القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

الجزء الثامن : ذئب لايأكل إلا الأرامل .. 🌹 رواية ذئب تخصص ارامل 🌹

رواية ذئب تخصص ارامل
البارت الثامن
للكاتب المصري محمد مالك
وتعود اميرة الي المنزل وطوال اليوم تحاول الاتصال ب عبد الباسط ولكن تليفونه مغلق حتي عاد الي منزله بعد منتصف الليل ليجد اميرة في انتظارة ويبدوا انها في حالة من القلق والغضب الشديد
اميرة .. انت كنت فين يا عبدو من الصبح؟!!
عبد الباسط .. طب قولي حمد الله علي السلامة الاول !!
اميرة .. الف حمد الله علي السلامة كمان .. قلي بقي كنت فين طول اليوم ؟!!
عبد الباسط .. كنت في اسكندرية
اميرة .. بتعمل ايه في اسكندرية ؟!!
عبد الباسط .. ولا حاجة متعود كل يوم اتنين من كل اسبوع اروح هناك في الشقة بتاعتي استجم واريح اعصابي شوية
اميرة .. بس انت مقولتليش لما وصلتني المستشفي الصبح انك هتسيبني هناك وتطلع علي اسكندرية ؟!!
عبد الباسط .. نسيت
اميرة .. نسيت !! اها .. طيب اشمعني بقي يوم الاتنين دا اللي انت بتسافر فيه اسكندرية ؟!!
عبد الباسط .. يوم عادي اخترته يكون اجازتي
اميرة .. اصل دايما الدكاترة الكبار بتكون اجازتهم يوم الخميس والجمعة
عبد الباسط .. انا حر يا اميرة اختار اليوم اللي يعجبني وقلتلك قبل كدا مبحبش الاسئلة الكتير .. وانتي مثرة تضايقيني بأسئلتك الغبية دي
اميرة .. انا أسئلتي غبية ؟!! .. الحق عليا اني بقلق عليك
عبد الباسط .. لا مش عاوزك تقلقي ابدا .. انا ميتخافش عليا خالص .. بالعكس لو مصرة انك تقلقي يبقي اقلقي مني
اميرة .. يعني ايه ؟!!
عبد الباسط .. يعني بلاش تفضلي تضايقيني بأسلوبك دا .. قلتلك انا ليا خصوصياتي ومبحبش حد يدخل فيها ابدا حتي لو مراتي
اميرة .. خلاص يبقي خدني معاك الاتنين الجاي اسكندرية انا كمان اعصابي تعبانه وعايزة استجم
عبد الباسط .. لا
اميرة .. ليه ؟!!
عبد الباسط .. مينفعش تيجي معايا هناك
اميرة ..ليه مينفعش ؟!!
عبد الباسط .. مينفعش وخلاص يا اميرة
اميرة .. انت ايه حكايتك بالظبط انت ليه غامض كدا ؟!! انت معيشني ليه معاك في الغاز وياريتني عرفه احلها !!
عبد الباسط .. كبري دماغك من اللي بيحصل حواليكي ومش هيكون في الغاز
اميرة .. علي فكرة تقي بنتي هتيجي من بكرة عشان تعيش معانا
عبد الباسط .. لا اوعي
اميرة .. ايه مالك انزعجت كدا ليه ؟!!
عبد الباسط.. اوعي تجيبي بنتك تعيش هنا
اميرة .. ليه ؟!! ما انا مينفعش اعيش من غير بنتي وهي كمان متقدرش تبعد عني اكتر من كدا دي خاربة الدنيا عند ماما وكفاية ليها اكتر من شهر ونص بعيد عن حضني
عبد الباسط .. انا قلتلك وانتي حرة .. انا مسافر انهاردة في مشكلة في فرع المستشفي بتاعتي في الكويت ولازم اكون موجود هناك بنفسي عشان احلها
اميرة .. بس انت لسة راجع من مؤتمر ف عايز تسافر تاني؟!!
عبد الباسط .. دا بيزنس والبيزنس عندي في اول قائمة اهتماماتي
اميرة .. وانا ترتيبي ايه في القائمة ؟!!
عبد الباسط ينظر لها تظرة ذات معني ثم يقول .. بعد ازنك ادخل الحمام اخد شاور
وبعدها بيومين حيث قد سافر عبد الباسط الي الكويت وترك اميرة وبنتها لوحدهما في الفيلا وبعد منتصف الليل حيث كانت اميرة نائمة وبنتها في حضنها استيقظت علي صوت الضحك العالي للسيدة من الغرفة المجاورة والذي قد سمعته قبل ذلك فتسلل الخوف الي قلبها وقامت واقتربت من الباب وسمعت نفس صوت الاقدام يقترب من الغرفة ثم قام بفتح الباب ثم دخل وبعدها صرخت المرأة كما فعلت من قبل .. اميرة تفتح باب غرفتها قررت ان تعرف ما الذي يحدث وهل هذا حقيقة ام مجرد تهيآت كما يظن البعض حتي تفاجأ ب عم محمد الشغال يخرج من الغرفة ويحمل في يده صينية عليها اطباق من الطعام الفارغة وحقنه ..
اميرة .. استني عندك .. انت كنت بتعمل ايه جوة ؟!!
محمد يشير اليها بأنه لا يفهم كلامها
اميرة تحاول ان تفهمه بلغة الاشارة .. بقلك انت كنت بتعمل ايه جوة ؟؟ وايه الصينية دي .. دا اطباق فيها اكل ؟!! وايه دي كمان ؟!! دي حقنه مهدئة !! هو في مين جوة ؟!! انتوا حابسين واحدة جوة انا سامعة صوتها .. انطق ومتمثلش انك اخرص !! انت اتكلمت قبل كدا .. انطق قول مين الست اللي في الاوضة دي
محمد يغضب فيدفعها بأحدي يديه قائلا ..
محمد .. خلاص بقي اسكتي يا شيخة
اميرة تصطدم باب الغرفة نتيجة دفعها عليه فينفتح الباب ........؟؟؟؟؟؟!!!!!
ماذا حدث تابعوني والبارت التاسع .. لو في تفاعل ومشاركة هنزل ببارت كمان انهاردة .. تحياتي ملك الروايات المصرية محمد مالك .
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات