القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

رواية #زواج_صعيدي البارت السادس

 رواية #زواج_صعيدي البارت السادس 

 

نظر اسد الي والده نظره سعيده كان سعيد للغايه ذهب إلي والده سعيدا واحتضانه 


_ بجد يا بوي 

_ ايوه يا ولدي 

_ ربنا يخليك ليا يا بوي 

_ ويخليك يا ولدي 


كانت تنظر لهم بصدمه ثم تحدثت دون تفكير 


_ اي ده انت هتچوزه هو التاني بت البندر 

_ مالها بس بت البندر يا ام ورد 

_ مالهاش بس 

_ البت زينه وهو عايزها خلاص 

_ يعني هو ده حديتك 

_ اها هو يا ام ورد ومعنديش غيره 


نظرت له واغتصبت ابتسامه ثم نظرت إلي اسد واردفت 

_ مبروك يا ولدي 

_ الله يبارك فيكي يا مرت عمي بجولك يا ابوي 

_ خير يا ولدي 

_ اني عايز اتجدملها وانت تاچي معايا 

_ وه كيف ده وانت عارف إن مرات اخوك ا 

_ اه انا اسف يا بوي مش دلوجتي 

Eman Saleh 

بعد قليل 


خرج إلياس مع ابنته في مكان هادي 

_حلو المكان يا وعد 

_ جدا يا بابي 

_ ماشي يا روحي 

_ بابي 

_ نعم 

_ هي مامي شيفانا دلوقتي 

_ اي 

_ مش هي عند ربنا 

_ انتي عرفتي ازاي 

_اثيف قالتلي مامي عند ربنا وهي بتشوفنا ثح 

_ اها يا حبيبتي 

_ يعني ينفع اكلمها 

_ كلميها 

_ واقولها ال انا عايزاه 

_ هي خالتك اسيف قالتلك اي 

_ قالتلي نرفع لسنا لثما وتدعي ( نرفع راسنا ل السما وندعي )

نظر إلى ابنته بدهشه ونظر مطوله ثم اردف 

_ صح يا حبيبتي 

_طيب يلا نكلمها

_ هتقوليلها اي 

_ هقولها انتي وحثتيني اوي يا مامي انا هثمع كلام ربنا عثان اثوفك 


نظر إلي ابنته وجفف دموعه واحتضنها بشده تذكر زوجته 


بعد فتره 

عاد الياس هو ووعد الي القاهره وظل اسد مكانه كان طول الطريق سارحا هائما في تلك الاسيف كيف جعلت ابنته تفكر ذلك وتقنعه نعم هي تستحق أخيه 


وصل الي منزله وهما بالدخول ولكن توقف صوت ابنته 

_ بابي 

_ اي يا وعد 

_ عايثه اثيف 

_ تعالي نطلع وبعدها اوديكي 

_ لا عايثه اثيف 

_ وتسيبي بابا لوحده 

_ انت كبيل بس انا مث اعرف انام من غيل اثيف ( انت كبير ومش هعرف انام من غير اسيف )

_ بس انا عايز انام جنبك النهارده 

_ تيب وتوديني بكله عند اثيف ( طيب وتوديني بكره عند اسيف 

_ إن شاءالله 

_ وعد 

_ وعد 

Eman Saleh 

حمل صغيرته ودلف الي المنزل ودخل شقته هو وابنته الصغيره واجلس ابنته ودثرها جيدا ونام بجوارها 


في صباح اليوم التالي جلسوا لكي يقوموا بالافطار ولكن نظر إلي صغيرته وجدها تنظر له بتذمر 

_ في اي يا حبيبتي 

_ الاكل طعمه وحث 

_ لي 

_ كده عايثه اثيف دلوقتي 

_ اي دخل اسيف في الموضوع 

_ هي بتعمل اكل حو 

_ وانا 

_ لا اكلك وحث 


نظر لها ثم حاول أن يبدل لها تيابها ولكن لا يستطيع تذكر في الماضي 


Flash back


كانت ايسيل مريضه وكانت لا تستطيع القيام ولكن حاولت أن تقوم ولكن غير قادره لوهله كانت تفقد توازنها ولكن اسندها الياس بقوه 


_ خلي بالك يا حبيبتي 

_ لا متقلقش 

_ انتي كنتي رايحه فين 

_ هغير ل وعد 

_ خلاص خليكي انا هغيرلها 

_ انت 

_ اها انا 


نظرت له وابتسمت _ مش هتعرف انا هغيرلها 

_ هحاول 

_ لا 

_ ارتاحي بس وانا هحاول 


ركض إلي ابنته وحاول أن يبدل لها تيابها ولكن كانت تصرخ بقوه وتبكي نظر إلي ايسيل بأسف جاءت إليه وبدلت لها 


Back


خرج من شروده علي بكاء ابنته عدلها بيأس وحملها ونزل بها وركب سيارته وتوجه الي اسيف 

ترك باب الشقه وبعدها خرجت اسيف نظرت إلي.وعد بلهفه وحصنتها وضمتها لها 


_ وعد حبيبتي وحشتيني 

_ وانتي كمان اثيف وحثتيني كتيل

_ ينفع كده متجيش تنامي معايا امبارح وتسيبيني انام لوحدي 


نظرت ل والدها ثم نظرت لها وتحدثت بطفوله 

_ انا نمت مع بابي عثان مث ينام لوحده 

_ ماشي يا حبيبتي 


ثم نظرت إلي الياس واردفت 

_ حمدالله على السلامه اتفضل 

_ هه لا شكرا 

_ انت جاي وتقف علي الباب مينفعش 

_ لا انا همشي خلي بالك من وعد بس عشان عندي شغل 

_ دي فعنيه تعالي يا وعد 


حملت تلك الصغيره ودلفت الي الشقه بعد مغادرت الياس 

دلفت الي الشقه وذهبت وعد سريعا الي جدتها 


_ تيتا 

_ حبيبتي عامله ايه 

_ كويثه 

_ وحشتيني 

_ وانتي كمان 

بعد قليل جاءت إليها اسيف 

_ ها يا وعد تعالي عامله اي 

_ كويسه 

_ لا قولي الحمدلله 

_ كويثه 

_ لا قولي الحمدلله عشان ربنا يحبك 

_ الحمد لله 

_ كده شاطره تعالي نحفظ القران مع بعض 

_ ماثي 


دلفت هي وتلك الصغيره الي حجرتها لكي يبدأوا تعاليم القرآن 


بعد فتره كان يجلس الياس بداخل شقته هو وأخيه اسد 

_ الياس 

_ نعم 

_ عايز اتقدم ل اسيف 

_دلوقتي 

_ اها انا عايز اتجوزها بقي كفايه كده 

_ انت مستعجل كده لي 

_ بحبها يا اخي بح

_خلاص يا عم زهقتني يبقي نروح نتقدملها 

_ بجد امتي 

_ كمان يومين كده 

_ لي مش بكره 

_ اسمع الكلام 

_ ماشي بس بشرط 

_ اي هو 

_ تخلينا انا اودي وعد 

_ لي إن شاءالله 

_ عشان أشوفها يا اخي وحشتني خليك كويس 

_ يعني أنا مش كويس 

_ لا انت زي الفل وعسل بس وافق بقي 

_ ماشي 


في صباح اليوم التالي حمل اسد وعد وتوجه الي الشقه وكان الياس بالداخل السياره 

ترك الباب وبعد قليل فتحت له اسيف نظر لها بشوق

_ وحشتيني 

_ ا اسد 

_ عامله ايه 

_ الحمدلله انت اخبارك ايه

_ مش كويس

_ لي 

_ عشان انتي بعيد عني 

_ ا خلاص هات البنت اومال فين الياس 

_ في العربيه 

_ ماشي 

_ اي هتدخلي 

_ اها عايز حاجه 

_ يبقي سلميلي علي قلبك 


دلفت سريعا الي الشقه وأغلقت الباب في وجهه نظر إلي الباب بصدمه وبعد ذلك توجهه الي أخيه 

_ اي 

_ مفيش 

_ لا هههههههههههه قفلت الباب في وشك 

_ لا 

_ لا اي ده باين من الكسفه 

_ انا 

_ اها قولتلها اي 

_ مقولتش 

_ طيب كفايه عليك الكسفه كده 


ذهبوا 

بعد يومين قرروا أن يذهبوا الي منزل اسيف عندما اتي والدهم دلفوا الي منزل اسيف وخرجت اسيف هي واخيها عمر وكانت تنظر لهم بدهشه ماذا يريدون مني في هذا الوقت بعد قليل تحدث والدهم 

_ بص يا عمر يبني انا طالب ايد اسيف 

عمر_ لمين يا حاج 

_ل اسد ابني 

_ اي

يتبع 

#Eman_saleh 

بعتذر جدا عن التاخير 

رايكم يهمني

الناس ال بعتتلي ادد ممكن تقولي عشان اقبله بنات بس



هل اعجبك الموضوع :

تعليقات