القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث الروايات

الجزء السادس : ذئب لايأكل إلا الأرامل .. 🌹 رواية ذئب تخصص ارامل 🌹

محمد مالك: رواية ذئب تخصص ارامل
البارت السادس
للكاتب المصري محمد مالك
اميرة ترتبك وتتعجب من نظرة عم محمد ليها
اميرة .. انت بتبصلي كدا ليه ؟!!
محمد بصوت حاد ونبرة غضب .. انتي ايه اللي دخلك الاوضة دي ؟!! الدكتور مش محرج عليكي متهوبيش ناحية الاوض دي خالص ؟!!
اميرة .. ايه ده !! انت بتتكلم ؟!! هو انت مش المفروض اخرص؟!!
محمد .. انا بتكلم بس لما اكون متنرفز ؟!! من فضلك يا دكتوره اخرجي حالا ومتكررهاش تاني .. سامعة ؟!!
اميرة لا تصدق ويتملكها الخوف ثم تخرج مسرعة الي غرفتها وتغلق عليها الباب بالمفتاح من الداخل وبداخلها سؤال ملح لا تعلم اجابته .. ما الذي يحدث بالضبط في هذه الفيلا ؟!! هل ما رأت عينيها حقيقة ام مجرد كابوس مزعج ؟!! ثم تمسك بالمحمول بيدها المرتعشة الباردة وتتصل بأمها
اميرة .. الو .. اه يا ماما .. انتي فين ؟!!
الام .. في البيت يا حبيبتي .. مالك بتنهجي ليه كدا ؟!! انتي تعبانه يا اميرة ؟!!
اميرة ..لا مش تعبانه يا ماما .. بس انا خلاص مبقتش طايقة الفيلا دي
الام .. ليه يا حبيبتي ؟! هو الدكتور مزعلك في حاجة ؟!!
اميرة .. بالعكس يا ماما عبد الباسط كويس جدا معايا وبيتمنالي الرضا ارضي .. اينعم دماغة ناشفة حبيتين بس دا طبع غالب في كل الرجالة
الام .. طب ايه اللي مضايقك في الفيلا ومخليكي مش طايقاها ؟!!
اميرة .. في حاجات غريبة شفتها هنا ومش لاقيالها تفسير !! تصدقي يا ماما عم محمد اللي شغال عندنا في الفيلا طلع بيتكلم!!
الام .. ازاي ! انتي مش بتقولي ان اللي شغالين في الفيلا دول كلهم خرص ؟!!
اميرة .. ايوا .. بس صدقيني كلمني من شوية وسمعته بوداني دول !!
الام .. جايز يا بنتي اتهيألك ..
اميرة .. بقلك كلمني وسمعته بوداني ولما سألته ازاي بتكلم وانت اخرص ؟!! قالي انا بتكلم لما اكون زعلان ومتنرفز
الام .. ايه الكلام الغريب اللي انا بسمعه ده ؟!! في اخرص بيتكلم بس لما يكون زعلان ؟!! وبعدين ايه زعله اصلا ؟!!
اميرة .. اصله شافني دخلت اوضة من اوض مرتات عبد الباسط
الام .. طب وانتي ايه اللي دخلك يا بنتي هناك ؟!! هو جوزك مش قالك ملكيش دعوة بيهم ؟!
اميرة .. ايوا قالي .. بس انا اخدني الفضول هو ليه مش عايزني ادخل الاوض دي بالذات ؟!!
الام .. جايز يكون فيها ذكريات خاصة بيه وبزوجاته السابقين ومش عايزك تتطلعي عليها .. دا حقه يا اميرة يا بنتي
اميرة .. بس انا لما دخلت الاوضة دي اترعبت جدا ولقيت مفكرة مكتوب فيها كلام غريب زي ما يكون الغاز .. قليلي يا ماما .. هي شريفة دي مش مهندسة ديكور؟
الام .. ايوة .. دي اول واحدة اتجوزها الدكتور .. وماتت يا عيني في اخر ايام حملها بعد ما جالها نزيف شديد وتسمم حمل .. مالها دي يا بنتي ؟!!
اميرة .. ما هي دي اللي انا دخلت اوضتها .. تصدقي يا ماما الاوضة كلها اسود في اسود ؟!! مع انها مهندسة ديكور !! ماما انا حاسة اني قاعدة هنا في بيت الرعب .. في حاجات انا مش فاهماها بجد وحاسة ان عبد الباسط مخبي عليا سر كبير وبصراحة ان بديت اقلق
الام .. استهدي بالله يا بنتي .. انتي عشان لسة مستغربة المكان وبعدين انتي بتقولي ان الدكتور كويس معاكي .. روحي اتوضي وصلي ركعتين .. صدقيني انتي حظك من السما تعالي شوفي بيحسدوكي ازاي في المستشفي
اميرة .. قليلي .. تقي عاملة ايه ؟!!
الام .. اهوه زي القردة مش مبطلة شقاوة .. علي فكرة باباها جاي بكرة عشان يفسحها
اميرة .. والله انا بقلق لما بتخرج معاه
الام .. معلش يا بنتي ابوها برضوا ومن حقة يشوف بنته ويقعد معاها
اميرة .. مفيش مشكلة .. بس ميتأخرش بيها برة هما ساعتين تلاته مش اكتر
الام .. حاضر .. اهدي انتي بس واستمتعي بالاجازة بتاعتك وسيبك من الوسوسة بتاعتك دي .. ربنا يسعدك يا بنتي .. يلا تصبحي علي خير
اميرة .. وانتي من اهله ..
وفجأة تسمع اميرة صوت امرأة تضحك بصوت عالي .. تركز مع الصوت فتجد انه يصدر من غرفة مجاورة لها انها غرفة زوجة اخري من زوجات عبد الباسط .. تفتح اميرة باب غرفتها تسير في خطوات بطيئة نحو الغرفة تضع اذنيها علي الباب وتحاول ان تسمع الصوت مرة اخري وفعلا تعود المرأة وتضحك بصوت عال مرة اخري .. اميرة تقول
اميرة .. وبعدين !! ايه الليلة اللي مش فايته دي ؟!! ثم تسمع صوت اقدام تقترب منها تنظر الي نهاية بصرها لم تري شيئا .. صوت الاقدام يقترب اكثر واميرة تخاف فتدخل مسرعة الي غرفتها وتغلق عليها الباب من الداخل بالمفتاح مرة اخري وتضع اذنها علي الباب فتسمع صوت الاقدام ينتهي عند باب الغرفة المجاورة ثم ينفتح الباب وكأنه شخص دخل الغرفة ثم اغلق الباب .. ثم تسمع صوت المرأة تقول .. لا لا .. ارجوك بلاش .. ثم تصرخ صرخة تهز المكان وقلب اميرة ينتفض والتي لا تملك الا ان تهرول مسرعة الي السرير وتدفن نفسها تحت الغطاء وفي الصباح يعود عبد الباسط من المؤتمر حيث اخبره عم محمد بما حدث ..
ماذا حدث بعد ذلك ؟؟ تابعوني والبارت السابع مساء اليوم .. تحياتي #محمد_مالك.

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات