت وخطبتك يا دكتور اياد وهكون سعيده لو حضرتك كنت موجود فيه
وتركته وذهبت يلوم نفسه على غبائه وتسرعه
ولكنها بشر والجميع يخطئ
بعد ما انتهي اليوم وجأء اليوم التالي
وكان بنسبه للجميع اسوء الأوقات
وبلأخص ياسمين لكنها لن تتراجع فقد مضي كل شيء
وصل المأذون
اسر..ياسمين يلا المأذون وصل
ياسمين..نزله
اميره..انتى ليه بتكبري متكمليش الجوازه دي
بجد هتندمي
نغم.بدموع.ارجوكي بلاش ترجعي لا اياد بس بلاش تعملى ف نفسك كده ارجوكي علشان خطري
ياسمين..بجمود على عكس ما يدور بدخلها..
هتنزلو معايا ولا انزل لوحدي
اميره ونغم..بقلت حيره هننزل يا ياسمين يلا
نزل الجميع ضمت ليلي ياسمين بحب
ليلى..انتي متأكده من الكرار ده يابنتي
ياسمين..بدموع بدات تلمع ف عينيها..متأكده ياحببتي
بعد مده
المأذون..هل تقبلين ب اسر زوجاً لكي
ياسمين....
المأذون..موافقه يابنتي ولا لاء
ف هذاه الاسناء وصلت رساله على هاتف ياسمين
وكان نص هذه الرساله ان هناك سياره ضربت اياد وقد مات
دقت ياسمين على صاحب الرقم
ياسمين..بتوتر وخوف.. انت مين وايه الرساله دي
مجهول..حضرتك الاستاذ العمل حدثه قلي على رقمك وطلب اني ابلغك
ياسمين..بنهيار.. انت كداب اكيد اياد بخير
مجهول...العنوان...... تقدري تيجي وتتأكدي بنفسك
ياسمين.. لا لا مستحيل اياد بخير
اميره.. بخوف فيه ايه ياسمين مالك
مين اللى كلمك واياد ماله
نظرت ياسمين للجميع واخذت مفتيح سيارتها
وركدت حتى وصلت اليها وقادت السياره بتهوار حتى وصلت اللى العنوان
كان منزل شبه مهجوار والارجاء مخيفه
ياسمين.. بصراخ.. اااياد اياد رد عليا
اااياد وركعت على ركبتيها بنهيار
انا عارفه انك بخير انت مستحيل تسبني
ااياد انا اسفه انا مسمحاك بس ارجعلى
ارجوك متسبنيش
سمعت صوت من خلفها
اياد..يعنى هترجعيلى
سمعت هذا وكأن الحياه عادت لها من جديد
نظرت وعندما رئتها ركضت له وضمته بكل قوه
ياسمين..ببكأء..ليه عملت كده ليه
اياد..مكنش فيه حاجه تاني غير كده
انا اسف عارف اني غلط بس غصب عني
ياسمين..خلاص مسمحاك
ركع اياد تحت قدم ياسمين
تتجوزيني
ياسمين..ضمته بقوه موفقه
كوني لي ملجأئي من كل الاوجاع والشدد
سيدتي انتي لي كل شيء
ف كوني لي حياتي ❤
ورده احمد
تمت عرض أقل










 

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات